Nekromanti Angående vapenbilder

Krille

Super Moderator
Re: Stämningsbilder

"om den inte var "mycket eon" , hur kunde den då komma med ÖVERHUVUDTAGET ?"

Utfyllnad. Det var inte många bilder som var bestälda specifikt för Eon.

Illern

koppariller
Re: Stämningsbilder

Utfyllnad på vilket vis? För att fylla upp x sidor? För att det är bra med ett lay-outelement per uppslag som bryter av texten? Något annat? Anledningen att jag undrar är att av de större problemen i att göra klart det färdiga Terra Draconis är att jag har för mycket material (särskilt om jag räknar in de illustrationer jag skulle vilja ha med) så för mig blir utfyllnad ett lite exotiskt begrepp :-D

Vindicator

Veteran
Min negativa inställning till vapenbilder beror på att det sällan är så de används. Man nöjer sig inte med att visa och förklara de svåra vapnen, utan visar alla vapen. Det finns fem olika sorters svärd som bara skiljer sig på längden, eller 20 olika sorters revolvrar med lite olika långa pipor och lite olika handtag. Utbildande vapenbilder är bra, reflexmässiga vapenbilder är tråkiga.
Jag sitter i alla fall och dreglar över bilder av vapen när jag läser rollspelsregler, oavsett vad någon av er andra gör... :gremcrazy: Jag vill se hur alla gevär och pistoler ser ut! Jag vill veta skillnaden mellan en M16A1 och en M16A2, inte bara i statistik... och jag är inte ensam om det.
Bilder är både trevliga och meningsfulla - att bara läsa statistik och annan textinformation om vapen skulle däremot vara jättetråkigt.

Det är antagligen många som över huvud taget inte använder stora delar av rollspel - man bryr sig inte om dem utan skapar en egen helt värd där dessa saker inte existerar eller är ganska så oväsentliga. Trots tusentals timmars Neotech-spelande har exempelvis varken jag eller den andre personen som brukade vara spelledare lett ett enda äventyr som har haft det minsta med cyberrymden att göra. Cybertech var med en gång för 5-6 år sedan, när en rollperson råkade få vingar (men det tror jag inte var avsiktligt utan för att han slog fram att han fick cybertech från början) och i den versionen av Neotech som jag har täcker cyberrymden och cybertech nästan en fjärdedel av regelhäftets innehåll (s. 99-150 av reglernas totala 233 sidor)... så jag antar att vapenbilder är för dig vad den delen av Neotech är för mig. :gremtongue: