Varulv Bybornas hövding - R1

Sidd

”Bybo”
Har vi någon potentiell kandidat till att vara ballsy och köra singel?
Ensam ulv får:
Dubbla nattmord
Paranoid siare (en trolig gratis utröstning)
Ett extra nattmord/trasig väktare

Det är 10 mot 1, men samtidigt har byn i princip inget vettigt att komma med annat än tur om ulven håller sig tillräckligt grön. Och det är ju knappast svårt om en vet att allt "bybo"-arbete en gör kommer se okej ut, eftersom det inte finns några ulvpolare att skydda eller så utan det är bara att köra på och följa strömmen. Det enda singelulven behöver tänka på är att inte hamna i utslagsläge.
Jag skulle pröva utan att räkna på det eller tänka på konsekvenserna😇
Jag skulle vara jobbigt odräglig på Varulvsgalan om jag skulle få chansen och vinna på det.
Den risken verkar demonen inte velat chansa på tyvärr 😂

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Vi kommer rösta ut dig ur spel om du inte bidrar till byns ulvjakt mer @Big Mama 🤌
Dessutom kommer jag skicka mina kattungar upp i din julgran på Julafton om du kommer undan med att lågflyga så här i värsta Fjodde-maner!
De där läskiga kattungarna sätter fart på mig - nu ska jag skriva!

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Halli hallå alla galler och romare!

Idag har jag tränat, jobbat sent, tvättat, lagat mat och ätit middag. När jag nu pausat en kvart i soffan har man som vanligt helvetes mycket att läsa ikapp. (Varför känns allt man skriver som ett försvarstal?)

Vidare försvarstal: jag har varit inne titt som tätt hela helgen. Trodde jag skulle få en roll. Har tidigare alltid fått även när man är bybo. Att jag varit inne och kolla och gillat visar väl inte att jag varken är Ceasar eller hans legionärer - nu får ni kamma er. Så nu har jag outat också av bara farten: jag har inte fått några pm whatsoever.

Jag tänkte min vana trogen gå över på lite dumma frågor (såna som alla andra egentligen också vill ställa men inte vågar).

Så romare är ulvar och galler är bybor. Men måste det alltid vara så? Jag vill ta med mig möjligheten att det kan finnas romare i galliska kläder. Det finns väl en galen siare. Men det kan ju även finnas annat lurt.

Vad är Majestix/hövdingens krafter? Förutom att han garanterat överlever två rundor. Har han fått välja nåt? Jag förstår att inte Antrox kan berätta detta men vi kan väl spåna lite.

Är de namngivna rollerna lottade eller har SL handplockat? Lottar man inte alltid som regel? Flera säger att de blivit tillfrågade. Men de kan ju faktiskt ha blivit lottade och sedan avböjt när det blivit meddelade?

Måste Ceasar ha gjort sina val innan spelstart eller kan han värva längst vägen?

Jag får återkomma till vad jag hade valt om jag blivit Ceasar. Tills vidare kan jag berätta att om jag blivit Caesar hade jag valt Sidd och Octa till mina legionärer. Octa är riktig farlig när han är ulv. Sidd skriver mycket men är svårläst.

Nu ska jag hänga tvätt...

Basenanji

Postd20modernist
Tja, det är väl inget Pulitzergräv direkt, men så här fatar jag dagens postande angående ”fått fråga av Damogn om att bli Julius Caesar”:

11.26 Anthrox börjar spåna om meta och föreslår att någon tackat ja till att bli Caesar mellan kl 21-23 under söndagen.

14.19 Brynolf spinner vidare på teorin och gissar på mig och Big Mama

14.30 svarar Stradh kort att han har blivit tillfrågad.

14.32 fyller Stradh på med mer info om att han blev tillfrågad men avböjde.

Vad säger det här egentligen?

Inte så mycket. Allt är ju bara utssgor och grönast (duh!) av alla är väl Anthrox. I och för sig skulle en riktigt spexig ulv-Brynolf kanske vilja ta rygg på Anthrox och på så sätt rikta misstankar åt ett visst håll, trygg att scoopet härstammar från en bybo. Då verkar det orimligt att en ulv-Stradh hakar på. Frågan är väl om Brynolf verkligen skulle spela så kaxigt dom ulv?

