Re: Massor av ord
Du får så många veckor du vill
Jag är bara glad att du vill hjälpa till. Jag lovar att börja tjata någon gång efter jul, i alla fall.
Skillnad på skada är ju ett intressant ämne som jag får tänka över. Just nu var det andra saker jag funderade på. Det här med anfallsvärde och försvarsvärde handlar ju om att det är lättare att försvara sig med ett svärd än en yxa, något som sällan eller aldrig simuleras i rollspelen. Jag har även tänkt mig att klumpiga vapen, som till exempel stora klubbor (om vi tänker fantasymässigt för ett ögonblick här, och betraktar ett stort troll med en klubba eller liknande. Jag har inte med några sådana extrema vapen i min lista, för att det är svårt att relatera till i verkligheten) har ett lägre anfallsvärde, eftersom de är lättare att undvika och se när slaget kommer.
Det svåra för mig är att inte baka in avståndet i dessa värden. Jag hade tänkt att man håller reda på avstånd i striden, och ger separata modifikationer för vapen som inte befinner sig på optimalt avstånd. Men på något sätt känns det ändå som om en dolk borde ha ett lägre anfallsvärde än ett svärd, trots att det väl främst beror på avståndet...
Ja ja. Ta den tid du behöver, jag har ingen brådska och jag ska bevaka tråden.
/Dimfrost