Iskaral said:
Laowai said:
Och att de faktiska zombiesarna börjar röra sig lite mer. Att det inte räcker med att vi inte syns. Jag skulle gilla att det kräver lite noise-discipline, att vi måste hålla koll på dörrarna. Eller en sån sak som att vi inte ens har säkrat alla rum på våningen vi är i liksom. Recipe for disaster.
Man kan ju tänka sig att zombiesarna först nu börjar bli hungriga på allvar och att de därför blir mer aktiva. Och så en brand i sjukhuset som tvingar oss ut i mörka natten. Ska man ha lyse för att se och dra till sig alla zombies eller smyga í mörkret och riskera att snubbla på en? Vad mer? Skyfall, råttinvasion, vattnet slutar fungera.
Jag har förresten en idé till uppföljaren. Check it: De traumatiserade överlevarna bjuds på en semesterresa av staten till en liten tropisk ö, ett semesterparadis. Men naturligtvis; i en av överlevarnas kroppar utkämpas en segdragen kamp mot ett elakt litet virus.
Zombies i karibien!
Jag kan absolut aktivera zombierna lite mer och göra så att de rör sig runt.
Anledningen att jag har gjort de stillastående är att de då blir mer lätthanterliga ur ett spelperspektiv. När en våning är rensad så är en våning rensad, de blir enligt mig lättare att rollspela då man kan gå genom rum och våningar man rensat utan att vänta på uppdateringar ifrån mig.
Sen aktiveras de allt av ljud också, se bara när Lunde drog igång sirenen locka till sig en hel här med zombies.
Ni har ju skjutit en del och så men då har jag tänkt mest att zombies bara hör att ljud kommer ovanifrån och inte fattat hur man tagit sig upp.
Jag har massa saker jag planerat som kommer få er att lämna sjukhuset, men tänkt vänta med dem innan ni har tagit er upp till våning sjutton så vi kan lämna det problemet bakom oss.
Angående akt 2:
Det kanske blir en akt två... Men räkna inte med det, just nu har jag ganska mycket tid över men antagligen kommer jag inte ha det längre fram så det kanske blir svårt att hålla igång ett spel då.
Men vi får se, det här spelet kommer ta slut nån gång innan sommaren (att rollspela under sommaren kommer inte funka med semestrar och sånt plus att jag inte vill sitta vid datorn på sommaren
)
Så kanske Akt 2 till hösten, men som sagt räkna inte med det.
Vad akt 2 handlar om beror på vad som händer i akt 1
Hoppas alla laddar energi för att spela igång med ny spelglädje på Torsdag