Fast när jag talar om dålig typografi menar jag nästan aldrig att den är »ful« – jag menar att den är »dålig«. Den gör helt enkelt ett dåligt jobb med att göra texten lättläst.Necross said:Men jag tycker iaf att typografin var helskön!
Minskad grad faktiskt. Från 9,3 till 9 punkter.Dimfrost said:Något ökad grad, väl? Eller bara något ökat teckenmellanrum?
Exakt när ska detta svar äntligen förpassas permanent till historiens sophög?Gnäll inte utan gör något bättre själva.
Nope. Licensen innehåller inget som garanterar att material som bygger på en produkt som ligger under licensen hamnar under licensen som helhet. Den ger alltså frihet i första ledet men garanterar inte den i följande led. Jämför gärna licensen med tex GPL så ser du skillnaden.BF är så nära Open Source fast för rollspel man kan komma.
Alltså vaihelvete, jag säger ju precis motsatsen! Det jag tycker är mängul är när folk svarar på vettig kritik med »Men gör det själv då för fan«. Jag tycker alltså precis som du att det är helt fucked up att kräva att Dante ska göra hela jobbet för att få påpeka att det är illa fult.Jag håller inte med Feliath om att det generellt skulle vara fel att klaga på något utan att göra det själv
Nå, att skriva regler med egna ord behöver man inte fråga om lov för. Åtminstone inte på den här sidan av Atlanten. Ger man bara sjutton i att nämna varumärken - som t.ex. Dungeons & Dragons - så kan man skriva vad som helst.Du missförstår. Jag pratar inte om att fråga om lov, utan om att ha lov.
Innan OGL hade man inte fått lov att publicera en merge av B och X (Moldvay/Cook/Marsh). Inte heller införa lite förändringar (positiv pansarklass och separata raser/klasser, osv).
Nu får man lov. Alltså gör vi det.
Någon talade nämligen om BF som en besvikelse utifrån vad som förmodades vara utlovat.