Nekromanti Annorlunda attribut för kvinnor

Blasphemy

Swashbuckler
Re: Tragiskt

Jaha.. Förstod faktisk inte att det var så du menade...
Nä jag tycker inte att kvinnor skall bli diskriminerade på något sätt. Men om man skall ha ett spel som är någorlunda likt våran värld så blir de ju de automatiskt. Exempelvis så kan jag satsa min vänstra näsborre att det är vanligare med manliga soldater i den fiktiva världen Mundana (oki kanske inte i Momolan då). Och kvinnor blir ju inte diskriminerade bara för att de får lägre fysiska grundegenskaper (eller att männen får högre) detta är ju endast ett försök att symbolisera verkligheten.
Men som sak.. det är en smaksak.

Tomorrow will take us away, Far from home, Noone will ever know our names.

Blasphemy

Swashbuckler
Re: Visst är det tragiskt...

Måhända.. Det kan ju vara så,,.. Men eftersom jag är Guds son så måste jag ju ha en slags intelligens som övergår vanliga människors förstånd..

Ehhhh nä nu börjar denna diskussion flumma ut..

Blasphemy

Swashbuckler
Håller faktiskt med om att denna tråd gott och väl kan låsas..
Det är ungefär som att diskutera vad som är godast.. Pizza eller Hamburgare.. Det kommer aldrig bli en lösning,..

LeJonklev

Swordsman
Hamburgare/pizza är en smakfråga. Det är inte detta. Detta är jämstäldhet. Du tycker väl inte att rasism är en oviktigt fråga eller hur? SÅ dum kan du inte vara.

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.

Blasphemy

Swashbuckler
Re: Oj oj oj vad folk kan bli upprörda...

Jo men nu är ju detta en diskussionsgrupp där man får reda på folks åsikter.. Men hur man väljer att göra i slutändan är ju upp till en själv.
Men det är klart att det blir massor av olika komentarer när detta ämnde diskuteras..

Vindhand

Myrmidon
Re: Tragiskt

Nä jag tycker inte att kvinnor skall bli diskriminerade på något sätt. Men om man skall ha ett spel som är någorlunda likt våran värld så blir de ju de automatiskt.

Nej, det tycker jag inte. Kvinnor är inte självklart sämre än män i vår värld och bör därför inte vara det i ett spel heller.

Exempelvis så kan jag satsa min vänstra näsborre att det är vanligare med manliga soldater i den fiktiva världen Mundana (oki kanske inte i Momolan då).

Att kvinnliga fighters är ovanligare innebär inte att de är sämre, snarare tvärtom. Det krävs en synnerligen motiverad och duktig kvinna för att i en (kulturellt) ojämställd värld inneha ett dylikt yrke. Snittet av kvinnliga fighters kompetens borde därför ligga långt över snittet av manliga fighters (som innefattar feta gubbar som blev stadsvakter mest för att pappa var det).
Bland rollpersonerna, där även männen är speciella, finns det i mina ögon ingen anledning att missgynna kvinnor fysiskt eller psykiskt.

Och kvinnor blir ju inte diskriminerade bara för att de får lägre fysiska grundegenskaper (eller att männen får högre) detta är ju endast ett försök att symbolisera verkligheten.

Tror du på det själv? Tror du att en kvinnlig spelare med något stolt ben i kroppen skulle acceptera att en spelledare säger till dem "ok, du får dessutom -1 i psy för att representera att kvinnor är mer korkade än män"? Tror du att försvaret "men kvinnor är ju mer korkade i verkligheten också" skulle göra flickan ifråga _mindre_ förnärmad?

Men som sak.. det är en smaksak.

Ja det är det väl; gillar man inte att ha med flickor i spelet kan en diskriminerande regel säkert vara jättepraktisk.

LeJonklev

Swordsman
Bra sagt[textlös]

LL

Blasphemy

Swashbuckler

Ja som sagt.. det är FYSISKA skillnader mellan könen.. De mentala skillnaderna beror på samhället och kulturen.
Men nu är det ju FYSISKA skillnader som vi diskuterar... Om man nu vill spela i ett Matriarkat så finns ju Momolan till handa.

LeJonklev

Swordsman

Nej. Vi diskuterar alla skillander. Modifikationerna gällde mer än de psykiska egenskaperna. Och som sagt: de skillnader som finns är så små att de kan bortses ifrån.

LL