Nekromanti Attack of the Green Killer Graemlins!

Klon

Hero
Re: Med risk för att låta som en rasist, men...

Det finns ju inget som säger att de inte kommer missbrukas bara för att de är mindre tydliga nu, snarare kommer färre vilja använda dem alls...

Klon

Hero
Re: Return of the Yellow Killer Greamlins!

ett helt klart bättre alternativ, en smiley skall se ut som en smiley, inte något grönt halvdant kludd

Ackerfors

Alas, your rapids!
Äsch...

This is the story of my life... Eller nått sånt...

Jag tyckte inte de var särskilt bra när jag först såg dem, men ju mer folk har missbrukat dem (för något annat kan man ju inte säga att folk göra...) desto mer har jag börjat acceptera och nääästan gilla dem (för de är ju snygga). Grina-gubben griner lite för lite och ;)-smileyn är inte alls särskilt blinkande men det gör inte så mycket. En eloge till Dante för att han tog sig tid hur som helst!

Men de där jäääävla zeppelinarna och tekoppen.... Usch, de är fruktansvärt vackra, men nej, jag förstår inte hur folk lyckas missbruka dem så mycket som några faktiskt gör. Använda med måtta, någon?

Hur som helst. Det finns bättre saker att bli upprörd för...

*väntar på tomte-smajlizar*

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Ja ja, var taskig bara! Tänk inte på mig ...

Att du inte gillar mina graemlins är förstås din ensak, men när du kallar dem »kludd« sargar du min konstnärssjäl. :gremfrown:

Av de 3936 pixlar som tillsammans utgör de femton olika graemlin-bilderna finns nämligen inte en enda pixel som är där av en slump.

Troberg

Sinister eater
Re: Ja ja, var taskig bara! Tänk inte på mig ...

Av de 3936 pixlar som tillsammans utgör de femton olika graemlin-bilderna finns nämligen inte en enda pixel som är där av en slump.
Jag tycker i alla fall att den 2768e pixeln ser lite slumpartad ut...

walium

Ganska töntig, faktiskt
Det var då ett himla gnällande

Här anstränger sig Gardener och Dante för att ge oss mer passande smilies än de traditionella, uttjatade gula. I gengäld får de en massa gnälliga kommentarer. Gardener har redan sagt att de är här för att stanna och att han inte tänker byta tillbaka till de gamla under några som helst omständigheter. Att ytterligare en person hoppar in och vädrar sitt missnöje kommer inte att ändra på den saken. Gläd er istället åt att forumet utvecklas och förbättras. Vill ni att Gardener helt ska sluta förändra sidan av rädsla för att bli påhoppad av en handfull forumiter?

fusk

Warrior
Re: Det var då ett himla gnällande

:gremsmile: Jag tycker att det var ett djävla gnällande åt alla håll och kanter.
Folk gnäller på de nya smilisarna för att de är otydliga, andra gnäller på att de gamla är fula, andra gnäller på att folk gnäller på de nya är för otydliga, åter andra gnäller på folk gnäller på att de gamla är fula, några gnäller på att folk gnäller och en annan(jag) gnäller rent allmänt.. :gremlaugh:

Men allvarligt talat, ta det inte så allvarligt? Jag menar... Det är bara några smilisar och folks åsikter om dessa? :gremsmile: Knappast jordens undergång... :gremwink: (Inte äns med hänsyn till inläggets orginal titel)
Jag väntar iallafall med spänning på "den stora förändringen"?...

Morgoth

Swashbuckler
Just det, Klon! Fy fy fy FY FY SKÄMS!

Jag tycker det är viktigt att ge såna här saker lite tid, se hur de funkar i längden. Samma sak gällde förövrigt betygssystemet (så fort alla motståndare upptäckte att de fick höga betyg slutade de gnälla...). Ge det lite tid, och ni som inte blir absurdt fästa vid det kan väl typ... stå ut med det, åtminstone?

Klanka inte ner på Dante! :gremmad:

Troberg

Sinister eater
Förslag

Ni som inte gillar de nya smileysarna, gör så här:

- Tanka hem sådana ni gillar (det kan inte vara svårt att hitta, internet kryllar av dem).
- Lägg dem på någon egen server.
- Gör sedan ett klipp-klistra-dokument med färdiga bildtaggar som ni kan ha på sidan av när ni skriver.
- Klistra in färdiga bildtaggar från detta dokument i era inlägg.

Ni får det utseende och den läsbarhet ni vill, samtidigt som ni avlastar servern (varje standard-smiley i ett inlägg är en extra request, tänk på det innan ni skjuter in 30 zeppelinare bara på kul...). Ni kan till och med ha animerade smileys för den ultimata läsupplevelsen!

Det är i alla fall så jag tänker göra. Det tog mig tio minuter att samla ihop några kul smileys, det kommer att ta mig ett par minuter att lägga upp klipp-klistra-sidan. Mindre tid än vad de flesta lagt på att argumentera.

Troberg

Sinister eater
Re: OT [OT]

Det tyckte jag också först, men om du tittar lite snett från vänster så förstår du nog tanken.
Du har inte följt diskussionerna här va? Jag brukar se det mesta lite snett från vänster...

Frixeray

Swordsman
Tomte-smajlizar!

Vilket sammanträffande, nästan eller nått! den här smiliesen använde lag i det här inlägget. Så idag jag satte mig ner och gjorde om den anpassad till de nya smiliesarna! Resulatet finns här och jag tycker nog minsann att den kan läggas till listan nu under december, eller?

Ups, glömde att brinkster inte tillåter direktåtkomst till bilder, bifogar den nya smileyn istället...

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: Tomte-smajlizar!

"förresten, det är ganska kul att du som julkalenderansvarig påstår att du hatar julen i den där tråden... :gremgrin:"

Ja...ehmm...hur förklarar jag det där? Jag var ung och dum? Jag har omvärderat situationen? Jag vill göra julen bättre? Dessutom står det ju faktiskt vinter och inte jul. :gremgrin:

Softa smileys för övrigt! :gremsmile:

Rickard

Urverk speldesign
Re: Förslag

"- Gör sedan ett klipp-klistra-dokument med färdiga bildtaggar som ni kan ha på sidan av när ni skriver.
- Klistra in färdiga bildtaggar från detta dokument i era inlägg.
"
Och bara för att jag är så snäll så kan jag "programmera" en sådan mall åt er.. Jag kan inte javaskriptsprogrammering så väl, men det här tog mig ändå bara ungefär 20 minuter att göra (vilket är rätt skrattretande, med tanke på den lilla kod som krävdes)..

Så, smurfa in på: http://www.student.itn.liu.se/~rikel934/forum/click_on_pic.htm och ta spara som eller save as(s) eller något och spara ner sidan för att kunna modifiera den så att ni får med alla bilder ni vill ha.. Sidan funkar i IExplorer och Opera..

/[color:\\"green\\"]Han[/color] som kommenterade det nödvändigaste i filen

Gardener

Champion
Re: Förslag

Funkar dock inte i Firebird. Du bör nog ha document.forms.formular.sumthing.value för att det ska vara korrekt enligt dom och fungera överallt.