Nekromanti Attack of the Green Killer Graemlins!

Gardener

Champion
Om ni rensar er cache och laddar om sidorna så kommer ni nu se nya fina graemlins skapade av Dante som går lite mer i inriktningen av forumet än de tidigare knallgula ruskigt fula smiliesarna.

Det har även tillkommit en ny graemlin, :elak: eller >:) som ser ut så här: :gremelak:

Johan K

Gammal & dryg
Det var en ful rackare !! =)

Eeepphhh !!
Det där var ju en rackans ful Graemlins, men ack va´cool den var ! :gremsmile:
Ser ju ut som en orch ju !!

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Tjusigt! [NT]

NT = No Text (Ingen text)

Staffan

Myrmidon
Re: Det var en ful rackare !! =)

Hmm. Jag måste nog säga att jag inte är så förtjust i de nya graemlinsarna. Deras ansiktsuttryck syns inte lika bra med den gröna huden som den gjorde med den gula. Det är t ex väldigt liten skillnad mellan :gremcrazy: och :gremsmirk:

walium

Ganska töntig, faktiskt
Goblins? [NT]

Easy as goblinpie. :gremcool:

:gremelak: <---En elak typ är precis det jag saknat! :gremlaugh:

anth

Vetefan

Deras ansiktsuttryck syns inte lika bra med den gröna huden som den gjorde med den gula.
Får man önska något så skulle jag vilja se dem i en ljusare grön nyans.
Gröna gremlins istället för gula smilies är dock en klar förbättring. :gremsmile:

Rising

Vila i frid
Rising gillah!!!

Jag gillade aldrig de gula smilisarna och är överhuvudtaget inte särskilt förtjust i att använda flinande gubbar i mina inlägg, men de här grönisarna är så oerhört vackra, alltså. Gula ploppar är liksom bara ett ansiktsuttryck utan avsändare, men de här har personlighet. Det ger en helt annan stämning till inläggen och de passar utomordentligt in i själva forumet. Egentligen tycker jag att de gula plopparna kunde ha fått vara kvar för de gamla inläggen, för det känns lite konstigt att läsa gamla inlägg med de nya huvudena, å så är det ju ändå bara roligt med omväxlande ikoner i inläggen.

Min favvo är nog :gremcrazy: för att den ser ut som om den nyss varit på ett forumsöl-möte, och :gremwink: var extremt vacker in i minsta lilla pixelperfektion.

Jag vet inte om jag kommer börja använda dem, men de är bra vackra att titta på.

/Riz

Gardener

Champion

Tänkte lägga till en kommentar om att ni inte kommer få tillbaka de gula hemskheterna hur mycket ni än ber om det, men jag hoppades det inte skulle behövas.

Jag tror att det bara år en fråga om vanesak, visst, de är inte lika extremt övertydliga som de fula gula men det är ju också en fördel -- att de inte står ut lika mycket. Första gången jag tittade på dem tyckte jag de var lite otydliga, men nu ser jag direkt vilken som är vad.

Det finns även en uppsättning med en ljusgrön färg, men de såg de alldeles för mesiga ut, väldigt mycket åt gamla smiley-hållet istället för att se ut som hårda troll eller nåt.

Dimfrost

Special Circumstances
Re: Rising gillah!!!

Visst är de snygga, men jag tycker inte de har samma själ som de gamla smileysarna. De är som gamla vänner man har vant sig vid, på någpt sätt. Så frågan är om man ska försöka begränsa sitt smiley-anvä'ndande lite... :gremcrazy:

/Dimfrost

Troberg

Sinister eater
Med risk för att låta som en rasist, men...

...de är för mörka. De är svåra att se skillnad på eftersom kontrasterna är små.

Tänk på att alla inte har färgkalibrerade skärmar, vissa (till exempel jag) kör med inställningar lämpliga för att hantera text och liknande med bra läsbarhet (kontrast på max, ljus precis så ljust att det svarta fortfarande är svart). Med dessa inställningar blir texten skarp och tydlig, men den mörka änden av spektrumet trycks ihop och blir lite övermättad.

Kan det inte vara lite blekare gremlins? I annat fall håller jag på gulingarna.

Gardener

Champion
Re: Med risk för att låta som en rasist, men...

Eller så kan du ju fixa dina inställningar? Jag kör ganska hög kontrast själv och tycker det går alldeles utmärkt att se skillnad på dem. Som sagt, vid första anblick så är de inte lika tydliga, men man ser ändå vad de står för och när man väl vant sig så är jag övertygad om att de funkar minst lika bra som de gamla

De gula kommer aldrig att släppas in på forumet igen, så det är bara att glömma.

Storuggla

Champion
Green Stuff!

Haha, helt klart en förbättring! Först tyckte jag det var lite klurigt att se skillnad på dem men nu efter tre minuter så är det hur lätt som helst! Mumsmums. Aldrig mer de gula fejsen, leve gobbosarna! :gremlaugh:

Storuggla, firar med en :gremsmile:- :zeppelinare:

anth

Vetefan

Det finns även en uppsättning med en ljusgrön färg, men de såg de alldeles för mesiga ut
Jag litar på dig.
Mesiga gremlins - nej tack. :gremsmile:

Storuggla

Champion
Dörrvakt?

"De gula kommer aldrig att släppas in på forumet igen, så det är bara att glömma. "

Ledsen, du är för gul. :gremgrin:

Storuggla, ketchup

anth

Vetefan
Re: Rising gillah!!!

de har samma själ som de gamla smileysarna. De är som gamla vänner man har vant sig vid, på någpt sätt
Vem har sagt att nya vänner inte är lika bra som gamla. Och om man umgås tillräckligt länge så blir även nya vänner gamla. :gremsmile:

Muggas

Hero
Diggar dem!

Som sagt, det tog några minuter innan man vande sig, men nu är jag såld på dem! Bra jobbat!

Gardener

Champion
Re: Diggar dem!

Kan vara bra att ni får lite träning i förändringar med tanke på vad som är på gång inom en snar framtid... =]

anth

Vetefan
Re: Diggar dem!

Kan vara bra att ni får lite träning i förändringar med tanke på vad som är på gång inom en snar framtid
Alla avatarer måste vara gröna? :gremsmile: