Nekromanti Anmälning/Off topic Zombies i Bergsfors

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Jag ändrade mitt sista inlägg, då ni behöver veta att Mormor Ganja dykt upp. Annars blir det svårt att sammanstråla er.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Anchorman said:
Mårten said:
Föresten, fråga Anchorman, måste man gå via labbet för att komma till taket eller kan man bara gå förbi deras våning i trapphuset? Ville skriva något men tänkte att du kunde få bestämma det :gremsmile:
Funderade på det och vad som var mest Logiskt, eftersom våning sjutton är speciell och bara få har inträde så borde man ju kunna ta sig till taket på nåt annat sätt.

Vi kan väl säga att det finns en stege borta vid hissarna, dock säger jag redan nu att man inte kan hoppa ifrån stegen till något fönster på sjuttonde, så lätt får ni inte :gremtongue:
Som jag sett det går det att ta hissen till sjuttonde men inte till taket... Men har de en helikopterplatta där uppe så måste det finnas en hiss som går dit upp annars blir helikopterplattan ologisk väl? Och om det finns en hiss dit upp så kan man klättra på en stege i hisschaktet till taket i alla fall. Jag tar också för givet att om man bänder upp hissdörrarna på sjuttonde våningen så blir man beskjuten av vakter där. Sen har jag tagit för givet att det inte går att använda trapphuset upp till taket utan att passera sjuttonde, men där kan jag ju ha fel.
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Helikopterplattan är på marken, inte på taket, så tanken är väl egentligen inte att taket ska användas till annat än för fönstertvättare som ska in i korgen och maintanence som ska kolla hissar och liknande... så verkar som man får ta hissen till 16 sedan stegen upp till taket :gremsmile:
Eftersom de på sjutton antagligen vill ha god kontroll kan jag tänka mig att enda sättet är antingen trapphuset eller personalhissen med speciellt passerkort, men själva hissarna som leder dit har de ju stängt av.

I alla fall om man ska gå efter vad Anchorman sade.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Jag har aldrig sagt att de finns en helikopterplatta på taket, jag har alltid placerat plattan utanför sjukhuset. Sen kan man kanske landa där ändå.

Det har också konstaterats tidigare att man kan ta hissen upp till sjuttonde, så länge man har det exclusiva kortet vilket ni har, alltså samma kort som öppnar dörren till sjuttonde.
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Jupp, att den hamnade på taket var nog mitt fel sorry för det. Vet inte varför men kändes lågist på ett sätt, men när jag satt och funderade på det så undrade jag hur vi kunde se helikopterpiloten om han nu var på taket :gremsmile:

Fast Rutger vill nog upp dit ändå, om det går att landa där är det bättre än att försöka landa bland en hord av zombis :gremsmile:

Nu vill jag bara ha lite mera svar innan Rutger gör något... har gjort många inlägg på kort tid nu så väntar lite.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Cassius said:
Cissi bad mig göra en sista scen med henne så jag gör min exodus nu med henne.
Hurra! Mera jimmy i spel!

Kul att du lite halvt bestämde dig för att inte sluta iallafall :gremsmile:
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Laowai said:
Cassius said:
Cissi bad mig göra en sista scen med henne så jag gör min exodus nu med henne.
Hurra! Mera jimmy i spel!

Kul att du lite halvt bestämde dig för att inte sluta iallafall :gremsmile:
Håller med. Ändå synd att det blir det sista vi ser av Jimmy. Cassius, du kommer vara saknad. :gremfrown:
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,364
Cassius said:
Cissi bad mig göra en sista scen med henne så jag gör min exodus nu med henne.
Kul att se att du gör ett så pass snyggt uttåg ur spelet :gremsmile:
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Det uppskattas Cassius, alltid bättre när en karaktär får ett riktigt avslut
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,843
Och för att sammanfatta Lunde/Sam nu!

Utseende: Gröna ambulansvårdarbyxor, svart linne och en svart huvtröja över armen. Bandagerade händer och vänster underarm, ett ihoptejpat sår på ena tinningen.
Mörk, kort mohawk.

Utrustning: Ja, på sig några walkie talkiesar, en svjukvårdsväska, ficklampa. Kommer plcka av Lollo verktygsbälte och motorsåg.



Skulle fler kunna göra liknande, blir lättare för nya spelare (Yjoben, Björn den Gode och Vicotnik)

Jag ska sammanfatta alla slps ikväll, kan även göra det för era karaktärer men har ni lust så underlättar det om ni gör det för era karaktärer.
Har nog inte jättebra koll på vad Erdan och Steve har på sig så där behöver jag hjälp.
 

mårten1

Swordsman
Joined
15 Aug 2011
Messages
518
Location
Motala
Bra ide, fortsätter lite med Rutger då :gremsmile:

En ganska vältränad kille, knappt 190 cm lång, välrakad och ganska kort brunt hår och har i allmänhet ett ganska vänligt ansikte och ca 30 år gammal. Har dock för tillfället en blodig näsa som kanske inte riktigt passar in.
Klädd i svarta chinos, gråsvart träningsjacka och det går att urskilja en vit t-shirt under den.

