Du har helt klart en poäng i det.
Jag vill dock hävda att jag tycker många SD-argument är rent anti-humanistiska. Många av de SD väljare jag vet om har rent anti-humanistiska tankar.
Sedan finns det rötägg inom alla pariter, de absolut värsta rötäggen från SD bryr jag mig inte så mycket om, hakkors och allt. Det är de rädda, missnöjda, unga/medelålders människorna som gör mig rädd.
Men om vi kollar på burka-filmen som exempel. Som sagt tycker jag den är högst rasistisk.
Den kommer ändå från partiets topp, det är de som står bakom den och därmed de rasistiska åsikter den ger vind åt.
Om MP gjorde en reklamfilm som uppmanade till att slå sönder pälsbutiker o dylikt skulle det göra mig mer skeptisk till dem som parti.
Dock med brasklappen att jag har betydligt lättare att ställa mig bakom att "djuruppfödning är fel, vi bör ta till aktion", än att "burka-människorna tar våra pengar". Det är alltså ett moraliskt ställningstagande från min sida.
Brasklapp 2. Jag ska också tillägga att jag avskyr mycket av partipolitiken idag, eftersom det mest känns som ett spel för gallerierna där de olika politikerna försöker muta och lura mig/oss på olika sätt. Jävla skitsystem. Jag ska fan missnöjesrösta nästa gång, men då vill jag ha en svensk
Zhirinovsky. I Ryssland har de i alla fall riktiga
missnöjespolitiker!
Mer
Zhirinovsky...