Krille
Super Moderator
Den lösningen var urbota meckig. Det är egentligen en mekaniskt räknande variant av differens delat med tio, och som sådan så var det en fingerräknande och rätt slö variant.
En mer elegant lösning bygger på att det du slår är kvaliteten. Istället för att räkna kvalitet = FV minus tärningsslag så har du kvalitet = tärningsslag. Det är samma fördelning på de båda slagen, men i det ena fallet slipper du räkna. Ska du sedan göra om det till en skademodifikation enligt förslaget ovan, ta tiotalssiffran från kvalitetsslaget. Återigen får du exakt samma fördelning på skademodifikationen som ovan, men du slipper räkna.
Så varför kvaddade mitt BRP-projekt? Jo, för att resulterande skalor fortfarande inte var i synk med skadeskalorna. En omräkning till krävdes, eller en ombyggnad av KP-skalorna eller vapenskadorna eller båda. Och det var ett härk att få ordning på det, så jag gav till slut upp.
En mer elegant lösning bygger på att det du slår är kvaliteten. Istället för att räkna kvalitet = FV minus tärningsslag så har du kvalitet = tärningsslag. Det är samma fördelning på de båda slagen, men i det ena fallet slipper du räkna. Ska du sedan göra om det till en skademodifikation enligt förslaget ovan, ta tiotalssiffran från kvalitetsslaget. Återigen får du exakt samma fördelning på skademodifikationen som ovan, men du slipper räkna.
Så varför kvaddade mitt BRP-projekt? Jo, för att resulterande skalor fortfarande inte var i synk med skadeskalorna. En omräkning till krävdes, eller en ombyggnad av KP-skalorna eller vapenskadorna eller båda. Och det var ett härk att få ordning på det, så jag gav till slut upp.