Det är trevligt att se en sån här film från någon som verkligen
fattar konceptet. Jag fick samma känsla som när jag såg Star Trek för ett par år sedan: "Ja, det är precis sådär man ska göra det. Gör en film för fansen. Om den är bra kommer andra också att gilla den, trots att den tilltalar den huvudsakliga målgruppen." (Jämfört med en film där grundkonceptet är helt massakrerat, till exempel Constantine.)
MEN ERA JÄVLAR, måste ni döda Coulson?
Såg du en kropp? Jag såg ingen kropp. Litar du på vad Nick Fury säger? Jag litar inte på vad Nick Fury säger.
Det är så jävla töntigt att de har med Hawkeye och Black Widow i Avengers. Det här är inte en kritik mot filmen utan mot serien. Jesus kristus, liksom, på vilket sätt spelar de här två i samma liga som Hulk, Iron Man, Thor? Pinsamt uppenbart i filmen, där även Captain America verkligen får kämpa för att vara det minsta relevant.
Ja, det här kändes alldeles otroligt tydligt. Slutstriden utkämpades av Iron Man, Thor, Hulk och tre schmucks. Jag blir ständigt påmind om en scen i en gammal Thor-tidning där Thor och Iron Man håller på att dunka på en ostoppbar robot med all kraft de kan uppbåda, och Hawkeye står en bit bort och klagar på att han inte kan komma åt att skjuta med sina pilar. Som om han trodde att de skulle göra någon nytta.