Anti-AI, rita-fast-du-inte-kan-tråden

God45

#PrayersForBahakan
Jag är berövad mina verktyg för att måla minis och en plats att kunna måla på även om jag hade dem under några månader. Men jag fick av en slump en push fit Space Marine och fylldes med det kreativa behovet av att måla den. Så vad göra?

IMG_6132.jpeg

20 spänn ger en 4 märkpennor på City Gross. Med alkoholiserat bläck. Klipper man till spetsarna så förstör man en nagelsax men har sedan smala nog spetsar att måla med. Så vad ska jag göra med det? En stealth baserad Space Marine för när vi ska köra 40k Mörk Borg.

Så målning som ser helt svart ut när ljuset inte är direkt på minin men som är blått och rött när ljuset är direkt på. Så inte en realistisk målning utan mer impressionistiskt. Han är en skugga när han inte är i rampljuset.

Resultatet? Alltså, inte bra, men jag älskar honom!

IMG_6133.jpeg
IMG_6135.jpeg
IMG_6134.jpeg

Bra nog för Mörk Borg 40k i alla fall :D

Last edited:

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Jag kan inte rita. Men jag skulle göra grundskisser över lite platser till ett äventyr, och upptäckte när jag satt och plitade att det var ganska avslappnande. Och jag behöver avslappnande. Så jag fortsatte att plita. Sen plockade jag fram @Vitulv s tutorials för att kunna plita ännu mer (och få användning för mina fineliners!). För det fanns tydligen något oerhört meditativt i att rita ut planka efter planka, sten efter sten, prick efter prick. Kommer nog fortsätta använda det som avslappningsmetod framöver.
1000004517.jpg

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag kan inte rita. Men jag skulle göra grundskisser över lite platser till ett äventyr, och upptäckte när jag satt och plitade att det var ganska avslappnande. Och jag behöver avslappnande. Så jag fortsatte att plita. Sen plockade jag fram @Vitulv s tutorials för att kunna plita ännu mer (och få användning för mina fineliners!). För det fanns tydligen något oerhört meditativt i att rita ut planka efter planka, sten efter sten, prick efter prick. Kommer nog fortsätta använda det som avslappningsmetod framöver.
View attachment 20635
Snyggt!

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Ritade en kartsymbol på en isometrisk hexagon. Symbolen markerar ”Murmuron - viskningarnas stad” som är byggd längs en bergssluttning i en karg stenöken.

Det här är en lite annorlunda skala än vad jag är van vid, så behövde tänka lite annorlunda än jag brukar - framförallt att släppa detaljrikedomen och tänka mig staden lite mer abstrakt. Jag är ändå rätt förtjust i resultatet, tycker det funkar ganska bra.

IMG_5242.jpeg