Utrustning:
Ryggsäck med lite mera träningsutrustning i, en lite halvtrasig dator, en "eldkastare" och två "eldgranater". Har också en stor hammare/slägga.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Nicola:

175 cm lång, vältränad som få, knappt ett uns fett på kroppen. Mörkbrun i hyn med ton av brons, håret likaledes brunt snarare än kolsvart - krulliga lockar uppsatt bak på huvudet med en snodd. Mjuka anletsdrag med ett klart fokus i ögonen. Ögonbrynen gör ofta ett intryck av koncentration, åtminstone i zombietider.

Utrustning: Gul sportbehå, katana på ryggen, ett par träningsbyxor och sportskor för inomhusträning.

Annat av intresse: Hennes högerhand är bandagerad, liksom hennes högra arm.
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Anchorman said:
Kikade runt lite i gamla trådar i forumrollspelsdelen och det är ju verkligen sjukt få som faktiskt har tagit nån ordentlig fart eller överlevt mer än ett par veckor.

SÅ LÅT OSS ÄNDRA PÅ DET NU!
Det är ju ändå ett rollspels forum så här om nånstans borde det ju gå att få ett forumrollspel att funka :gremsmile:
Hittade det här gamla inlägget. Vi kan väl säga att vi med lugn fått det här att fungera i lite mer än ett par veckor!

:gremlaugh:
 

yjoben

Veteran
Joined
5 Jan 2012
Messages
48
Location
trollhättan
Anchorman said:
Jag har aldrig sagt att de finns en helikopterplatta på taket, jag har alltid placerat plattan utanför sjukhuset. Sen kan man kanske landa där ändå.

Det har också konstaterats tidigare att man kan ta hissen upp till sjuttonde, så länge man har det exclusiva kortet vilket ni har, alltså samma kort som öppnar dörren till sjuttonde.
vill minnas att det finns i uddevalla. men kan ha fel.
 

yjoben

Veteran
Joined
5 Jan 2012
Messages
48
Location
trollhättan
Erdan är en kille med armenskt ursprung. 191 cm runt 90 kilon. 22 år gammal. Erdan är stadens fotbollskomet. han besitter en enorm benstyrka och har ett kort förflutet i armeniens armé med allt vad det innebär. han har 2 rediga överlevnads/fiske knivar med sågblad på ena sidan vid sin sida.
Erdan är klädd i en vindjacka som är grön samt svarta jeans och kraftiga svarta kängor.

steve är "erdans" npc, en storvuxen man med mycket livserfarenhet. väldigt vis och lite grinig ibland :gremsmile: slänger gärna en gliring hit och dit.
Steve är klädd i en röd träningsoverall och väldigt ljusa och utslitna jeans, vanliga sneakers från kempa.
 

Iskaral

Swordsman
Joined
15 Nov 2012
Messages
641
Location
Norrland
Lollo är javligt snygg helt enkelt. Han är som ett helt pojkband komprimerat till en person. Han är den pojkaktige, den farlige, den tvålfagre occh så vidare. Han är solbränd, har ljust självlockigt hår, långa ögonfransar, hollywoodleende med mera. Han spenderar en massa tid på gymmet och ångkokar den mesta maten. Han är fit och deffad och skäms inte för att gå på skönhetssalong.

Efter att ha plundrat en massa skåp i omklädningsrummet är han nu klädd i 1200 kronors designerjeans och en tajt vit t-shirt samt träningsskor. Han är nyduschad och Han har en kofot, en ficklampa, en pilbåge och ett koger.

Skador: En liten svullnad under ena tinningen där Jimmy träffade med en riktig suckerpunch. En suckerpunch är när man slår någon som inte är beredd och det var precios vad som hände så det så!
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Iskaral said:
Lollo är javligt snygg helt enkelt. Han är som ett helt pojkband komprimerat till en person. Han är den pojkaktige, den farlige, den tvålfagre occh så vidare. Han är solbränd, har ljust självlockigt hår, långa ögonfransar, hollywoodleende med mera. Han spenderar en massa tid på gymmet och ångkokar den mesta maten. Han är fit och deffad och skäms inte för att gå på skönhetssalong.

Efter att ha plundrat en massa skåp i omklädningsrummet är han nu klädd i 1200 kronors designerjeans och en tajt vit t-shirt samt träningsskor. Han är nyduschad och Han har en kofot, en ficklampa, en pilbåge och ett koger.

Skador: En liten svullnad under ena tinningen där Jimmy träffade med en riktig suckerpunch. En suckerpunch är när man slår någon som inte är beredd och det var precios vad som hände så det så!
På Lollo är en rodnad bara klädsamt. :gremwink:
 
Top