Ymir said:
Vi kan ju börja med att konstatera att Skärpa är bruten, och att alla envisas med att använda en bruten effekt som exempel är kanske inte så konstruktivt för debatten...
Säger han som bidrar med att säga att någon kan behålla koncentration i 7000 år
Men visst ja skärpa är aningen bruten, vilket jag påpekade med "..." , men skulle nog ha förtydligat det med en smiley eller så.
Men det finns ett par effekter som tråkigt nog inte kan läggas mer än en gång åt taget. Eld är en sådan (även om man kan tända eld på saker med den. En annan är befalla vandöd, knappast så effektivt när man, om man, möter vandöda så är de knappast ensamma. Förstena är också tråkig att man inte kan ha en fin trädgård med statyer av förstenade fiender. I stort sett alla skrift/bild effekter är provisoriska om jag inte minns fel.
Det finns säkert fler, men jag förstår om det till stor del gör magiker mycket hårdare att kunna använda flera temporära/provisoriska effekter under samma gång, men som Telephalsion tänkte, att man under någon begränsning kan ha åtminstone några fler av samma effekt löpande under samma gång.
/Poseur