entomophobiac
Low Prep High Play
Jag sitter och plitar med ett litet rymdstridssystem, framförallt inspirerat av ubåtsjakt och strider mellan moderna skepp, men också inspirerat av lite småsaker jag läst lite varstanns.
Men det jag just nu grunnar på är hur stora avstånd man egentligen räknar med och vad dessa avstånd kallas. Det kommer vara väldigt långt utvecklad teknik, men samtidigt med en viss Efter Katastrofen prägel (tänk Titan A.E.) och därför finns uppenbarligen möjligheter för extremt snabba skepp.
Men den enda riktiga stellära mätnuffra jag hittade var parsec, som är cirka 3.25 ljusår! Lite för mycket, helt enkelt. Därför undrar jag vad det finns för delningar av parsec eller om det finns några andra sätt att mäta avstånd i rymdstrider?
Men det jag just nu grunnar på är hur stora avstånd man egentligen räknar med och vad dessa avstånd kallas. Det kommer vara väldigt långt utvecklad teknik, men samtidigt med en viss Efter Katastrofen prägel (tänk Titan A.E.) och därför finns uppenbarligen möjligheter för extremt snabba skepp.
Men den enda riktiga stellära mätnuffra jag hittade var parsec, som är cirka 3.25 ljusår! Lite för mycket, helt enkelt. Därför undrar jag vad det finns för delningar av parsec eller om det finns några andra sätt att mäta avstånd i rymdstrider?