Varulv Bybornas hövding - R1

Sidd

”Bybo”
Så här tänker jag om Sysps lista!

Stradh är för mig helgrön det här partiet (köper 100% Ceasar och barnen-resonemanget).
Det gör jag med, man vill ju emotionellt förstå föräldrar i en kämpig situation. Men Stradh är väl ändå en deltagare i det här spelet? Han förtjänar väl att läsas som en varulvsspelare också? Jag blir helt enkelt misstänksam mot vad jag fattar som en ganska snabb, spontan reaktion på först Anthrox (nu kan vi prata helgrön!) och sedan Brynolf (av många betraktad som grön) snack om frågor och metaspel. Stradh var ju också med i ett tidigare spel och var där presssd ganska hårt. Stradh är för mig verkligrn inte helgrön.

Sidd har spelat i mitt tycke jättebra och dessutom talat vett i Basse när han har spårat ur lite väl mycket (senast när Basse trodde att även legionärerna fått val och började dra växlar på det).
Nej, det här är bara fel. Jag menar att Brynolfs post gick att tolka som att tidsbristen bestod i att det var svårt att få ihop ett ulvlag då legionärerna eventuellt fick svara på om de kunde/inte kunde vara med.

Ja, det är en långsökt förklaring men den härstammar i Brynolfs (i mitt tycke) oklara text. Det var därför jag gav den en ”wow”-smiley.

Basse är ovanligt aktiv och det är bra, det som stör mest där är att en hel del aktivitet känns brusig a la Basseulvboken och att han är jättepositiv mot mig när jag själv tycker att jag spelat uruselt och inte särskilt grönt det här partiet pga tidsbrist igår, jag brukar ha gjort ett mycket bättre jobb dag 2 med att gröna mig vid det här laget.
1. Jag är aktiv för att jag vill vinna! Jag vill dessutom inte bli utröstad R1 som bybo. Det är den värsta skammen i ett varulvsparti tycker jag: att jag är så dålig på att gröna mig att de andra byborna vill ha ut mig. 😭

Så ja, jag anstränger mig extra hårt just nu, det gör jag.

2. Du är ju bra ju? Vad ska jag säga, din analys i tidigare spel knäckte ju tsmigtussn spelet och du ger intryck av att vara en sorterad och bra person i övrigt. Sedsn kandke du inte kommer till din rätt i just det här partiet, men man ksn inte vara bäst jämt.

fjodor är lågflyg, poppisulv och har inte deltagit i byboövningen som vi försökt få ihop för att få nån vettig signal i R1. Har inget emot att rösta där om vi vill ha andra, bättre drev.
Håller helt med dig här och tycker att Fjodor+Octa känns som en trolig ulvduo.

Brynolf är grön för mig det här partiet, tänker som jag och grönande att gå ut med att fått frågan om Ceasar i ett osäkert läge där en ulv inte borde veta exakt hur det gick till / om andra fått frågan etc.
Ok, teaser-alert. Min instabila inre paranojja undrar om Brynolf fick frågan men inte svarade innan kl. 21.03. Sedan började Brynolf fundera på om han skulle testa att vara med som Caesar? Dvs Brynolf talar sanning - men kanske inte hela! Han inser dessutom att han kan utnyttjs det fsktum att han fick frågan som ett sorts grönande bevis!

Men det här är bara en sorts inre oro hos mig. Men jag håller inte Beynolf som auto-grön. Hsn är alltid auto-cool, men det är coola skurkar också!

Octa vevar lite men jag tycker planen att outa direkt läser som Octa som försöker knäcka spelet på ett lite oansvarigt sätt som jag inte riktigt vågar mig på :)
Öh? Så du menar att Octa är grön för att han försöker knäcka spelet ”lite osndvarigt”? Tja, kandke, men jag ser mer en lite överlägsen vinnarstil bakom den där operationen. Octa känner sig söker på att inte hamns i strålkastaren och passar på att lansera en vågad plan.

Vimes är ganska grön för mig, bra post om Ceasars val, drar en lans för Basse på ett sätt som en ulv inte skulle göra helt ostraffat (minns mitt eget byboförsvar av bybo-Waterhouse i Utkante 2 som gick åt skogen).
Jag tycker att Vimes är redig i sina reflektioner och vi håller med varandra om det ulvrationella i Stradhs beteende. Men sedan får nog Vimes stå på egna ben.

