Christoffer
It's all pig.
@Skarpskytten jag läste Gauntlet-gym. Någon slags rätt hård bild av låglevelkaraktärer som plågas att stiga en nivå dök upp i huvudet...
Men inget spel?Semester snart! Det är nog den enskilt bästa grejen. Kvällarna kommer gå i skapandets tecken. Dagarna kommer gå i läsandets.
O jo! Eftersom rekommendationerna (sannolikt) lättas en aning i och med första juli, och min semester börjar den femte eller sjätte, så kommer det spelas spel regelbundet runt ett fysiskt bord framöver. Plus att vi tänkt fortsätta med Roll20-kampanjen på söndagar.Men inget spel?
Min grupp har många vuxenpoäng och det blir sommaruppehåll snart.O jo! Eftersom rekommendationerna (sannolikt) lättas en aning i och med första juli, och min semester börjar den femte eller sjätte, så kommer det spelas spel regelbundet runt ett fysiskt bord framöver. Plus att vi tänkt fortsätta med Roll20-kampanjen på söndagar.
Det är bra att du tar ditt samhällsansvar!Igår testade jag att spelleda Handbok för superhjältar för två av mina syskonbarn. Det var uppskattat. Barnen vill spel mer ikväll. Som farbror känner jag därmed att jag tagit mitt ansvar på en punkt där föräldrarna brustit.
Barnen har läst böckerna så dom hade koll på världen och tyckte att det var spännande att spela superhjältar. Reglerna uppfattade jag däremot som lite onödigt krångliga för att vara ett spel riktat till barn. Tycker att mitt regelsystem till Blod & bly är smidigare och funderar på att använda det i fortsättningen. Där beror antal tärningar på egenskapen. Inga färdigheter. 5+ är en framgång. Dock hade barnen, 9 och 11 år, inga problem med reglerna i Handbok för superhjältar så jag kanske vill förenkla i onödan.Jag har läst Handbok-rollspelet men kan inte förmå mig att tycka om det. Vad tycker du om det? Hur funkar det vid bordet?
Bättre upp, inom en inte alltför avlägsen framtid kommer du att kunna köpa det. Text av undertecknad. Bilder av Sveriges främste OSR-illustratör. Formgivning av en multitalang mest känd för sin gemytliga röst. Köp gärna två exemplar och bidra lite extra till min första rollspelsmiljon (1 rollspelsmiljon = 600 kr).Kan man få titta på Blod & bly?
Kan varmt rekommendera Supergänget! Handbok borde ha varit ett hack av det istället, kan jag tycka.Det var väl just den onödiga krångligheten jag störde mig på, och alla regler i förmågorna.
Morgan Freeman!?!?!!?Formgivning av en multitalang mest känd för sin gemytliga röst.
Hans många talanger har ju faktiskt blivit erkända av the City of London Corporation genom en Freedom of the City of London. Han är alltså Morgan Freeman the Freeman.Morgan Freeman!?!?!!?
Nope. Jag syftar på någon känd i svenska rollspelskretsar. Måhända inte på Lucas Falk-nivå, men nästan.Morgan Freeman!?!?!!?
Men, jag tycker sånt här retstickeri borde leda till en varning!Det är spännande när det dyker upp provtryck! :3
Ah! Det är alltså ett provtryck av Debbies röst! Jag köper ett ex!Ledtråd: Jag hävdar att @DeBracy i rollspelskretsar är mest känd för sin gemytliga röst.
Jepp, provtryck av en LP där Debbie sjunger Barry White-låtar.Ah! Det är alltså ett provtryck av Debbies röst! Jag köper ett ex!