Coffe_Kanon
Swordsman
Kan det bli mer klassiskt än StarZinger? Skulle inte tro det. Också är Cyborg 009 är icke att förglömma!Tacka vet jag StarZinger!
(Ändrade rubriken. -Gurgeh)
Kan det bli mer klassiskt än StarZinger? Skulle inte tro det. Också är Cyborg 009 är icke att förglömma!Tacka vet jag StarZinger!
Näppeligen!Kan det bli mer klassiskt än StarZinger? Skulle inte tro det. Också är Cyborg 009 är icke att förglömma!
Det tror inte jag. Jag minns att jag mådde skitdåligt efter att ha sett något jag tyckte var läskigt på teve. Kunde må skit i flera veckor efteråt. Jag tror inte barn mår bra av att må dåligt.Det mjäkas alldeles för mycket med barn idag. Jag tror att barn mår bra av att se barnprogram som är obehagliga och skrämmer dem ibland.
Jag mådde dåligt i månader och år över vissa avsnitt starzinger. Jag tror inte att det gjort mig till en sämre människa i efterhand.Det tror inte jag. Jag minns att jag mådde skitdåligt efter att ha sett något jag tyckte var läskigt på teve. Kunde må skit i flera veckor efteråt. Jag tror inte barn mår bra av att må dåligt.
Måste säga att jag håller med. Man skyddar inte barnen genom att dölja sanningen för dem man skyddar antingen sig själv som förälder, eller så skyddar man obehagligheterna. Dessutom kan lite upplevda obehagligheter, eller åtminstonde avslöjandet av obehagligheter göra en människa försiktigare.Jag tror att barn mår bra i längden av en lagom mängd obehagligheter. Barn som aldrig får uppleva något läskigt blir den typ av mjäkiga vuxna som undviker alla otrevliga samtalsämnen eller som blundar för det faktum att världen i stort är en ganska jävla otrevligt ställe.
vaddå numera? Tonåringar idag är ju nykterister jämfört med 70-talet.tolv-trettonårig ung flicka (ja de dricker faktiskt också sprit numera)
Att du är förälder innebär ingalunda att du har några extra meriter; tvärtom dras du med handikapp i och med att föräldrar är notoriskt skitdåliga på att faktiskt se saker hos sina ungar eller fatta vad som är bra för dem. Att bli förälder innebär tydligen i 99 fall av 100 att man totalt tappar självdistansen och framförallt förmågan att se den egna relationen till barnet i någon form av perspektiv.För övrigt så tänker jag verkligen beskydda min dotter så länge jag kan.
På vilket sätt blir man stark och trygg av att inte vara med om obehagliga saker alls? Styrka och trygghet utgår från att se världen som den är och säga "jag fixar det", inte att gå runt i nåtslags skyddad bubbla.För att hon ska bli stark och trygg.
Du också.Tror du har tokfel, och du får gärna backa upp dina åsikter med fakta, om du har några.
Gör en sån film och jag lovar att gå på den minst fem gånger på bio.Jag har hört att i den nya Pokemonfilmen så blir Misty gangbangad av hennes två mankeys när hon varit på föräldrafri fest hos Team Rocket och fått droger nedhällda i sin lemonad; så den verkar gå i den linje du efterfrågar.
Bah! Mjäkigt. Har sett värre på newgrounds...Jag har hört att i den nya Pokemonfilmen så blir Misty gangbangad av hennes två mankeys när hon varit på föräldrafri fest hos Team Rocket och fått droger nedhällda i sin lemonad; så den verkar gå i den linje du efterfrågar.
Men om du håller med så måste du väl förstå att det blir rätt svårt att "skydda" din dotter från den stora stygga världen och samtidigt avslöja för henne att hennes killkompisar kan vara nästa våldtäktsman och hon offret.Men annars håller jag med, det är betydligt farligare med unga killar/män som de umgås med än "äldre som lurar buskarna" i kvällstidningsstil...
jag misstänker att du skriver så här för att provocera, men är ändå inte riktigt säker...Det mjäkas alldeles för mycket med barn idag. Jag tror att barn mår bra av att se barnprogram som är obehagliga och skrämmer dem ibland.
Barnprogram, säger jag ju. Jag tycker att barnprogram ska kunna vara obehagliga och skrämmande. inte alltid, inte hela tiden, och inte obehagliga a' krigsskadade-flyktingbarn. Jag talar om en motpol till gullig-gräsligheten i barnprogram av idag.nog finns det ganska många barn som ser aldeles för många program de inte har någon möjlighet att värja sig mot.
Jobbigt jag måste läsa vad du skriver ocksåBarnprogram, säger jag ju. Jag tycker att barnprogram ska kunna vara obehagliga och skrämmande. inte alltid, inte hela tiden, och inte obehagliga a' krigsskadade-flyktingbarn. Jag talar om en motpol till gullig-gräsligheten i barnprogram av idag.
Det du tar upp här är viktigt och jag tror barn måste få se världen som den ser ut, men det är också viktigt att finnas med som vuxen på ett hörn,Jag tror att många vuxna har barnkomplex, och inte vågar se världen som den ser ut.