Varulv Bybornas hövding - R1

Jag fick frågan 20 i sex typ.... Jag tackade nej då kvällen igår var körd för mig och denna vecka har vi häcken fullt med utredningar för sonen....
Jag sa att jag kan spela, men inte ha kapaciteten att MU:va..... det blev snabba puckar här nu efter att väntat nästan ett år på kallelse för lilleman

Basenanji

Postd20modernist
Jag har skrivit förut men jag hade som Julius Caesar valt:
1 extraulv +18sst
Två nattmord -16sst
Knäpp siare -2sst

…gått för att vinna i R5. Väktaren är jag redo att riska, så himla svårt att lyktas väkta någon ändå. Däremot blir det väl plågsamt långt spel utan dubbla nattmord? Knäpp siare var det här spelets ”no-brainer” om ni frågar mig.

Å andra sidan har jag inte tänkt kättemycket på balans mm. Det kanske är jätteknäppt?

Jag blir förbluffad och imponerad av @Anthrox analys här! Så avancerat tänker inte jag, men @Octagonal ser du hur det skulle kunna vara bra att spara siare till R2? Det vote ju asbra om vi kunde både få en spelare grönad (genom siarclaim) och en idé om vilken sorts siare det kan handla om!

Till sist: @Vimes har varit inne och vänt så nu går vi mot nya mål: @Big Mama - har du fått frågan av Damogn om att bli Julius Caesar?

RÖST: @Big Mama

Motivering: Svag motivering, medt vill jag fp in Big mama i spel. Men utifrån Brynolfs och Anthrox fynd kan det ju vara så att Big Mama fick ett erbjudande hon inte kunde tacka nej till…?!

Basenanji

Postd20modernist
Han skriver "ville"---vilket är i stil med mitt...skillnaden var att jag tackade nej....medans brynolf inte såg det innan senare om jag förstod hojom korrekt...
Är denna historik korrekt?

14.04 Hägerstrand meddelar att han drar sig ur spel.

15.23 Damogn bekräftar att Hägerstrand hoppat av som tilltänkt Julius Caesar.

[Tidigare än]17.40 Brynolf får frågan av SL om att bli JC, men hinner inte svara.

17.40 @StradhLestat tackar nej till att vara Julius Caesar.

21.03 Damogn hittar tyvärr ingen Julius Caessr och vill vill skjuta på spelstart.

22.56 Damogn bekräftar spelstart!

Är denna historik korrekt?

14.04 Hägerstrand meddelar att han drar sig ur spel.

15.23 Damogn bekräftar att Hägerstrand hoppat av som tilltänkt Julius Caesar.

[Tidigare än]17.40 Brynolf får frågan av SL om att bli JC, men hinner inte svara.

17.40 @StradhLestat tackar nej till att vara Julius Caesar.

21.03 Damogn hittar tyvärr ingen Julius Caessr och vill vill skjuta på spelstart.

22.56 Damogn bekräftar spelstart!
Ser så ut.... så någonstans efter 21 frick Damo napp,,,, Tips till nästa gång (även om det skulle drabbat mig hårt)...dela bara ut rollen, ingen valmöjlighet

Brynolf

Dum fan
Tack @StradhLestat för info!

@Brynolf stämmer det med dina tider?
Jag tolkar det hela som att tärningen föll på mig först, sen när jag inte svarade så slumpades nån, tex Strad, som nästa som fick frågan.

Och för att vara tydlig, jag är övertygad om att det här med att man fick VÄLJA att ta rollen helt berodde på att det var tidsbrist för att hinna få ulvteamet klart till spelstart. Häger fick alltså inget val i ursprungs-PMet.

Basenanji

Postd20modernist
Tja, om jag får paranojja fritt så kanske en ulv-Brynolf och ulv-Stradh försöker sig på ett vågat stunt, men det känns ändå ganska långsökt.

Nej, tillsvidare håller jag dem bägge för gröna. Då återstår följande:

Big Mama: ej i spel vid 17-tiden
Fjodorsenuba: känns grön, har varit aktiv och tagit ställning i vissa frågor dom exv JC val.
Octagonal: frisk fläkt, men vevar lite vilt omkring sig. Vill att vi ska outa siare och väktare!?
Sidd: ger förnuftigt intryck, ifrågasätter Stradhs grönhet.
Stradh: genuin fluffrelaterad start, färefter behjälplig och öppen kring frågan om han tackade nej till att vara JC.
Sysp: bra och förnuftiga analyser, kanske fock något försiktig?
Sömnige Isaac: fortfarande trött verkar det som 😉
Vimes: korta inlägg, vi vill ha mer här!

Just nu tycker jag att Sysp och Octagonal verkar intressantast. Vimes ska väl få komma in i värmen först, men här har jag höga förväntningar om en god analys av JC val!

Jag vill också att @Big Mama kommer in i spel!

Basenanji

Postd20modernist
Jag tolkar det hela som att tärningen föll på mig först, sen när jag inte svarade så slumpades nån, tex Strad, som nästa som fick frågan.
Bra! Kan vi få lite tider också? Kan någon annan ha fått frågan mellan dig och Stradh?

Brynolf

Dum fan
Bra! Kan vi få lite tider också? Kan någon annan ha fått frågan mellan dig och Stradh?
Jag tycker som sagt det är lite gråzon att mecka med såna här PM, men tid har jag redan gått ut med ("15-ish"). Hur länge Damogn valde att vänta på mig kan jag inte uttala mig om.

Oavsett så är det inte särdeles grönande att komma ut med att ha fått ett sådant PM nu.

Och även om man nu skulle kunna fria sig från misstankar om att vara just CAESAR av att ha fått ett sånt PM så kan man ju ändå ha blivit rekryterad till legionen, så särskilt grönande är det faktiskt inte för någon av oss.

Sidd

”Bybo”
Ja, det har jag nog varit ultratydlig med.
Då ligger min röst bra på Stratten.

En (långsökt) tanke: när demonen meddelar oss alla sent sön kväll att det behöver skjutas på spelstart kanske nån ”gammal räv” (Basse el Vimes) fick för sig att hjälpa SL att kicka igång det här liret och erbjöd sig att vara Caesar. Basse skriver tom att denne nån gång vill ha den rollen och Vimes vet vi ju sen förra spelet att denne vill vara MU: här dök chansen upp!

Som sagt tokigt långsökt men kom ihåg den till Varulvsgalan om det visar sig att jag har rätt (som vanligt)😉

Då ligger min röst bra på Stratten.

En (långsökt) tanke: när demonen meddelar oss alla sent sön kväll att det behöver skjutas på spelstart kanske nån ”gammal räv” (Basse el Vimes) fick för sig att hjälpa SL att kicka igång det här liret och erbjöd sig att vara Caesar. Basse skriver tom att denne nån gång vill ha den rollen och Vimes vet vi ju sen förra spelet att denne vill vara MU: här dök chansen upp!

Som sagt tokigt långsökt men kom ihåg den till Varulvsgalan om det visar sig att jag har rätt (som vanligt)😉
HUR ligger den bra?