Reddokk Fheg;n155059 said:Om det är så du tolkar detta så står det dig fritt att göra så.
Att vilja att folk ska se sexistiska saker och inte vilja att folk ska se det på andra sätt behöver väl inte på något sätt betyda att man är sexistisk? det är en rätt underlig logik
Du får se precis vad du vill se. Jag är man, jag är vit, jag har en sexuell läggning och identitet som passar som handen i handsken i vårt samhälle. Det finns tusen och åter tusen saker som är del av förtryckande strukturer som jag inte ser, märker av eller har förutsättningarna att uppfatta. För jag är inte den som utsätts för deras negativa effekter. Däremot så kan jag, som tur är, lyssna när någon påpekar att de tycker att något känns problematiskt. Sedan kan jag välja att högaktningsfullt skita i vad de påstår vara problematiskt, klappa dem på huvudet lite snällt, himla med ögonen och påpeka hur löjligt det är att de väljer bort vissa kulturyttringar på grund av upplevd sexism/rasism/funkfobi/etc. Jag kan, jag får, ingen kan bevisa att min åsikt är mindre värd än någon annans men jag måste välja själv ty det finns ingen "logik" att falla tillbaka på här.