Nekromanti Attack of the Green Killer Graemlins!

Troberg

Sinister eater
Re: Because first impressions last!

speciellt om man går ner från en upplösning på 1600x1200 som jag kör.
Jag går inte ner i upplösning för en site eller en applikation. För mig är det dessutom ännu värre, jag lör 6400x1200 och en monitor brann för mig i gårkväll, sånt gör det inte direkt lättare att se...

Gardener

Champion
Re: Med risk för att låta som en rasist, men...

Tja, de lär ju inte ha funnits i 20 år heller, eller? =]

Alla de som representerar saker som det finns gröna graemlins för finns ju motsvarande i ascii som man direkt ser vad det är, oavsett skärmupplösning, kontraster, färgschema och om man kör lynx/links eller inte. Dessutom finns det ju drösvis med sätt att kolla upp vad en specifik smiley är om någon använder något konstigt. Svårare så med en obskyr bild.

För övrigt kan man ju undra om någon förstår mina smileys som jag använder...

Gardener

Champion
Jag tror att Cthulhu alltid flinar, även om man kanske inte alltid ser det bakom alla tentakler och skrikande människor som han stoppar i sig....

Bäst du håller koll på forumet och resten av sidan framöver om du vill ha koll på att det inte ändrar sig bakom ryggen på dig. =] Vi har smyginfört förändringar ett tag nu så att ni inte blir alltför chockade, men mtp vilket liv som förs pga av att några bilder har bytts ut så tror jag att det finns risk att hälften av besökarna kommer dö av chock av de kommande förändringarna.

Gardener

Champion

Jag uttryckte mig lite klumpigt, jag menade naturligtvis inte att någon skulle ändra upplösning, utan att de som hade lägre upplösning bör ha lättare än mig att se skillnad på dem.

Låter för övrigt som om du har mer hopklämd upplösning än vad jag har, och då brukar alla klaga på att allt är för smått på min skärm, trots att jag har en tokstor skärm. Extraskärm har jag inte orkat köra med på ett bra tag nu dock (blir ju så trångt på skrivbordet!), så mer än 1600 i bredd känns inte direkt nödvändigt.

Troberg

Sinister eater

Låter för övrigt som om du har mer hopklämd upplösning än vad jag har, och då brukar alla klaga på att allt är för smått på min skärm, trots att jag har en tokstor skärm. Extraskärm har jag inte orkat köra med på ett bra tag nu dock (blir ju så trångt på skrivbordet!), så mer än 1600 i bredd känns inte direkt nödvändigt.
Ska jag vara riktigt ärlig kör jag med multimonitor, varje skärm har bara 1600x1200 (även om en logisk skärm är på 3200x1200 så renderas den på två fysiska skärmar).

Jag har inte ens tokstor skärm, jag har vanliga 19"-are (mina 21"-are är för dåliga för att jobba vid, så de står vid servrarna).

Edit: Borde nog märkt inlägget med OT.

Krille

Super Moderator

"Jag tycker de gröna är snygga, inte snyggare, för de gamla är inte snygga på något sätt."

"Snygga" är snyggare än "inte snygga på något sätt".

"Däremot säger jag att min första reaktion också var att de var lite väl otydliga"

Exakt vad jag ville ha sagt. Vad spelar det för roll om en graemlin är snygg om den är otydlig?

Nu är jag inne på fjärde och femte reaktionen, och de är fortfarande otydliga. Och jag tänker inte gå ner från 1600x1200 ens för www.rollspel.nu. Det räcker med att ni får fem bidrag till julkalendern från mig.

"Sedan finns det ljusare graemlins, men de blev ändå inte överdrivet mycket tydligare och på köpet blev de istället urfåniga så de valdes bort."

Blev det verkligen så mycket hemskare med

jämfört med

Gardener

Champion
Har man inget att komma med nitpickar man...

"Snygga" är snyggare än "inte snygga på något sätt".
Att bara skriva snyggare så kan det antyda att jag skulle tycka de gamla också var snygga till viss mån, vilket jag ville påpeka att jag inte tyckte. Sluta nitpicka på ord nu, om du har något vettigt att komma med gör det, men kontra inte med onödigt besserwissrande som dessutom ändå inte är applicerbart ifall du inte har något att komma med. Istället för att nitpicka, erkänn att du missförstod mig i och med att du trodde att jag ställde snygg och tydlighet mot varandra, eller säg ingenting om det tidigare är för svårt.

Exakt vad jag ville ha sagt. Vad spelar det för roll om en graemlin är snygg om den är otydlig?

