Ha ha, sjukt kul!Marco Behrmann said:Jag vill också vara med och säga mitt spel!
Du skall inte välja Noir. Det är inte nybörjarvänligt och kan te sig skrämmande för de som inte är vana vid rollspel. Så välj något annat.
Denna kommentar kan nog få en hel del nybörjare att bli intresserade av just Noir... jag tror inte nybörjare har sån himla lust att identifiera sig alltför mycket med den titeln...Det är inte nybörjarvänligt och kan te sig skrämmande för de som inte är vana vid rollspel.
Dito. Jag var regelpillare in absurdum som nybörjare. Det var först efter ca tio år som rollspelare jag såg finessen med ett enkelt och helt övergripande system typ BRP.Det kan ju ligga nåt i det.. när jag var nybörjare (in the dim and distant past)så lockade komplexa grejer... Det var först när jag var van rollspelare som jag började föredra mer enkla system.
Dito. Jag var regelpillare och gillade detaljerade regelsystem a' BRP som nybörjare. Det var först efter typ fem åt eller så jag började uppskatta och aktivt leta efter/skapa enklare system =)Mekanurg said:Dito. Jag var regelpillare in absurdum som nybörjare. Det var först efter ca tio år som rollspelare jag såg finessen med ett enkelt och helt övergripande system typ BRP.
Dito, fast i mitt fall började det med Eon, och jag är inte lika extrem när det kommer till enkelhet som jag har uppfattat dig som (extrem här används i referens till mig själv).krank said:Dito. Jag var regelpillare och gillade detaljerade regelsystem a' BRP som nybörjare. Det var först efter typ fem åt eller så jag började uppskatta och aktivt leta efter/skapa enklare system =)
tja, det går ju att hitta på begagnat-marknaden. Fast jag tycker nog att moderna fantasyrollspel ÄGER gamla Drakar. Köp Dragon Warriors istället, om du vill ha nåt retro-modernt.. som finns att köpa nytt.solvebring said:Varför inte något äldre Drakar & Demoner?
Jag själv rekommenderar då varmast DoD Expert eller varför inte Drakar & Demoner från -87, som är lagom utbrett men ändå så enkelt.
... Fast som jag tror andra redan påpekat (bara ögnat igenom tråden) så är Mutant UA riktigt schysst och enkelt.
För att de är fett out of print, kräver en sjuhelsickes massa jobb och stålars för att hitta på begagnatmarknaden och för att det märks att de är mer än tjugo år gamla - och jag menar inte på böckernas förslitning, utan på spelens innehåll och utformning.solvebring said:Varför inte något äldre Drakar & Demoner?