Skall försöka att sticka ut lite och inte kritisera diverse DNA troeier och skapelsmyter...Rollspel är ändock rollspel, och inget annat... (Inga påhopp tack
)
Vi har en missla
Barwut i vår spelgrupp, och hon kompletterar det kanske lite mer jordnära förnuftet, min högadliga riddare har inte så mycket sunt "bondförnuft", och sedan har vi en rik Colonsk/Tokonsk handelsmansdotter
Dewain , som hanske inte heller bidrar med sådant, så hennes lågmäldiga förnuft och infallsvinklar är bra.
Hon är definitivt inte feg, hon knivhögg en elak kvinna som var dum mot mig...(lång historia), hon behövde bara bli tillräckligt uppretad.
Jag gillar den godmodiga och på ett sätt raka logik de har. Den är okonstlad och ren, enligt min åsikt. Man (jag) känner inte att de ideligen konspirerar (som de flesta rollpersoner ofta gör medvetet eller omedvetet), utan de är ärliga.
Vad som behövs är dock rejält med psykologiskt material, hur de fungerar och beter sig sett ur alla vinklar, för att kanske slippa den gängse uppfattningen att de är ett slags levande krambjörnar. Min RP ser definitivt inte vår grupps missla som någonting sådant, utan som en bra följeslagare (visserligen har karaktärerna kännt varandra ett tag innan, men...).
Kanske behövs det öite misslespecifika yrken om det går.