Ingen signal på Sömnige Isaac och ganska lite på Big Mama.
Nej precis. Varför jag har försökt få dem att skriva.
Tung post Basse😇
Mycket känslor (korrekt enligt ulvboken).

Punkterna:
1-Jag tolkar Lestradhs snabba reaktion på Brynolfs outning som ”bekräftande”, att visa på att Brynolf inte var ensam ute å cyklade med förfrågan från SL. Stratten var inte stressad! Möjligtvis att denne försökte glida med på att ”gröna” sig vilket när vi tänkt efter ser uruselt ut.

2. Legionärerna har fått val: du står på dig och påstår att Brynolf antytt det. Jag blev förvånad över den tolkningen då jag inte ser det på kartan.

3.Basse är aktiv: varken grönar eller rödar: bara härligt att du är påkopplad👍

4.Blicken riktas mot Fjodde: jag håller med om att det finns väldigt lite att gå på om Fjodor.

5.Brynolf grön eller ej: såklart att vi kan vara lurade av ett ulvstunt så här i spelstart: jag tycker det känns långsökt så bara konstigt att du fortsätter att argumentera för det just nu

6.Strålkastarljuset på Octa: Octa ska vi verkligen inte glömma bort, får vi färg på Basse borde det betyda motsatt lag på Octa

7.Tacktal till Vimes: förståligt oavsett färg på båda gentlemenen.

Redig post alltså men inte så mycket grönande för min del.

Sidd

”Bybo”
@Sidd ligger din röst på mig bra?
Jag vill verkligen ha kvar dig i spel som bybo.
Tyvärr har jag för tillfället inte så mycket bättre val då jag snöat in lite på dina tolkningar om Stradh.
Skulle gärna rösta ut lågflygare (fjodde/octa) för att de inte bidrar till ulvajakten men har ju fasiken inte nå bra argument egentligen😇
Sen så är jag fundersam över Vimes som backar upp dig så hårt och inte har någr bra argument egentligen. Basse om vi tänker bort våra meningsskiljaktigheter: vad tror vi om Vimes? Gjorde en stabil post om JC val. Sen så har väl denne inte gjort så mkt mer eller?

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Så här tänker jag.

Både jag och BM gick ut med information om att vi inte fått PM. BM gjorde det först, vilket gjorde att jag kände en klarhet i spelet. Samtidigt påpekade @Brynolf att det är standard, vilket BM hävdar att det inte är. Och nej, jag såg det inte som lika tydligt att PM inte skulle gå ut till alla, såsom @Vimes påpekar. Min tolkning kommer sig dock av att jag läste igenom guiden där det stod att alla får roll-PM vilket kan lagt sig som ett filter när jag sedan skulle tolka spelreglerna i den här omgången.

Utifrån min förståelse så är BM i så fall grön och det är så jag tänker utgå från att fallet är tills något annat framkommer som motsäger det.

Min röst på BM var helt enkelt för att väcka liv i spelaren.

Jag själv försöker sen läsa igenom, analysera och se vad som egentligen blivit sagt. Men det är väldigt mycket vilket gör att jag tappar tråden flera gånger om. Min sega skalle ser inte direkt några tydliga mönster, förutom att några spelare (har inte namn i huvudet) drev på frågan om vem Cesar skulle välja som ulv hårdare än andra.

Just nu känner jag mest att jag fortfarande att jag står förvirrad.

De jag litar på är Big Mamma och Sidd, vilket mer bygger på en känsla än förnuft. Big Mamma är den enda som jag känner har gett mig information som gör att jag kan lita på att denne är bybo. När det kommer till Sidd kan jag istället inte riktigt förklara mina tankegångar, det är mer känsla än förnuft. En känsla som egentligen saknar grund. Även Vimes ligger med i det gänget. Orsak till detta, känns som de kommit med kloka kommentarer under spelets gång som hjälpt mig se med lite nyktrare ögon på vad som sker i spelet.

Jag lägger min röst Basse för att bryta jämnvikten. Kanske är det helt åt helvete och då får jag väl ställa mig i skamvrån senare om byn vid slutet av spelet raseras till grunden.

