Nekromanti Attack of the Green Killer Graemlins!

Gardener

Champion
Re: oki.. Nu fixat [NT]

Lägg in [bild]http://www.student.itn.liu.se/~rikel934/forum/sur.gif[/bild] istället för att använda img-taggen tycker jag.

Staffan

Myrmidon
[bild]-tagg!

Vad har hänt med bild-taggen? Om jag skriver
så blir det bara en massa text. HTML-taggen IMG funkar... undras just om img funkar som UBBkod?

Nähä, uppenbarligen inte det heller...

Hmm. Funkade när jag tittade på den "på riktigt", men inte i förhandsgranskningen. Curioser and curioser.

Gardener

Champion
Re: [bild]-tagg!

För mig fungerar det i alla fall, och det är exakt samma funktion som körs för att hantera ubb-koden för bägge så det vore underligt om den uppför sig olika på samma data vid olika tillfällen.

Troberg

Sinister eater

För mig fungerar det i alla fall, och det är exakt samma funktion som körs för att hantera ubb-koden för bägge så det vore underligt om den uppför sig olika på samma data vid olika tillfällen.
Samma problem här, fast bara med UBB-taggen. Den funkar för det mesta, men helt plötsligt så vägrade den att bli uppfattad som tag i ett inlägg. Har inte provat HTML-taggar.

Gardener

Champion

Om något sådant händer så skulle jag väldigt gärna vilja se exempel på det, dvs kopiera hela inlägget och e-posta det till mig.

Vad ubb-taggen är vet jag inte, men om du menar url-taggen så funkar inte den med mellanslag i till exempel, eller med någon annan tag inuti. Men då bör det inte fungera såväl vid förhandsgranskning som efter sparning.

Troberg

Sinister eater

Om något sådant händer så skulle jag väldigt gärna vilja se exempel på det, dvs kopiera hela inlägget och e-posta det till mig.
Kolla på det här inlägget:

http://forum.rollspel.nu/showthreaded.ph...true#Post453535

En tänkbar förklaring kan vara att inlägget skrevs i samband med att funktionen för att disabla greamlins blev tillagd, så jag kan ha postat det i något skede när den inte var riktigt klar/införd och att det spökat.

Taggarna jag lagt till är kopierade rakt av från den här sidan:

http://troberg.mine.nu/smileys/smileys.htm

Detta är sidan jag kopierar alla mina taggar från och de funkar i andra sammanhang.

Gardener

Champion

Okej, men det där är ju definitivt inte samma problem, eftersom det inte ens fungerar när du sparat inlägget. Då bör det vara lite lättare att hitta orsaken, för när det sker oavsett när funktionen körs så är det ju på specifik data problemet uppstår. Då kan man ju fixa problemet även om man inte förstår orsaken genom att mecka tills det funkar. =]

Gardener

Champion
Problem löst, bugg rapporterad

Har fixat ditt inlägg nu så att det ser bra ut och alla kan se dina 'fina' bilder.

Det är en bugg i forumsystemet (och inte ens i mitt ubbcode-hack! yay!) som gör att om man lägger en Graemlin mellan två bild-taggar på samma rad så parsas inte nån bild-tag i hela inlägget. Verkar vara girigheten i regexpen som är lite felaktigt inställd eller nåt.

Troberg

Sinister eater
Re: Problem löst, bugg rapporterad

Har fixat ditt inlägg nu så att det ser bra ut och alla kan se dina 'fina' bilder.
Tackar!

Oroa dig inte, jag har värre...

Det är en bugg i forumsystemet (och inte ens i mitt ubbcode-hack! yay!) som gör att om man lägger en Graemlin mellan två bild-taggar på samma rad så parsas inte nån bild-tag i hela inlägget. Verkar vara girigheten i regexpen som är lite felaktigt inställd eller nåt.
Ouch... Min debuggning av regexp-ar brukar bestå i att skriva om dem. De brukar vara obegripliga dagen efter de skrevs...

Jag gjorde faktiskt en parser så att man kunde skriva i en begriplig syntax och sedan "kompilera" till regexp (och tillbaka), men tyvärr var den en av förlusterna i Den Stora Diskkraschen. Kanske jag skriver om den någon gång.

Quadrante

Grisbonde
Re: Tomte-smajlizar!

tänkte bara se till att det är registreat att jag vid några tillfällen(i vrållådan och de som brukar vara där vet... :gremcrazy:)modifierat gremlins nu och tidigare..

här är de olika versionerna..

.. hoppas det är ok med Dante, annars slutar jag med det (och gör helt egna istället :gremsmile: )