Mutant:Undergångens Arvtagare - Det svenska rollspelet med den absolut bästa regelkärnan (den näst bästa BRP-klon jag sett) och en supermysig spelvärld. Rätt snygga böcker också. Så himla bra genomfört!
Drakar och Demoner v.6 - Enbart p.g.a äventyren, layouten och illustrationerna. Och spelvärlden, förstås
KULT - Reglerna må vara både kassa och malplacerade, men spelvärlden är så himla bra, spännande och, törs jag säga?, nyskapande att det ändå hör till de bästa rollspel jag spelat. Synd att alla tilläggsböcker till spelet är skräp.
Western, senaste versionen - Jag tycker att western som spelvärld är astrist och tände inte alls på idén att spela cowboy. Tills jag faktiskt läste spelet och blev så paff att jag föll omkull. Asbra genomfört med sköna regler och mycket välskrivet material.
Sen vet jag inga fler spel som platsar egentligen, för DoD Chronopia är kul, men blev helt förstört och sabbat av tilläggsböckerna, Mutant Chronicles är roligt men reglerna är närmast oanvändbara, Västmark har jag hört mycket gott om men har aldrig läst eller spelat, Neogames grejjer har en helt annan spelfilosofi än vad jag har och är därför ointressanta för mig även om de kanske är att betrakta som välgjorda, DoD Expert och andra versioner håller inte måttet idag (fast Trakorien är den bästa spelmodul jag läst någonsin, bonuspoäng till EDD), Wastelands är coolt men reglerna är alldeles för krångliga helt i onödan, Nya Mutant är rätt bra egentligen men eldstriderna blir aldrig något roliga så jag antar att det finns ett regelproblem
Och resten har jag aldrig läst. (räknar inte med översättningar så som Stjärnornas Krig eller Sagan om Ringen Rollspelet).