Röst: @Basenanji

Vimes

Sillkung
Jag vill verkligen ha kvar dig i spel som bybo.
Tyvärr har jag för tillfället inte så mycket bättre val då jag snöat in lite på dina tolkningar om Stradh.
Skulle gärna rösta ut lågflygare (fjodde/octa) för att de inte bidrar till ulvajakten men har ju fasiken inte nå bra argument egentligen😇
Sen så är jag fundersam över Vimes som backar upp dig så hårt och inte har någr bra argument egentligen. Basse om vi tänker bort våra meningsskiljaktigheter: vad tror vi om Vimes? Gjorde en stabil post om JC val. Sen så har väl denne inte gjort så mkt mer eller?
Men Sidd. Varför röstar du inte på Octa eller Fjodor då? De är ju alternativen som finns till dig och Basse just nu. Mycket märkligt tycker jag.

Sidd

”Bybo”
Ja, ok, det är på Stormorsans grönkonto såklart. Men nedanstående betyder ju implicit att "vanillabybor får inte PM". Men frågan är om man som ulv hade vågat chansa på en sådan mellan raderna-grej. Kanske inte.
Redigt långsökt Vimes.
BMs (snack i förbifarten när det diskuterades söndagsaktivitet på forumet) om detta kändes väl spontant ärligt.
Känns som att du försöker skohorna in nått scumt här bara.

Vimes

Sillkung
Liksom kom igen nu, det är bara drygt 3 timmar kvar av rundan. Alternativen som finns är
Basse 4
Sidd 3
Fjodor 2
Octa 2

Att börja försöka gaffla igång något om mig i detta läge är ju döfött. Vill du tjafsa med mig får du ta det i nästa runda.

fjodorsenuba

Krigarpoet
@fjodorsenuba , du skrev att du hellre tog ut dig själv än Basse. Det är dags att flytta rösten från Octa till Sidd nu tycker jag!
För jag anser att både Sidd och Basse är gröna. Tänker inte flytta min röst dit just nu. Varför vill du så gärna få mig att ändra just min röst?

Vimes

Sillkung
Redigt långsökt Vimes.
BMs (snack i förbifarten när det diskuterades söndagsaktivitet på forumet) om detta kändes väl spontant ärligt.
Känns som att du försöker skohorna in nått scumt här bara.
På vilket sätt skohornar jag in något scumt? Jag noterar att startposten kan läsas som att vanillabybor inte fått PM om man läser mellan raderna, men att BM:s "claim" nog är grönande.

Basenanji

Postd20modernist
Jäklar vad du försvarar mig Vimes! 😃

Men du har rätt i att jag steppat upp mitt bybo-game det här partiet, det har du!

Sidd

”Bybo”
Men Sidd. Varför röstar du inte på Octa eller Fjodor då? De är ju alternativen som finns till dig och Basse just nu. Mycket märkligt tycker jag.
Jag sitter lite å tvekar om olika saker så det är intressanta alternativ👍
Vad har du på Fjodde och Octa?

Vimes

Sillkung
För jag anser att både Sidd och Basse är gröna. Tänker inte flytta min röst dit just nu. Varför vill du så gärna få mig att ändra just min röst?
Därför att du uttryckligen sagt att du inte vill att Basse ska åka ut. (Och för att du och Sidd kanske är ulvpolers? Sidd flyttar ju inte sin röst till dig trots att han sagt att han vill det...)

Vimes

Sillkung
Jag sitter lite å tvekar om olika saker så det är intressanta alternativ👍
Vad har du på Fjodde och Octa?
Ingenting ärligt talat. Båda har varit rätt osynliga, men jag har kanske lite mer grönvibb av Octa, men det är mest magkänsla. Jag är ok med att båda åker, och i synnerhet om de åker istället för någon jag tycker spelat grönt.

Basenanji

Postd20modernist
Jag måste skydda mig själv och byn. Tre timmar kvar av rundan. Har inget superbra på Sidd (den hale rackaren!) men visst, det kanske finns nån koppling mellan Sidd och Lestradh?

RÖST: @Sidd

Anthrox

Byns sämsta Majestix.
Skriver det här på mobilen, så det kör ta en stund och vara fullt av stavfel.

Min arbetsteori bygger på att Brynolf är en ljugulv som velat gröna sig själv. Och till sitt samröre har han haft Octa som baksätesulv.

