Re: jhuu
"det är inte så komplicerat. Man tar en kustlinje (eller väg eller flod) och trycker outline 10km. Då får man en ny linje som ligger exakt 10 km utanför den gamla. Jag letade ganska länge, bland annat i hjälpfilerna, efter detta. Så kom inte och säg att det finns.
Jag satt och lekte lite i 10 minuter och om du nu vill göra på det sättet så kan du skapa det nya objektet, placera det ovanpå det andra med align och sedan helt enkelt flytta på objektet med move-knappen (en av de gröna knapparna till vänster).. Såå svårt var det inte att lista ut det.. Visst, det kan inte finns någon funktion som är lika smidig som Auto-Cad, men det finns i alla fall möjligheten till att få så du vill ha det..
Själv blev jag lite överrumplad utav alla objekt som fanns så jag visste inte riktigt vad man kunde göra.. Själva sakerna man kan göra är relativt basic men det kanske för att jag gått utbildning i Cad, Photoshop och 3d-studio (den förstnämnda förvisso för 7 år sedan och Photoshop var inget att hänga i julgranen)? Jämfört med Photoshop och 3d-studio så är det här ingenting.. Fast det kändes som att man var tvungen att rita upp hur kartan såg ut innan man satte igång.. Det var liksom inte bara att sätta igång och leka lite, så då undrar jag lite varför man använda programmet om man ändå måste rita kartorna för hand.. För snälla, såå himla dåligt kan man väl ändå inte rita en karta att den ser ut som ett otydbart härke?
/Han som efter ett tag råkade ut för att han inte kunde markera objekt, men som annars gillade avståndsmätarna