Till att börja med skall jag säga att jag inte ens över huvud taget har spelat med D20-reglerna i sitt grundutförande. Men när jag läser reglerna för strid så blir jag trots allt tveksam till att detta kommer fungera med den spelgrupp jag tänkte köra med.
Jag själv är van vid ett system där varken smidighet eller rustning påverkar träffchansen och skadan som tillfogas beror mer på ammunition/vapen kontra rustning. Ett system som de flesta kanske är vana vid.
Tänkte därför höra mig för om någon har använt sig av ett modifierat D20-system för att avgöra hur svårt det skall vara att träffa en motståndare och tillfoga skada?
Sen funderar jag även på att dra upp skadorna vad gäller tärningskombinationer och samtidigt höja Hit Points. Dvs försöka få ett större område på framför allt skjutvapen.
Jag såg i ett tidigare inlägg att Krille hade skapat färdigheter för Slåss och Skjuta när han körde Starc Wars D20. Base Attack och Defence utgick då och kanske man skall börja där?
Hur fungerar systemet med attacker och försvar i Spycraft ?
Jag själv är van vid ett system där varken smidighet eller rustning påverkar träffchansen och skadan som tillfogas beror mer på ammunition/vapen kontra rustning. Ett system som de flesta kanske är vana vid.
Tänkte därför höra mig för om någon har använt sig av ett modifierat D20-system för att avgöra hur svårt det skall vara att träffa en motståndare och tillfoga skada?
Sen funderar jag även på att dra upp skadorna vad gäller tärningskombinationer och samtidigt höja Hit Points. Dvs försöka få ett större område på framför allt skjutvapen.
Jag såg i ett tidigare inlägg att Krille hade skapat färdigheter för Slåss och Skjuta när han körde Starc Wars D20. Base Attack och Defence utgick då och kanske man skall börja där?
Hur fungerar systemet med attacker och försvar i Spycraft ?