Nu har jag aldrig hållit i nybörjarcurling, men jag har kört en hel del varianter på att starta rollspel för folk som aldrig rollspelat innan (inklusive bland annat möhippor, dagispersonal, radiopratare mm). Har du en instruktör (vilket du även har på prova på curling) så är rollspelet enklare att starta med, att prata och hitta på saker är enklare än att hålla balansen medan du försöker sikta, hitta fart och släppa iväg en sten.
Men det för mig tillbaka till det som jag hintar som svårigheten en bunt gånger; spelledaren. Minns jag inte fel så startade jag i tråden med ett resonemang om att problemet är främst där. Antingen måste folk få tillgång till spelledare eller så behöver rollspelen vara smidiga även utan spelledare, eller så har vi kvar den jobbiga inlärningskurvan.
Fast har du ett bra sätt att lära ut spellederi på fem minuter, så kan det säkert vara bättre än en fem minuters introduktionsvideo till curling
-Gunnar (som hoppas inte tonen blev för hård)
Men det för mig tillbaka till det som jag hintar som svårigheten en bunt gånger; spelledaren. Minns jag inte fel så startade jag i tråden med ett resonemang om att problemet är främst där. Antingen måste folk få tillgång till spelledare eller så behöver rollspelen vara smidiga även utan spelledare, eller så har vi kvar den jobbiga inlärningskurvan.
Fast har du ett bra sätt att lära ut spellederi på fem minuter, så kan det säkert vara bättre än en fem minuters introduktionsvideo till curling
-Gunnar (som hoppas inte tonen blev för hård)