BurgelVicotnik said:Jag är med ifall Spider sätter ett fast slutdatum på spelet och har inte byn hittat samtliga ulvar tills dess så förlorar de.
Mitt förslag på en sådan begränsning är runt 14-21 dagar efter spelstart.
Va?Spider Jerusalem said:BurgelVicotnik said:Jag är med ifall Spider sätter ett fast slutdatum på spelet och har inte byn hittat samtliga ulvar tills dess så förlorar de.
Håller med Vico. Klassikern hade problemet att den blev väldigt utdragen. Och lösningen här ovan är väldigt spännande.Vicotnik said:Jag är med ifall Spider sätter ett fast slutdatum på spelet och har inte byn hittat samtliga ulvar tills dess så förlorar de.
Om jag inte kommer ihåg fel så pågick klassikern i nästan 4 veckor, vilket enligt mig var på tok för lång tid för 12 deltagare.Vimes said:Håller med Vico. Klassikern hade problemet att den blev väldigt utdragen. Och lösningen här ovan är väldigt spännande.Vicotnik said:Jag är med ifall Spider sätter ett fast slutdatum på spelet och har inte byn hittat samtliga ulvar tills dess så förlorar de.
Jag går med på det så länge vi inte förlorar fler spelare (dvs, så länge inte för många hoppar av pga den premissen).Vicotnik said:Om jag inte kommer ihåg fel så pågick klassikern i nästan 4 veckor, vilket enligt mig var på tok för lång tid för 12 deltagare.Vimes said:Håller med Vico. Klassikern hade problemet att den blev väldigt utdragen. Och lösningen här ovan är väldigt spännande.Vicotnik said:Jag är med ifall Spider sätter ett fast slutdatum på spelet och har inte byn hittat samtliga ulvar tills dess så förlorar de.
Jag tror på ca 14 dagar för 12 deltagare och sen kan man öka antalet dagar beroende på mängden spelare.
Alright då, fast jag inte gillar flufftunga spel och fast vi redan har kört Batman så blir jag nu tvungen att skriva upp mig. Den här regeln är så klockren och kan vara det bästa exemplet jag sett på en regel som följer Risings lag ("Det bästa sättet att spela på ska också vara det roligaste") (fritt från minnet).Spider Jerusalem said:Meh jag gillar slutdatum. Då blir det överhängande hotet av ulvarna större. Samt så är det nice typ Jokerns plan gick i lås för ni fångade honom inte.
Tre saker:Spider Jerusalem said:Jag skulle gärna minst ha 3 spelare till.