Aneldningen till att valresultat blev som det blev är att Vitulvs valstugeguide inte fanns här. Självklart förvirrar detta massorna. Hur fan ska vi veta vad vi skulle röstat på då?
Storuggla, ta ansvaret
Storuggla, ta ansvaret
Var i helvete ÄR Vitulv? Är det bara för att han skojade med den där nybörjaren? För... Det var ju fan ett halvår sedan eller något.hjk said:Borde inte vitulv vara välkommen tillbaka snart? Det var väl inte ens nåt riktigt regelbrott han begick.
Vitulv är permanent avstängd vad jag vet...?Kraetyz said:Var i helvete ÄR Vitulv? Är det bara för att han skojade med den där nybörjaren? För... Det var ju fan ett halvår sedan eller något.hjk said:Borde inte vitulv vara välkommen tillbaka snart? Det var väl inte ens nåt riktigt regelbrott han begick.
Åtminstone 5,7 %.Necross said:Personligen tror jag att valresultatet beror på att typ 90 % av alla människor är idioter.
Menar du här de 90% som inte röstade på SD?Necross said:Personligen tror jag att valresultatet beror på att typ 90 % av alla människor är idioter. Som vanligt alltså.
Nej han menar de cirka 90% som inte röstade på C eller FP. Det här resultatet gör ingen rik.Vimes said:Menar du här de 90% som inte röstade på SD?Necross said:Personligen tror jag att valresultatet beror på att typ 90 % av alla människor är idioter. Som vanligt alltså.
Bara för att du inte har en aning om hur folk tänker betyder det inte att de inte gör detNecross said:Personligen tror jag att valresultatet beror på att typ 90 % av alla människor är idioter. Som vanligt alltså.
Nja asså jag var mer inne på SAOL:s definition, "idioti = svår grad av intellektuell efterblivenhet, med intelligenskvot under 25". Men det är en gissning baserad på egna observationer.Wilmer said:Bara för att du inte har en aning om hur folk tänker betyder det inte att de inte gör detNecross said:Personligen tror jag att valresultatet beror på att typ 90 % av alla människor är idioter. Som vanligt alltså.
Historisk anekdot: idiot är ett grekiskt ord som ursprungligen användes om folk som inte brydde sig om stadsstatens politik och t ex inte röstade. Även om du tycker att folk röstat fel så har de engagemang nog att släpa sig till vallokalen.
Vilket ogrundat trams du kommer med. Grundar du din verklighetssyn på Expressens och Aftonbladets löpsedlar?krank said:Och en av tjugo svenskar tycker att det är OK att karva hakkors i pannan på sig och sedan skylla på "vänstern". Eller hitta på statistik om invandring rakt ur luften. Eller likställa muslimska småbarnsföräldrar med monster som vill ta pengar från våra pensionärer.
Um … rättsläkaren säger sig vara till 90 % säker på att hakkorset är självförvållat, och polisen har inte hittat ett enda spår efter de påstådda förövarna.Grisodlar'n said:Vilket ogrundat trams du kommer med. Grundar du din verklighetssyn på Expressens och Aftonbladets löpsedlar?
Absolut. Men samtidigt är det många i de fattigare samhällsskikten som inte fattar sitt eget bästa. D v s de säljer sin arbetarklass-själ för några futtiga hundralappar mer i plånboken varje månad. Och så ler Reinfeldt och hans kapitalistpolare, och fortsätter riva sönder de sociala skyddsnäten.Arfert said:Jag skulle snarare vilja säga att socialdemokraterna under lång tid, från och med folkhemstanken, via egna hem-reformerna och genom att fler och fler genom högre utbildning förvandlades från arbetarklass till tjänstemän som bor i villor band ris kring egen rygg.
Man sabbade helt enkelt sitt eget röstunderlag. Det var bara en tidsfråga, nån generation, de slutade vara lojala.
Som Dante säger: Rättsläkaren är 90% säker på att det är självförvållat, och monsterliknelsen...Grisodlar'n said:Vilket ogrundat trams du kommer med. Grundar du din verklighetssyn på Expressens och Aftonbladets löpsedlar?
Det där förutsätter i och för sig att alla alltid röstar efter den egna plånboken. Liksom, jag får mer pengar med Alliansen vid rodret. Björklund har sagt att han vill höja min lön, och mitt yrkes status. Jag tjänar, tveklöst, på att välja Alliansen.Arfert said:Jag skulle snarare vilja säga att socialdemokraterna under lång tid, från och med folkhemstanken, via egna hem-reformerna och genom att fler och fler genom högre utbildning förvandlades från arbetarklass till tjänstemän som bor i villor band ris kring egen rygg.
Man sabbade helt enkelt sitt eget röstunderlag. Det var bara en tidsfråga, nån generation, de slutade vara lojala.