JohanL
Champion
- Joined
- 23 Jan 2021
- Messages
- 7,598
Håller med. Räkna skador av olika nivåer verkar mycket vettigare, och har också effekten att ett dussin olika skrubbsår inte är värre än att bli skjuten en gång.HP är ju inte heller speciellt realistiskt. Hade nog slopat det om realism var mitt mål.
Jämför en MMA-match. Man kanske landar 30-50 "significant strikes" i en match om det är mycket striking i den. Uppenbart kan dessa inte göra ens 1 HP styck i skada. Ska du ens ge någon rejält med besvär med ett ben måste du sparka det kanske 10 gånger minst, och det är om du är väldigt duktig på låga sparkar. Det är uppenbart att i den här situationen gör man inte mycket skada med medianattacken, medan en lyckosam träff (en crit!) kan vara en knockout rakt av. Och det är fullständigt exceptionellt sällsynt att någon faktiskt dör. Det här är inte de utfall man skulle få ur ett BRP-system där knytvnäven gör 1T3 i skada, direkt, och de allra flesta skulle ha +1t4 skadebonus ovanpå det och man attackerar på det viset en gång per fem-tio sekunder.
Eller gud förbjude, traditionell bare knuckle fighting, där matcherna rutinmässigt kunde pågå i timmar.
Och samtidigt som man i BRP utan träffytor helt enkelt inte kan döda en oskadd person med ett enda knivhugg.