Däremot reagerar jag på hur Stradh svsrar med bara tio minuter senare: först kort och två minuter därefter något längre. Det är mystiskt i mina ögon! Dessutom funderar jag på den tematidkt passande starten: skrevs den av en person som alltså avböjt att få vara Caesar? Hm.

Jag gissar att ulv-Stradh blev skraj att fler skulle outa att de fått frågan och tackat nej och därför kände sig tvungen att gå ut med något.

Jag gör så här nu (det är fegt att inte rösta!)

RÖST: @StradhLestat

Hur många romare har vi i spel?
Hur ser du på meta-spelet just nu?
Är det någon som du tycker att vi särdkilt ska se upp med?

fjodorsenuba

Krigarpoet
Vi kommer rösta ut dig ur spel om du inte bidrar till byns ulvjakt mer @Big Mama 🤌
Dessutom kommer jag skicka mina kattungar upp i din julgran på Julafton om du kommer undan med att lågflyga så här i värsta Fjodde-maner!
Hey jag lågflyger faktiskt inte! :ROFLMAO:

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Så nu har jag outat också av bara farten: jag har inte fått några pm whatsoever.
Ditto, har funderat över detta sedan spelet startade då jag var osäker på om alla får PM eller bara de med särskilda roller får PM. Känns som jag fick lite mer klarhet nu.

Basenanji

Postd20modernist
Har vi någon potentiell kandidat till att vara ballsy och köra singel?
Det vore ju asfräckt att lyckas med en sådan manöver, helt klart! Ända sedan LJS Larsson lyckades med den bedriften 2014/2015? har jag velat återupprepa den, men nu på senare tid har jag omvärderat taktiken: det är nog för svårt trots allt. Min tävlingsinstinkt vinnervöver stoltheten.

Men till din fråga om vem som skylle våga körs ett sånt stunt:

Sidd: 80% sannolikhet. Han skulle klara det också! Som många andra visst är han skicklig och oförutsägbar.

Vimes: 70% sannolikhet. Jag tror att Vimes absolut skulle kunna göra en sådan kall grej. Jag kan också tänka mig att Vimes vet precis vad han skulle köpa på menyn och att han är bussig om Damogn hamnat i knipa.

Fjodorsenuba: Njae, jag tror att han är för mycket lagspelare trots allt.

Octagonal: 75% sannolikhet. Här har vi en slug och hård jäkel!

Sysp: 60% sannolikhet. Om någon skulle klara av det lär väl Sysp ligga bra till, men jag undrar om inte Sydp värjer sig mot de tuffa oddsen.

Sömnige Isaac: nä, inte en nybörjare.

Big Mama: Nej, absolut inte. Hon tänker för mycket på andra.

Stradh: nä tror inte det, Stradh skulle få för tråkigt som ensamulv.

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Det vore ju asfräckt att lyckas med en sådan manöver, helt klart! Ända sedan LJS Larsson lyckades med den bedriften 2014/2015? har jag velat återupprepa den, men nu på senare tid har jag omvärderat taktiken: det är nog för svårt trots allt. Min tävlingsinstinkt vinnervöver stoltheten.

Men till din fråga om vem som skylle våga körs ett sånt stunt:

Sidd: 80% sannolikhet. Han skulle klara det också! Som många andra visst är han skicklig och oförutsägbar.

Vimes: 70% sannolikhet. Jag tror att Vimes absolut skulle kunna göra en sådan kall grej. Jag kan också tänka mig att Vimes vet precis vad han skulle köpa på menyn och att han är bussig om Damogn hamnat i knipa.

Fjodorsenuba: Njae, jag tror att han är för mycket lagspelare trots allt.

Octagonal: 75% sannolikhet. Här har vi en slug och hård jäkel!

Sysp: 60% sannolikhet. Om någon skulle klara av det lär väl Sysp ligga bra till, men jag undrar om inte Sydp värjer sig mot de tuffa oddsen.

Sömnige Isaac: nä, inte en nybörjare.

