DynamicMan
Veteran
Jag är en sådan där som har varit rätt less på fantasygenren ett bra tag. Men nu tänkte jag ge den en chans igen och åtminstone försöka ta mig igenom några av de där stora klassiska böckerna/bokserierna som jag missat eller som jag läste i typ mellanstadiet och inte minns något alls utav. Och kanske hitta några dolda pärlor med för den delen.
Så då är frågan vilka böcker, bokserier eller författare som bör prioriteras? Vilka klassiker tycker ni är viktigast? Vilka verk är överskattade och bäst att undvika? Finns det bra fantasyböcker som fått för lite uppmärksamhet?
Alla tips mottages med tacksamhet, men jag blir så klart extra glad för tips som kommer paketerade med en liten motivering.
Så då är frågan vilka böcker, bokserier eller författare som bör prioriteras? Vilka klassiker tycker ni är viktigast? Vilka verk är överskattade och bäst att undvika? Finns det bra fantasyböcker som fått för lite uppmärksamhet?
Alla tips mottages med tacksamhet, men jag blir så klart extra glad för tips som kommer paketerade med en liten motivering.