Varulv Avgångsklassen

Basenanji

Postd20modernist
Sen kittlar det till lite när mitt paranoida jag funderar på om Vimes och Anthrox (som var ulvar i förra partiet), avsiktligt drar igång en fajt mot varandra tidigt i R1.

Men, nä, det vore bara för mycket.

Basenanji

Postd20modernist
Och det ska sägas: jag tänkte dumt att vi kunde gröna både Sidd och den som luftade Sidds hoj. Det är ju strunt förstås. Det enda vi säkert vet är att en bybo fått förmågan att lufta cyklar och att Sidds cykel luftats.

Basenanji

Postd20modernist
Det vore bra om vi kunde koncentrera rösterna till två alternativ. @Octagonal hur känner du för din röst på Sidd? Har vi missat något? Vem skulle du kunna/vilja rösta på om Sidd inte var ett alternativ?

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Jag missförstod att luftningen av cykel var en byboförmåga. Det gör mig förvirrad att en bybo aktivt väljer Sidd för luftning. Hade jag varit den som kunde lufta cyklar hade jag tänkt "Hm, vilken ulv vill jag helst försöka sabba för?" och jag hade nog mest varit skraj för Vimes. Octagonal och Anthrox. Någon måste till skillnad från mig ha tyckt att Sidd var den bästa kandidaten, vilket får mig att gissa på att bybon med luftningsförmåga är en person som tycker att Sidd är en lurig och svåranalyserad varulvsspelare.
Du skriver det på ett sätt som att du tänker att luftningen skett när rundan startat, men allt pekar ju på att luftningen skedde innan rundan de facto drog igång. Det finns säkerligen en anledning till att Sidd valdes ut som blindträff för luftningen, men det hade ju ingenting att göra med vad som hände i tråden på morgonen.

Anthrox

Det vore bra om vi kunde koncentrera rösterna till två alternativ. @Octagonal hur känner du för din röst på Sidd? Har vi missat något? Vem skulle du kunna/vilja rösta på om Sidd inte var ett alternativ?
Den rösten lades jättetidigt, med motivationen "För att nåt ska hända slänger jag vidare en röst på Sidd där det rent statiskt är lite lite större chans att denne är ond. Vi vet att nån av alla andra är god genom punkteringen och att den inte kan vara Sidd själv."
Så jag misstänker att det inte ligger särskilt mycket bakom Octas val där och att den rösten enkelt kan ändras.

Basenanji

Postd20modernist
Anthrox skrev (min fetstil): Det finns säkerligen en anledning till att Sidd valdes ut som blindträff för luftningen, men det hade ju ingenting att göra med vad som hände i tråden på morgonen.

Så jag är tydlig: mitt resonemang har ingenting med tidpunkten att göra. Snarare är jag intresserad av motivet för att välja Sidd.

Octagonal

Swashbuckler
Basse undrar varför jag röstade på Sidd.

Sidd ursäktar sin inaktivitet utan att för den delen bli mer aktiv. Skrev ett litet inlägg helt utan substans nu och gjorde även precis en arg emojji på mitt första inlägg jag skrev imorrse?!
Detta skrev jag om Sidd igår 18:19. Tycker att Sidd har avvikit från sin vanliga spelstil vilket jag tror denne själv även kan hålla med om. Inte alls så mycket röjande och flängande som vi är vana vid. Har skyllt på att det är svårt med reglerna men känns som att något döljs. Sidd spelade också på ett liknande sätt i Bunkerbomber när vi va ulvar tillsammans. Avvaktande på ungefär samma sätt tills han blev siad. Då jäklar röjdes det på och kaosades. Du om någon minns nog det Basse ;) Sen skrev även Sidd att det känndes mycket bekvämare när denne blev siad och skulle bli utröstad för att det då inte fanns något att dölja och det var bara gasen i botten innan utröstning.

Sen är det sant som Anthrox sade att jag till en början slängde in rösten för att få en reaktion och att sannolikhetsgrejen faktiskt stämmer (typ bästa vi egentligen har att gå på i R1). Tyvärr har jag inte riktigt fått den reaktionen jag ville dvs vanliga flängiga ickenervösa Sidd tillbaka men men. Kan absolut tänka mig andra alternativ.

