silkesvantar och så
Nu var ju mitt inlägg ovan delvis oseriöst (jo jag är postironiker och vet inte riktigt när jag är allvarlig eller inte) men jag tror att anledningen till mitt skapande av inlägget var korrekt. Även om jag givetvis håller med om att fokus alltid ligger på att lyssnandet (läsandet här på forumet) kan man ju notera att jag faktiskt troligtvis fick mer respons än på något annat jag tidigare skrivit på forumet. Sen verkar detta debattsätt fungerar bättre verbalt än i forum (speciellt som jag inte har tid att titta in varje dag) men då har jag ju lär mig något iallafall .Nja... Det är faktiskt inte så bra. Jag gjorde så där hela tiden de första åren på forumet (och ibland gör jag det än idag) och det leder faktiskt inte så ofta till den typen av bra diskussioner som du talar om. Efter ett tag läste jag en bok av Arne Naess där jag hittade ett par bra riktlinjer för hur han tyckte man skulle bedriva diskussioner; och en av dem var (fritt citat) "argumentera inte mot påhittade meningsmotståndare", vilket jag kommit att hålla med om.