Re: Befogenheter och timelines
Feuflux said:
Lite allmänna undringar:
1) Vad har vi för befogenheter egentligen? Nu skrivs det ju massa korta inlägg och du som SL har ju svarat väldigt fort så man får ju snabb respons till att skriva sitt nästa korta inlägg, osv. Men jag undrar ändå hur mycket friheter man får ta sig, dvs om Bengt öppnar en dörr kan jag bestämma att det står en hjälpsam person där, eller ska jag bara skriva att Bengt öppnar dörren och... *dramatisk musik* Det sistnämnda leder in mig på nästa punkt.
2) Jag som postar kanske 1 inlägg om dagen hamnar ju rätt kvick efter i tidslinjen jämfört med någon som skriver 5 inlägg (förutsatt att mitt inte får vara fem gånger så detaljerat). Bengt är väl den ende (orkar inte dubbelkolla) som inte har en aning om att det är nån slags zombieinvasion än? Spelar det någon roll om jag hamnar efter? Finns det nån plan att vi alla ska hamna på plats X vid idpunkt Y (eller det kanske är hemligt
)?
1) Jag kan väl börja med att säga att tidigare spel jag har varit med i så har spelarn inte haft så mycket frihet som ni har här, men jag tycker ändå det funkar ganska bra, då spelet flyter på desto snabbare.
Jag tycker man har full kontroll över sin startplats åtminstone, Jimmy har sitt fängelse Nicola sitt gym och Rutger sitt gymnasium, däremot får det ju inte vara för mycket frihet när man ger sig iväg över staden då min roll som sl blir totalt meningslös i sådana fall.
Sen håller jag med Recca tills viss del, jag tycker inte man ska sätta ut personer oavsett om det är zombies eller vänliga.
Hoppas det ungefär svarar på din fråga
2)
Tidslinjen blir ju alltid ett problem, såvida jag inte väntar på att alla ska posta innan jag uppdaterar vilket jag skulle kunna göra men ser hellre att spelet flyter på och att alla får vara så aktiva dem kan och vill.
Det blir ju konstigt dock då saker och ting inte stämmer men så får det bara bli, och blir det att ni sammanstrålar så spelar det inte någon jätteroll ifall inte allt stämmer utan då får helt enkelt tidslinjerna flyta ihop.
Och du har inte helt rätt, det är du och yjoben som än så länge inte har koll på zombieinvasionen