Octagonal

Swashbuckler
Anthrox spelar aktivt men fladdrigt. Typ exakt samma vibe som förra spelet när denne visade sig tillhöra den onda sidan vilket någon redan har nämnt om jag inte kommer ihåg helt fel. Anthrox förklarade sig med att det var medvetet för att göra det svårare i potentiellt kommande spel där det ska vara svårt att bedöma vilket lag denne är på ifall det blir ulvlaget?!! Är det bara är jag som hakar upp mig på denna grej. Nu spelar vi ju för att vinna denna match. Att du ska jobba ihop fördelar för ett potentiellt framtida spel där du är ulv på bekostnad av detta spel anser jag rödande. Låter lite som en efterhandskonstruktion det där. Blir motivationen för en röst till o med om nu ingen annan är intresserad av Sidd spåret.

Röst: @Anthrox

Basenanji

Postd20modernist
Okej, om jag inte fuckar upp nu är röstställningen som följer:

Röst
  • Andersson
    3 Anthrox (89), Sidd (109), Vimes (117)
  • Anthrox
    2 Andersson (74), Octagonal (130)
  • fjodorsenuba
    2 Impetigo (83), Basenanji (88)
Jag skulle ju helst se att Fjodor ställdes mot Andersson, men om det krävs lämnar jag Fjodordrevete och tar ställning till vem som är mest ulvig av Anthrox och Andersson.

Octagonal

Swashbuckler
Ser att ni andra vill ha ut Fjodor eller Andersson nu. Har ingen riktig koll på våra kära lågflygare så får ta och läsa igenom dessa spelares poster och återkomma. Generellt är det ju lite lurigt det där. Ska man fastna vid en detalj eller saker hos någon som skriver mycket/försäger sig eller ska byn försöka dreva ut dom som ger för lite info.

Basenanji

Postd20modernist
Är det bara är jag som hakar upp mig på denna grej. Nu spelar vi ju för att vinna denna match. Att du ska jobba ihop fördelar för ett potentiellt framtida spel där du är ulv på bekostnad av detta spel anser jag rödande. Låter lite som en efterhandskonstruktion det där. Blir motivationen för en röst till o med om nu ingen annan är intresserad av Sidd spåret.
Jag tycker nog att det är en ganska svag motivering att rösta på Anthrox för att denne har uttalat sig om hur man kan spela ulvspel i ett annat parti. Fokusera hellre på vad Anthrox har gjort i det här partiet som gör honom till en lämplig ulvkandidat.

fjodorsenuba

Krigarpoet
God morgon kära pluggisar!

Jobbet fortsätter att spärra forumet :( skriver från telefon så länkningar och annat blir ni utan denna gång.

Försöker samla det jag läst igenom och tankar nedan.

Anthrox vs Vimes
För mig ser det ut som att Anthrox råkar ur för samma sak som jag brukar göra när jag är bybo. Man försöker diskurera kring spelupplägg utan att förespråka något aktuellt val och det färgar diskurser. Vimes hugger och försöker pressa Anthrox. Tycker inte att jag ser något underligt i varken Anthrox eller Vimes spelande här om något defensivt från Anthrox. Efter ha varit ett par gånger på drevtåget så känner jag igen känslan att överdrivet försvara sig. Min vanligaste försvarspunkt brukar vara uppgivenhet dock. Bra jobbat båda med att hålla byn vaken.

Basenanji halvläser regler. Känns sjukt grönt :LOL: skämt å sido så tycker jag du lagt en analys och pushar för svar känns byboig.

Sidd tack för att du ser och observerar skillnader i mitt spel ❤ returnerar det med att du spelar hittills alldeles för mellanmjölk så jag blir sjukt nervig på att du inte kaosar nog för att vara pluggis. Lite röd.

Impetigo kommer med ett par starka inlägg och försöker styra om konversationen mot rödare mål. Tycker detta är väldigt grönande då jag inte tror han hade gjort detta som ulv.

Octagonal kommer med sansade och analytiska inlägg, känns grön.

Andersson har jag svårt att får grepp på. Säkerligen för att jag inte deltagit nog mycket.

Jag vill be klassen om ursäkt för mitt fokus på trianglar och städskrubbar!

Andersson

Hero
Vad vinner vi på att lufta varje runda? Luftandet kommer inte gynna byn som sådan.

Nu kanske jag har läst slarvigt men jag gissar att poängen med att lufta varje runda är att bevisa att pluggispyspunkaren är vid liv, så inte en ulv kan claima rollen?

