Nekromanti Blev verkligen nekromantiker så evil? [Spoiler]

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Whoops!

Oj då.

Jag som tolkade detta som att man fick använda yrkesenheter för att köpa ytterligare magnituder. :gremblush:

Eftersom det explicit står att man inte får använda "valfria enheter", och dom nämner ingenting om yrkesenheter så trodde jag att regeln betydde
"Om ditt yrke ger dig öronmärkta enheter för att köpa magnituder så kan du använda dig av (yrkes)enheter för att köpa ytterligare magnituder, du kan dock ej använda dig av valfria enheter."

Fast det var ju inte rätt :gremcrazy:

/Naug, lägger sig.

Mask_UBBT

Hero
Re: Frågestund med Petter & kommentarer

"Skälet till att fåglar kan flyga är att dom har låg vikt genom sitt porösa skelett. Humanoider kan inte flyga utan vingar på många meter (kommer inte ihåg exakta siffror men det har räknats på)."

Mja, om man talar om vandöda, så kan ju skelett nog vara relativt enkla att hålla luftburna, om man verkligen vill...

Klon

Hero
möjligen de som skriver

men inte alla som läser...
jag tycker det klagas på en massa småsaker som egntligen inte har så stor betydelse i det stora hela.
Jag tycker inte om allt i V&N men jag tycker ändå att det är en bra mycket bättre modul än vad exempelvis Jarla.

jag tycker V&N passar ganska bra ihop med resten av Eon. En klar fördel med den är att den beskriver en del saker lite enklare, eller i vilket fall är det enklare att hitta det man sökte. Det var en sak jag störde mig på lite med magireglerna man fick i M&M. Det var mycket "plottrigt", hänvisningar hit och dit, speciellt effekterna och hur man kombinerade ihop dem var lite väl onödigt jobbigt...

nå, jag spårar ur, tänkte bara säga "inte jag!"