Big Mama: Nej, absolut inte. Hon tänker för mycket på andra.

Stradh: nä tror inte det, Stradh skulle få för tråkigt som ensamulv.
Vad har du emot Brynolf 😭

Brynolf

Dum fan
Så romare är ulvar och galler är bybor. Men måste det alltid vara så? Jag vill ta med mig möjligheten att det kan finnas romare i galliska kläder. Det finns väl en galen siare. Men det kan ju även finnas annat lurt.
Om inte Dagog är sadist så lär alla kort ligga på bordet, precis som i Mäster Ulv, frågan är bara vilka kort som är i spel.

Vad är Majestix/hövdingens krafter? Förutom att han garanterat överlever två rundor. Har han fått välja nåt? Jag förstår att inte Antrox kan berätta detta men vi kan väl spåna lite.
Han är odödlig i två rundor, that's nog it. Som sagt, korten på bordet.

Är de namngivna rollerna lottade eller har SL handplockat? Lottar man inte alltid som regel? Flera säger att de blivit tillfrågade. Men de kan ju faktiskt ha blivit lottade och sedan avböjt när det blivit meddelade?
Jo, Häger blev lottad. Sen blev jag lottad, men eftersom det var lite tajt med tid fick jag möjligheten att tacka nej om jag inte trodde att jag skulle hinna bygga ihop ett ulvlag. Sen fick väl Strad samma fråga när jag inte svarade.

Måste Ceasar ha gjort sina val innan spelstart eller kan han värva längst vägen?
Innan spelstart.

Basenanji

Postd20modernist
Vad har du emot Brynolf 😭
Brynolf kan spela spexigt, det vet vi. Jag älskar hur han tryggt rattade siarrollen åt byn för några spel sedan och han kan absolut rigga en honungsfälla om det skulle behövas.

Men vinna som ensamulv? Nä, jag tror att Brynolf är alldeles för reko. Han vill inte vara ulv, vare sig mästerulv eller vanlig ulv. Jag tror att Brynolf myser mest av att vara detektiv åt byborna.

Sidd

”Bybo”
Jag gissar att ulv-Stradh blev skraj att fler skulle outa att de fått frågan och tackat nej och därför kände sig tvungen att gå ut med något.
Jag förstår inte tänket här Basse?
Vad menar du at Stradh skulle vara rädd för med att andra fått frågan?
Vadå tvungen att själv gå ut med något?
Vafalls?

Sysp

NNO
Otroligt lite tid till att spela idag! Kommer kunna vara mer aktiv imorgon under dagen.

Jag har börjat på en ”vem vill ulva med vem”-lista, tror alla har svarat nu? Tänker det finns minst två sätt att analysera den listan redan i R1 och båda dem blir enklast i matrisform med summor, gissar att åtminstone Anthrox är på samma spår utifrån hans poster. Tänkte mest så det inte blir dubbelarbete i byn, jag kan ta den här för laget men då får ni banne mig lova att gräva på nåt annat och inte slacka 😄

Sysp

NNO
Om ni vet med er att ni inte svarat på vem ni vill kan ni ju göra det omgående om ni inte vill bära sköld resten av spelet.

Basenanji

Postd20modernist
Jag förstår inte tänket här Basse?
Vad menar du at Stradh skulle vara rädd för med att andra fått frågan?
Vadå tvungen att själv gå ut med något?
Vafalls?
Ja? Jag kanske tänker fel men om ulv-Stradh trir att många bybor fått frågan men tackat nej kan man ju spekulera kring hur Stradh tänkte sig situationen.

Väcker det inte någon sorts undran att Stradhs poster 14.30 och 14.32 kommer lite väl nära varandra?

Ja? Jag kanske tänker fel men om ulv-Stradh trir att många bybor fått frågan men tackat nej kan man ju spekulera kring hur Stradh tänkte sig situationen.

Väcker det inte någon sorts undran att Stradhs poster 14.30 och 14.32 kommer lite väl nära varandra?
Eller så är det så att jag skriver, kommer på saker jag skulle fått med och postar igen...man får ju inge redigera poster...vilket typ är min specialitet utanför varulvsspelen :)