Jag tänker såhär:
1. Det ska mycket till, tror jag, för att ulvarna ska våga chansa på ett claim.
2. Jag förstår inte riktigt vad vi förlorar på att outa pyspunkaren redan i R1... Ni som menar att vi inte borde göra det får gärna förklara vad det är vi förlorar på det.
Så länge ingen ligist är bortröstad är förmågan som du sa tidigare i tråden rätt meningslös som skydd för byn. Standard i varulvsspel brukar vara att ulvarna får samarbeta och då kan alltid någon av dem som fortfarande har luft i däcken vara snabbast på att svara hursomhelst. Det blir däremot skillnad om vi plockar en ligist och vi kan anta att bara en är kvar. I det läget kan förmågan vara en vinnare från byn ifall man har en tydligt misstänkt ligist som inte kan få frikort genom proven. Det skulle väl tala för att vi inte outar pyspunkaren.

Är ett alternativ, tills en ligist är tagen, att man föreslår i förväg någon som ska pyspunkas där personen i fråga vet att den inte kommer att kunna svara på provet först? På så sätt vet man att rollen fortfarande är igång utan att man riskerar något för byn ifall vi tycker det är viktigt?

Jag själv kommer t ex vara på Arlanda kl 0815 i morgon och lär inte vara klassens ljus.

Octagonal

Swashbuckler
Okej, om jag inte fuckar upp nu är röstställningen som följer:

Röst
  • Andersson
    3 Anthrox (89), Sidd (109), Vimes (117)
  • Anthrox
    2 Andersson (74), Octagonal (130)
  • fjodorsenuba
    2 Impetigo (83), Basenanji (88)
Jag skulle ju helst se att Fjodor ställdes mot Andersson, men om det krävs lämnar jag Fjodordrevete och tar ställning till vem som är mest ulvig av Anthrox och Andersson.
Risken finns att vi gör det lite för enkelt för oss och slår in lite väl öppna dörrar om vi försöker dreva ut två spelare som inte deltagit supermycket. Är ulvarna inte där har vi ju gjort dom en enorm tjänst eller har jag fel? Väldigt enkelt att hoppa på någon pga inaktivitet vilket jag tror hade varit tacksamt att ge till en ulv bara. Samtidigt bör ju folk rösta på dom de anser vara rödast. Blir bara lite nojjig att vi tar den enkla vägen.

Octagonal

Swashbuckler
Ja, tonen är väldigt medveten av anledning att ni inte ska lära er mitt beteende (för framtida spel) och utgå ifrån en sådan analys :) Det medför ju dock på inget sätt att jag är ulv nu och du @Impetigo vet jag ju är smart nog att kunna se varför om du läser mina inlägg.
Jag tycker nog att det är en ganska svag motivering att rösta på Anthrox för att denne har uttalat sig om hur man kan spela ulvspel i ett annat parti. Fokusera hellre på vad Anthrox har gjort i det här partiet som gör honom till en lämplig ulvkandidat.
Fast det var ju detta Anthrox skrev denna runda. Håller fast vid att det är konstigt att Anthrox som god inte vill att vi andra ska kunna läsa av denne som god för att få fördelar senare. Det tycker jag fortfarande.

Anthrox

Anthrox spelar aktivt men fladdrigt. Typ exakt samma vibe som förra spelet när denne visade sig tillhöra den onda sidan vilket någon redan har nämnt om jag inte kommer ihåg helt fel. Anthrox förklarade sig med att det var medvetet för att göra det svårare i potentiellt kommande spel där det ska vara svårt att bedöma vilket lag denne är på ifall det blir ulvlaget?!! Är det bara är jag som hakar upp mig på denna grej. Nu spelar vi ju för att vinna denna match. Att du ska jobba ihop fördelar för ett potentiellt framtida spel där du är ulv på bekostnad av detta spel anser jag rödande. Låter lite som en efterhandskonstruktion det där. Blir motivationen för en röst till o med om nu ingen annan är intresserad av Sidd spåret.

Röst: @Anthrox
Betänk att det här blott är mitt andra spel och att jag försöker finna min plats i spelen fortfarande. Jag blir lite skrämd av att ni andra skriver saker som "X spelar inte som vanligt och det är suspekt" och därför anser jag att det inte borde finnas något "vanligt" spel för min del, för att slippa såna analyser. Det är också lite därför som jag beter mig på ett liknande sätt som vid förra spelet, fast som bybo den här gången. Det är också lite effekten av att sitta med facit i hand som gör att jag känner att jag har utrymmet att bete mig på vissa sätt. Kanske analyserar jag fel och saknar invanda erfarenheter, som ni andra har, och att det uppfattas som märkligt spel från min sida. Men det handlar nog oftare i så fall om ovana/annat tankesätt.

Sen kan jag ju personligen tycka att jag har varit övertydlig med vissa saker, men av konversationen att döma är det bara Impetigo som snappar upp finare nyanser ;)