Många bra funderingar och åsikter!
Jag försöker att styra era karaktärer i så liten utsträckning som möjligt men precis som Recca säger så måste jag ju föra scenen framåt, jag försöker dock att utgå ifrån sådant som ni har sagt att ni ska göra och inte skriva att ni gör sådant som ni inte sagt att ni ska göra.
Plus att jag nu på Reccas begäran (vilket var mycket bra) undviker att skriva hur någon tänker eller känner.
Givetvis kan man följa ditt exempel och beskriva utgången innan ni gör något, dock känner jag att det här tar bort mycket frihet och jag vill verkligen inte göra det så, så bra idé men inget som passar här tror jag.
Angående döden, så ja, det blir ju lite poänglöst att kasta zombies mot er om ingen av er kan dö, men samtidigt vill jag inte döda någon bara för att döda någon.
För mig ska dödandet av en karaktär ha betydelse, inte bara vara nåt som sker i förbifarten, kanske någon som offrar sig för att alla andra ska klara sig tex.
Dock om någon gör någonting totalt "korkat" som att hoppa in i ett hav av zombies med tanke att man inte kan dö därför är det lugnt, ja då kommer man nog dö
Sen finns det ju mycket annat som kan hända som också är negativt, en allvarlig skada som exempel eller kanske någon nära er dör på grund av ett dåligt beslut ifrån eran sida.
Sen när jag känner att vi närmar oss något slags slut kan det mycket väl bli så att några av er dör... Men jag vill inte döda av någon nu och sen fortsätta spela i flera veckor, känns lite poänglöst