Skarpskytten
Ödestyngd världsvandrare
Korvgubben tog bara kontanter, och det hade du inga på dig. När du vill köpa slottet behöver du ett lån, och det visar sig att personen på banken som du pratar med är din gamla klasskompis som glatt beviljar det.
Jo, jag håller egentligen med om att resultaten kan bli konstiga. Jag har inte läst reglerna för Alien, men jag skulle nog anse att man inte behöver slå några slag för syre eller andra resurser så länge allt är lugnt och på rutin -- då har man tid att se till att tuberna och magasinen är fyllda. Men så fort skiten träffar fläkten gäller andra regler. När xenomorfen tittar fram bakom hörnet tömmer någon hela magasinet rakt i väggen i panik, och någon annan snubblar och river upp syreslangen till rymddräkten så luften töms. Till exempel.
Min huvudsakliga invändning mot resurstärningar är dock varken att de kan ge konstiga resultat eller kräver att SL hittar på saker, utan att de löser ett problem som inte existerar. Så svårt är det inte all hålla reda på pilar, mat och facklor, och inte heller är det särskilt tråkigt. I mina ögon, då.