Det är klart man måste. Men varför ändra på nått som funkar, och dessutom ändra det till det sämre? En gnom förknippar man med illusioner men absolut inte med musik och berättelser. Aldrig i livet. Man kan inte ändra på saker bara för att ha nånting att ändra på. Vad är då meningen med att släppa en ny version av ett spel? Man måste ju ha nått som man tycker är dåligt i spelet för att släppa en ny version av det (eller uppdatering som kanske är fallet här), jag vet ju inte allt de har ändrat på men det mesta verkar lönlöst. Men de kanske gjort nån jättestor ändring jag inte känner till? Annars är det rätt onödigt om man bara ska ändra på saker för sakens skull, särskilt när de funkar.Man måste våga ändra på saker.
Gör man? Själv förknippar jag inte gnomer med annat än skojfriska gynnare som borde passa alldeles utmärkt som D&D-barder.Men varför ändra på nått som funkar, och dessutom ändra det till det sämre? En gnom förknippar man med illusioner men absolut inte med musik och berättelser. Aldrig i livet.
Att gnomerna skulle ha en gynnad klass som inte är en klass (nej, illusionist är inte en klass, det är en magikerspecialisering), bara för att det alltid har varit så, är dåligt. Bra att de ändrar på det. Alla andra ändringar jag har sett har också känts bra och efterlängtade. Vad tänker du på som är så "lönlöst"?Man kan inte ändra på saker bara för att ha nånting att ändra på. Vad är då meningen med att släppa en ny version av ett spel? Man måste ju ha nått som man tycker är dåligt i spelet för att släppa en ny version av det (eller uppdatering som kanske är fallet här), jag vet ju inte allt de har ändrat på men det mesta verkar lönlöst.
Ja, det förknippar man ju också med gnomer. Men illusiionerna kan nog ses som ett verktyg i deras skojigheter.Gör man? Själv förknippar jag inte gnomer med annat än skojfriska gynnare som borde passa alldeles utmärkt som D&D-barder.
Där kan jag hålla med. Bättre i sånna fall att ge dem favoredclass Wizard däremot. Bard, jag fattar liksom inte vart det kommer in. Men ok, det kanske funkar. Men jag har fortfarande att svårt att se att gnomer hellre skulle bli barder än illusionister eller magiker.Att gnomerna skulle ha en gynnad klass som inte är en klass (nej, illusionist är inte en klass, det är en magikerspecialisering), bara för att det alltid har varit så, är dåligt. Bra att de ändrar på det.
Ska jag vara ärlig så känner jag inte till så många av ändringarna. Men jag tycker att det är lönlöst att ta bort partials och att ändra haste. Men de kanske har ändrat på massor med magier och då är nog haste en av dem som behöver ändras mest. Men om du berättar lite av ändringarna så får jag väl se om jag tycker det verkar vara tillräckligt för att släppa tre helt nya böcker.Alla andra ändringar jag har sett har också känts bra och efterlängtade. Vad tänker du på som är så "lönlöst"?
Notera att barder har en himlans massa illusioner på sin formellista - tror till och med en del ligger på lägre nivå än på magikerlistan.Men jag har fortfarande att svårt att se att gnomer hellre skulle bli barder än illusionister eller magiker.
Okej, då är det kanske inte så dumt när allt kommer omkring. Dessutom är ju faktiskt barder coolare än gammla tråkiga magiker.Notera att barder har en himlans massa illusioner på sin formellista - tror till och med en del ligger på lägre nivå än på magikerlistan.
Känner du någon som begriper den nuvarande förklaringen av "Standard Action, Partial Action, Full-round Action, Move-Equivalent Action, Free Action"? Enklare är ju att fyra sorter som tar 100%, 51%, 49% och 0% av ditt drag. Dagens "Standard Action" som tar 100% av ditt drag, men innehåller en namnlös handling (liknande en "Partial Action") och en "Move" som kan bytas ut mot en "Move-Equivalent Action" är ju sällsynt förvirrande för de flesta som börjar spela.Men jag tycker att det är lönlöst att ta bort partials och att ändra haste.
Låter finfint.Enligt uppgift så ska barder bli lite tuffare i 3.5e också.
kan han inte få ta och placera sin luta på nått väl valt ställe och använda sig av sin käft istället, snackande och peppande utan sin musik.Problemet är att den behöver sin jävla luta för att lyckas med något.
Om jag minns rätt använder barden färdigheten perform för att uppmuntra sina följeslagare, så det finns väl ingen orsak att begränsa det till lutspelande. Perform kan ju inkludera historieberättande, jonglering och pantomim lika väl som sång och musik.kan han inte få ta och placera sin luta på nått väl valt ställe och använda sig av sin käft istället, snackande och peppande utan sin musik.