Jag vet inte hur mycket du har spelat med systemet Drakponken, men i mitt tycke, och jag spelade Eon första gången för ca 6 år sedan och har varit speledare i det i flera år.
Jag skulle vilja säga att grunden för stridsreglerna i Eon är bra, striderna är hyfsat trovärdiga och detaljnivån ligger lagom (i mitt tycke).
Dina regelidéer gör att man måste räkna mer och försvårar systemet i stort. Dessutom följer dom inte Eons övriga system speciellt väl. Eller ska du införa svårighetsökning/minskning på allt när man slår motståndsslag? En herrans massa räknande, och jämförande mellan värden varje gång något ska göras skulle det bli.
Stridssystemet skulle bli slöare och inte bättre om man införde dina förslag. Om du inte har spelat med systemet så länge så föreslår jag att du gör det, utan att modifiera det, och får en känsla för det - sedan kan man modifiera saker man inte gillar.
Jag skulle vilja säga att grunden för stridsreglerna i Eon är bra, striderna är hyfsat trovärdiga och detaljnivån ligger lagom (i mitt tycke).
Dina regelidéer gör att man måste räkna mer och försvårar systemet i stort. Dessutom följer dom inte Eons övriga system speciellt väl. Eller ska du införa svårighetsökning/minskning på allt när man slår motståndsslag? En herrans massa räknande, och jämförande mellan värden varje gång något ska göras skulle det bli.
Stridssystemet skulle bli slöare och inte bättre om man införde dina förslag. Om du inte har spelat med systemet så länge så föreslår jag att du gör det, utan att modifiera det, och får en känsla för det - sedan kan man modifiera saker man inte gillar.