Det är efteråt som jag hört att inköpta och kanske också egna illustrationer har varit lite för opassande och missvisande. Det var säkert många som tyckte detsamma redan när det kom. Om Internet hade varit mer utbrett på den tiden kanske vi hade hört mer om hur kritiken mot detta var.
Western lever kvar verkar det som. Jag har det som Lancelot Games publicerade, men har nog bara spelat det två-tre gånger. I Western var nog Lancelot Games något på spåren.
De gjorde säkert det som de tyckte var bäst för spelen och företaget på den tiden och försökte sälja in det med det som vi känner till idag. Khelataar - och Wastelands- kom nog ut vid fel tidpunkt då Drakar och Demoner hade gått bra och var enkelt, genomarbetat och välrenomerat och kanske att rollspelsspelandet var på väg neråt i den vevan också, fast om det vet jag inget, bara en tanke. Det fanns flera fantasy-spel att konkurera med och den typen av fantasy som Khelataar var, var nog för tam för majoriteten och med regler som kunde kännas för invecklade då Drakar och Demoner var så enkelt så fölorade många intresset snabbt.