fjodorsenuba
Krigarpoet
Ja förlåt att jag inte hunnit tidigare :/Nu när jag har bytt passade det helt plötsligt att gå på Sidd...
Ja förlåt att jag inte hunnit tidigare :/Nu när jag har bytt passade det helt plötsligt att gå på Sidd...
Du får jättegärna läsa av mig som vad du vill, jag har inga problem med att förklara mig.Fast det var ju detta Anthrox skrev denna runda. Håller fast vid att det är konstigt att Anthrox som god inte vill att vi andra ska kunna läsa av denne som god för att få fördelar senare. Det tycker jag fortfarande.
Bra svar som jag köper. Med Fjodor som draghjälp fladdrar jag tillbaks.Betänk att det här blott är mitt andra spel och att jag försöker finna min plats i spelen fortfarande. Jag blir lite skrämd av att ni andra skriver saker som "X spelar inte som vanligt och det är suspekt" och därför anser jag att det inte borde finnas något "vanligt" spel för min del, för att slippa såna analyser. Det är också lite därför som jag beter mig på ett liknande sätt som vid förra spelet, fast som bybo den här gången. Det är också lite effekten av att sitta med facit i hand som gör att jag känner att jag har utrymmet att bete mig på vissa sätt. Kanske analyserar jag fel och saknar invanda erfarenheter, som ni andra har, och att det uppfattas som märkligt spel från min sida. Men det handlar nog oftare i så fall om ovana/annat tankesätt.
Sen kan jag ju personligen tycka att jag har varit övertydlig med vissa saker, men av konversationen att döma är det bara Impetigo som snappar upp finare nyanser
Jag reagerade på dig dels för rotandet efter provvinnaren (vilket en ulv mycket gärna skulle vilja veta) vilket var en av de första konkreta sakerna som vi hade att gå på i tråden. Men också för att du blev så aggressiv i den diskussionen, vilket för mig hissade rödflaggan än mer, särskilt som du gick till motanfall mot mig trots att jag försökte ge dig öppningar att styra in diskussionen mot annat mer konstruktivt. Men jag är beredd att ge dig en ärlig chans, och se på andra alternativ.Jag såg Vimes och Anderssons drevande mot mig som suspekt och försvarade mig aggressivare, för en känslomässig person gör fler misstag/talar ärligare och jag var 80 % säker på att någon av Vimes och Andersson drevade för att de är ulvar.
Fast du skrev att du tyckte jag var röd långt innan jag började försvara mig, utan att ta någon hänsyn alls till vad jag skrev.Jag reagerade på dig dels för rotandet efter provvinnaren (vilket en ulv mycket gärna skulle vilja veta) vilket var en av de första konkreta sakerna som vi hade att gå på i tråden. Men också för att du blev så aggressiv i den diskussionen, vilket för mig hissade rödflaggan än mer, särskilt som du gick till motanfall mot mig trots att jag försökte ge dig öppningar att styra in diskussionen mot annat mer konstruktivt. Men jag är beredd att ge dig en ärlig chans, och se på andra alternativ.
Då är det ju en pragmatisk lösning att lufta Anderssons däck i morgon.Jag själv kommer t ex vara på Arlanda kl 0815 i morgon och lär inte vara klassens ljus.
Fast jag tyckte att du dribblade bort diskussionen genom att reagera ilsket och fylla tråden med en massa brus som inte tillför någonting för uppdraget och som försvårar letandet efter ligister. Förmodligen var vi båda mindre tydliga än vad vi trodde att vi var.Fast du skrev att du tyckte jag var röd långt innan jag började försvara mig, utan att ta någon hänsyn alls till vad jag skrev.
Jag förklarade flertalet gånger vad jag tänkte, hur jag tänkte och så ingående jag kunde. Du fortsatte ändå att dreva mot mig med en enskild utgångspunkt, som jag förklarat.
I mina ögon borde det liksom ha räckt med att jag förklarade mig ur diskussionsställningen för att du och Vimes borde släppt spåret, men ni såg något annat där. Jag tyckte ni var onödigt enkelspåriga och därav ser jag det som att det gjordes i syfte att dribbla bort all annan diskussion.
Från anmälningstråden:Då är det ju en pragmatisk lösning att lufta Anderssons däck i morgon.
När slutar rundan egentligen? @BiobunkerVIIVi börjar med 2 dubbeltimmar.
R1 börjar 8:00 den 8/5 och slutar 20:00 den 10/5
R2 börjar 20:15 den 10/5 och slutar 20:00 den 12/5
R3 och framåt blir typ 24 timmar.
Och inte minst när är provet? Jag tolkade nedanstående i post #1 som att provet är på morgonen, men Anthrox verkar ha läst schemat mer noggrant än mig.
