Varulv Avgångsklassen R2

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Uh, har vi röstlänk?
Jag är strax hemma och ska försöka bena i vad som sagts under dagen, men är rätt mör i hjärnan så kanske går lite långsamt.

Men om jag fattat lite så är det en deadline av något slag vid 18 imorgon?

Anthrox

Gällande svar på vem jag tror på ulvar är det följande kombos

Vimes + Octagonal 75%
Vimes + Impetigo 24%
Vimes + Anthrox 32%

Octagonal + Impetigo 33%
Octagonal + Anthrox 34%

Anthrox + Impetigo 30%

Bästa pluggisarna Basenanji + Impetigo
Och det här kan jag ju passa på att vilja ha en förklaring på, det behöver jaginte ha en fungerande hjärna för att fatta att något är off med.

Impetigo

Ärkebiskop
Uh, har vi röstlänk?
Jag är strax hemma och ska försöka bena i vad som sagts under dagen, men är rätt mör i hjärnan så kanske går lite långsamt.

Men om jag fattat lite så är det en deadline av något slag vid 18 imorgon?
Mitt förslag var en deadline 18.00 för att förebygga snajpning och kuratorskontakt och att alla kommer överens om att flytta sin röst till den som då blir ”utröstad”.

Fjodor, Vimes och Octa har gått med på planen men Basse vill inte behöva flytta sin röst.

Jag har påpekat för Basse att ulvarna vinner om alla fyra bybor inte ligger i samma drev och då kom Basses fråga till dig om att rösta på Vimes denna rundan.

Basenanji

Postd20modernist
Impetigo, om jag ska sammanfatta din spaning så:
Deltagarnas claimande:
Basenanji Väktare
Fjodorsenuba Vaktmästarkontakt
Impetigo Vaniljroll
Octagonal Snapchatgrupp
Anthrox Luftare
Vimes Vaniljroll

Men...

Det måste också finnas någon som känner kuratorn så vem är det?

Impetigo frågade Vimes som bestämt påstår att han inte har kuratorsrollen. Eftersom Impetigo själv vet att han har en vaniljroll så måste Vimes ljuga!

Då är det också ganska intressant att Octagonal inte vill rösta på Vimes.

Vårt ulvpar är Octagonal och Vimes.

Anthrox

Och Impetigos plan medför att kuratorn inte kan användas, oavsett om det är Vimes eller Impetigo som har den?

Vimes

Sillkung
Jag tycker du är väl naiv nu, Basse. Impetigo drar dig vid stjärten.

Impetigo frågade Vimes som bestämt påstår att han inte har kuratorsrollen. Eftersom Impetigo själv PÅSTÅR att han har en vaniljroll så MENAR HAN ATT Vimes [måste] ljuga!

Impetigo

Ärkebiskop
Impetigo, om jag ska sammanfatta din spaning så…
Plus att Fjodor är helt grönad iom att han inte kan vara ulv med Vimes (då hade de vunnit med kurator/vaktis-manövern) och inte heller med Octa (det hade förutsatt att Vimes är grön men han ljuger om kuratorn så han är uppenbarligen ulv).

Impetigo

Ärkebiskop
Och Impetigos plan medför att kuratorn inte kan användas, oavsett om det är Vimes eller Impetigo som har den?
Så är det. I nuläget har vi dock 5-1 mellan Vimes och mig och då är planen överflödig. Varken Octas snajp eller kuratorn kan göra någon skillnad.

Vimes

Sillkung
Ser ju mörkt ut det här. Jag gör ett sista försök imorgon. Men om ni orkar: titta på Impetigos utlåtanden om olika spelare i R1: han har mig konstant bland de gröna namnen. Det som händer i R2 sen är att bybor (alltså riktiga bybor, inte Impetigo) röstar på mig, varpå Impetigo går in och verkligen hamrar fram ett drev. Notera att han gör detta efter att byn redan har börjat rösta på mig. Det är matchboll för ulvarna och Impetigo hittar ett läge att smasha.

Octagonal

Swashbuckler
Impetigo, om jag ska sammanfatta din spaning så:
Deltagarnas claimande:
Basenanji Väktare
Fjodorsenuba Vaktmästarkontakt
Impetigo Vaniljroll
Octagonal Snapchatgrupp
Anthrox Luftare
Vimes Vaniljroll

Men...

Det måste också finnas någon som känner kuratorn så vem är det?

Impetigo frågade Vimes som bestämt påstår att han inte har kuratorsrollen. Eftersom Impetigo själv vet att han har en vaniljroll så måste Vimes ljuga!

Då är det också ganska intressant att Octagonal inte vill rösta på Vimes.

Vårt ulvpar är Octagonal och Vimes.
Men komigen. Läs om och läs rätt. Jag röstar ju för tusan på Vimes och säger att denne är ena ulven.
Har Impetigos mangling gjort förvirringen så total?

Vimes

Sillkung
Impetigo grundar dessutom en hel del av sitt Vimes-drev på uteslutningsmetoden. Tänk på att de resonemangen vilar på en premiss som inte är bevisad. När Impetigo säger att "Vimes måste vara ulv, för jag är bybo" kan han (*flämt!*) ljuga.

Vimes

Sillkung
Det finns ju en liten chans att det blir en R3. Om Basse lyckas med väktandet (och Impetigo inte vann diagnostiska testet). I så fall har vi läget 3-2 och rimligtvis bör byn lyckas vinna (om ni inte låter Impetigo övertala er att rösta ut Fjodor istället förstås :) ).

@Impetigo, vann du diagnosen? (om någon av Basse, Anthrox och Fjodor vann den ska ni förstås hålla tyst)

Anthrox

Så här tänker jag:
Jag och Basse är helt gröna, inget snack. Någon av oss kommer bli nattmördade, troligtvis Basse.
Fjodor grönade sig själv genom att inte ta tillfället i akt för ulvarna att 100 % utan risk få ut både siare och väktare i samma runda.
Impetigo har gjort flertalet saker vid det här laget som lett till att siare och väktare i alla fall försöks räddas (synd bara på Andersson, men ärligt talat, varför försöka rädda Basse i slutminutrarna annars? Väktaren kan ju med enkelhet sabba ulvarnas spel och ulv-impetigo hade gott om möjligheter att bli av med Basse), och nu ser ut att negera kuratorrollen som till 100 % innehas av en ulv.
Att ingen claimat kurator innebär att Impetigo, vimes eller Octagonal ljuger.

Anthrox

Det finns ju en liten chans att det blir en R3. Om Basse lyckas med väktandet (och Impetigo inte vann diagnostiska testet). I så fall har vi läget 3-2 och rimligtvis bör byn lyckas vinna (om ni inte låter Impetigo övertala er att rösta ut Fjodor istället förstås :) ).

@Impetigo, vann du diagnosen? (om någon av Basse, Anthrox och Fjodor vann den ska ni förstås hålla tyst)
Okej nej.

Impetigo

Ärkebiskop
(och Impetigo inte vann diagnostiska testet)
Nu uttrycker du dig ju som att jag är pånpt sätt ensam i mitt lag… jag får nästan en känsla av att du och Octa gaddar ihop er mot mig 😭

Du menade väl att fråga ”vann du eller din ulvkompis det diagnostiska testet?”

Vimes

Sillkung
Nu uttrycker du dig ju som att jag är pånpt sätt ensam i mitt lag… jag får nästan en känsla av att du och Octa gaddar ihop er mot mig 😭

Du menade väl att fråga ”vann du eller din ulvkompis det diagnostiska testet?”
Höhö, ja absolut. Nu var det ju du som skrev svaren i tråden så...