Nu är jag inne på fjärde och femte reaktionen, och de är fortfarande otydliga. Och jag tänker inte gå ner från 1600x1200 ens för www.rollspel.nu. Det räcker med att ni får fem bidrag till julkalendern från mig.
De är inte otydliga säger jag ju. Ska du nitpicka på ett val av ord, varför gäller det helt plötsligt inte för detta? Jag sa att jag tyckte de var otydliga vid en första anblick (och det dessutom när man bara tittade på dem bredvid varandra, inte var för sig), men att jag ändrade mig och nu tycker de enbart är något otydligare än de gamla gula. Här använder jag otydligare just eftersom jag tycker de är tydliga, bara inte lika tydliga som de gula.

Jag menade inte att någon skulle ändra sin upplösning, jag menade att vid en lägre upplösning ser de ännu tydligare ut, och många kör ändå inte på så hög upplösning som vi gör. Är det utrett nu vad jag menade med det?

Blev det verkligen så mycket hemskare med
Ja, de ser sämre ut, de ser fånigare ut och det var just det jag ville komma ifrån genom att slippa de gula. Kanske inte lika mycket hemskare som de som Dante gjorde ett förslag på, men ändå inte tillräckligt mycket tydligare för att överväga att gå ner på snygghet enligt min mening. Däremot är jag tacksam för att du faktiskt gjorde ett förslag, det uppskattas verkligen och är bra mycket bättre än att bara klaga, men det gör mig lite förvirrad eftersom du även nitpickar så hårt på helt meningslösa och ovidkommande saker.

Jag säger det igen, det är ett par bilder på en webbsida vi talar om, varför bråka? Finns det verkligen inget bättre att göra?

Quan'talis

Swashbuckler
mtp vilket liv som förs pga av att några bilder har bytts ut så tror jag att det finns risk att hälften av besökarna kommer dö av chock av de kommande förändringarna.
Ska du äntligen byta ut bokstäverna mot hieroglyfer? :gremgrin:

Hrmm... hålla sig till ämnet, var det visst.... tja, jag hade inget emot de gamla, men jag tycker bättre om de nya. Tydligheten tycker jag inte att spelar så stor roll, egentligen – jag hade ingen aning om hur det var meningen att man skulle tolka de gamla heller...

JPS –

Foggmock

Myrmidon
jag hade ingen aning om hur det var meningen att man skulle tolka de gamla heller...

Det FANNS en tråd om just det, men eftersom forumet gladeligen byter ut även gamla goda gula smilysar mot gröna äckliga goblins är den inte till mycket hjälp.

Foggmock

Myrmidon
Return of the Yellow Killer Greamlins!

Samtliga gamla goda gula smilysar, graemlins, emoticons, whatevah, finns nu att snatta på http://w1.480.telia.com/~u48018872/wrnu/

På samma adress finns även det som är mitt webbutrymme på Telias servrar, så om ni hittar suspekta bilder på Friskis och Svettis-aktiviteter med min mamma är det bara att ta SAN-lossen som en man (eller kvinna).

Det ligger också två tummar där, men den fascistoida rasistiska ledningen för det här forumet ska väl ha GRÖNA tummar. Med klor!

PS. Ta detta med en nypa salt, och tack till Avatarex(
) som fick mig att dra ur tummen och faktiskt uppfylla mina hotelser. DS.

Troberg

Sinister eater
Re: Return of the Yellow Killer Greamlins!

Du, jag tror inte de bilderna är tillåtna att kopiera.
Ingen fara, internet är fullt av skojiga smileys, det är inte svårt att hitta alternativ.

Krille

Super Moderator
Nitpick som nitpick

"Att bara skriva snyggare så kan det antyda att jag skulle tycka de gamla också var snygga till viss mån, vilket jag ville påpeka att jag inte tyckte. Sluta nitpicka på ord nu"

Den som sa det et cetera. Det var inte jag som började. :gremwink:

"De är inte otydliga säger jag ju."

Det får väl du säga hur mycket du vill. Jag tycker ändå inte att de är tydliga.

"Jag säger det igen, det är ett par bilder på en webbsida vi talar om, varför bråka? Finns det verkligen inget bättre att göra?"

Det är ett forum. Forum är till för att bråka, och nu har du ju fixat ett alldeles ypperligt svepskäl. :gremwink:

Surukai

Warrior
otydligt

Dom här klart häftiga, men jag håller med om att det var lite svårt att skilja dem åt, särskilt om man har en 6 år gammal suddig skärm som jag :gremsmile:

Klon

Hero
ner med gröna gremlins

De gamla gula smileys var riktigt bra, de här skulla jag aldrig nedlåta mig att röra vid... nej nej nej, dessa var riktigt jobbiga tycker jag bara, får väl återgå till gamla vanliga om eller inga alls om ingen bättring sker
:mad:

Klon

Hero
Re: Coola katter diggar gröna goblins

nej, detta är lika illa som de rörliga som var här nån gång har jag för mig...
jag tycker de är fula och otydliga