Klockan 8:15 i början av varje runda släpps ett diagnostiskt test - den som snabbast lämnar in ett korrekt svar får ta den tidiga bussen hem och kan därför inte bli spolad, om det, sådär lite oväntat, är en ligist som först lämnar in så har de istället en hållhake på Abbe och kan blockera ett väktande.
Helt ärligt dock, är det inte en lite grönande tell av @Basenanji och @Sidd att de slarvläst reglerna? Ulvarna lever ju ändå på att kunna spela runt reglerna, så de behöver ju onekligen lusläsa (och förstå) reglerna för att kunna spela effektivt. Känns som jättedåligt att vara ulv och inte bemöda sig med att läsa reglerna ordentligt, men ändå helt okej som bybo att göra en dito.Basenanji halvläser regler. Känns sjukt grönt
Jag hade nog egentligen tänkt idag klockan 20, men nu står det den 10/5 så då får det gälla.
Alltså, du har ju skrivit idag i början på denna tråden och imorgon i anmälningstråden, så det är väl hugget som stucket vad det landar på egentligen.Jag hade nog egentligen tänkt idag klockan 20, men nu står det den 10/5 så då får det gälla.
Diagnosen är 08:15 även om rundan startar kvällen innan.
Ber om ursäkt för otydligheter
Det förutsätter dock att man a) tror på dem när de säger att de slarvläst reglerna och b) det inte handlar om att de i farten feltolkat reglerna eftersom de spelar efter andra (ulv)regler och behöver en bekväm ursäkt för en avslöjande felsägning. Så helt självklart är det inte att det är grönande, beroende på omständigheterna.Helt ärligt dock, är det inte en lite grönande tell av @Basenanji och @Sidd att de slarvläst reglerna? Ulvarna lever ju ändå på att kunna spela runt reglerna, så de behöver ju onekligen lusläsa (och förstå) reglerna för att kunna spela effektivt. Känns som jättedåligt att vara ulv och inte bemöda sig med att läsa reglerna ordentligt, men ändå helt okej som bybo att göra en dito.
Eller tänker jag fel?
Asså jag såg att nån av er andra önskade få upp Martins röstlänk.@Sidd! Jag har dig inte som röd, men inte som grön heller. Det finns inte jättemycket att säga om dig ännu.
Om jag fattar ditt natt-case rätt menar du att Basse kan vara ulvkompis med Andersson. Kan du utveckla lite?
D.v.s.:
- om Andersson inte är ulv, vad innebär det för Basse?
- om Basse är ulv, vad innebär det för Andersson?
- är Basse ulvig oavsett Andersson?
- är Andersson ulvig oavsett Basse?
Alltså... jag tänker att det på "lägsta nivån" eller vad man ska säga, är grönande att vara en slarver. Men det finns ju massa scenarion där ulvarna läser reglerna dåligt:Helt ärligt dock, är det inte en lite grönande tell av @Basenanji och @Sidd att de slarvläst reglerna? Ulvarna lever ju ändå på att kunna spela runt reglerna, så de behöver ju onekligen lusläsa (och förstå) reglerna för att kunna spela effektivt. Känns som jättedåligt att vara ulv och inte bemöda sig med att läsa reglerna ordentligt, men ändå helt okej som bybo att göra en dito.
Eller tänker jag fel?
Å andra sidan byggde ditt case mot mig på att du friade Vimes, men jag är inte säker på att jag förstod resonemanget bakom att du grönade honom?Asså jag såg att nån av er andra önskade få upp Martins röstlänk.
Då tänkte jag det var dags att lägga en röst vilket jag gjorde och därefter lägga upp länken.
När det var gjort tittade jag på röstställningen och gjorde en liten analys utifrån rådande läge efter 1dag: se den posten och kolla hur jag bedömde läget då.
Jag tyckte Andersson lite väl enkelt hängde på dig @Vimes med röst som ”en annan med cred i gänget”. Andersson hade vidare inte gjort så mkt vettigt för byn.
Utifrån detta analyserade jag vidare på vad jag såg i röstläget.
Om Andersson inte är ulv faller förstås det mesta av detta platt
Ok, så om jag fattar rätt:Asså jag såg att nån av er andra önskade få upp Martins röstlänk.
Då tänkte jag det var dags att lägga en röst vilket jag gjorde och därefter lägga upp länken.
När det var gjort tittade jag på röstställningen och gjorde en liten analys utifrån rådande läge efter 1dag: se den posten och kolla hur jag bedömde läget då.
Jag tyckte Andersson lite väl enkelt hängde på dig @Vimes med röst som ”en annan med cred i gänget”. Andersson hade vidare inte gjort så mkt vettigt för byn.
Utifrån detta analyserade jag vidare på vad jag såg i röstläget.
Om Andersson inte är ulv faller förstås det mesta av detta platt