Jag tror att Brynolfs outande om frågan från SL stämmer, men att han ändå är ulv och använt informationen för att främja sin grönhet. Det tydligaste tecknet på det är att han lyfte den diskret under pretensen att det skulle indikera att Caesar frivilligt accepterat rollen, vilket ju då givetvis signalerar att han är grön. Men det nämns inte förrän flera poster senare.

Vanan trogen så tänker jag att ulvar sällan vill göra något först, och på distanserande sätt så jag tänker att i Sysps lilla signallista borde vi se ulvar Sen början-mitten och efter mitten-slutet nån gång. Kronologiskt har vi på plats 3-5 Brynolf, Basse och Sidd. Och i slutet BM, Fjodde och Octa. Brynolf valde Fjodde, Sidd och Sysp som potentiella ulvkamrater, en kopia av Sysps val där den riktiga ulvkompisen bytts ut mot Sysp. Octa å andra sidan gick ut sist och hade bundna händer med vad han kunde säga, så han drog till med en spelare i hetluften (Basse) och samma spelare som alla andra valt.
Nog om det, det är som sagt små signaler men de bidrar till ett större mönster.

Då går vi över till röstmönster.
Brybolf inleder sitt röstande med en röst på Basse som motiveras med att Basse slängt en like söndag kväll. Det är ju givetvis en tråd att dra i, men det är också något väldigt enkelt för en ulv att haka sig fast i. Brynolf driver sen tesen hårdare för att jaga ulvar I vad som hände I anmälningstråden, en bekväm position att ligga i eftersom den inte tar hänsyn till spelet självt.
Intressant i den vevan är att Octa direkt är på Brynolf om det och slänger en röst där, något som jag alltid reagerar på som standard ulvtaktik för att snabbt distansera sig mot varandra. Här lägger också jag en röst på Octa, varpå Brynolf tystnar helt och försvinner från tråden.
En stund senare byter Octa spår och har plötsligt Brynolf som grönast på banan, samtidigt som han försöker banka in drev på andra håll (Vimes, Stradh) och Brynolf håller kvar vid Basse.
100 poster senare släpper Brynolf Basse-spåret och börjar jobba på "Sidd är ulv för alla vill ulva med Sidd". Ett spår som Octa snart hoppar på, men inte utan en känga till Vimes igen.
Vi har alltså först en distanseringsröst, följt av två separata spår (ytterligare distansering) som till slut sammanfaller på samma spelare (och caset mot Sidd känns ju inte direkt superstarkt).

Vad har vi mer för indicier då?
Octa vill outa våra powerroller. Med två ulvar så vet vi att vi har minst en av dem som fungerar, och jag värderar dem högre än behovet av två gröna spelare i R1. Senare så hakar även Brynolf på samma spår och verkar tycka att det är en bra idé att outa powerroller.

Sen har ju Octa tagit lägliga pauser från tråden vid väl valda tillfällen för att slippa behöva agera bybo så mycket. Och nu när jag kollar efter verkar även Brynolf göra det till viss mån.

Jag tycker vi röstar ut Octa denna rundan och låter siaren sia Brynolf. Octa känns som ett gott nog val för en utröstning R1, och om han är ulv så finns det ett visst samröre med Brynolf i så fall.

Röst: @Octagonal

Jag har span på en del andra saker med, men det får räcka för stunden.

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Nu har jag dator istället för telefon och har försökt göra klart listan på vilka folk hade valt som ulvkompisar om de blivit Ceasar. Hittar dock inget från @Big Mama, @Sömniga Isaac och @Octagonal. Har jag missat er eller har ni helt enkelt inte skrivit nåt?

@Basenanji Det enda jag hittade då du nämner vem du skulle ulva med var Vimes. Hade du en annan post som jag missade? Om inte, kan du välja två till så vi får lite bättre signal?
Jo, jag skrev igår att jag skulle valt Sidd och Octa samt motivation.

Men lite senare, efter betänketid, skrev jag att jag hade valt att vara ensam hövding. :)

Brynolf

Dum fan
Skriver det här på mobilen, så det kör ta en stund och vara fullt av stavfel.

Min arbetsteori bygger på att Brynolf är en ljugulv som velat gröna sig själv. Och till sitt samröre har han haft Octa som baksätesulv.

Jag tror att Brynolfs outande om frågan från SL stämmer, men att han ändå är ulv och använt informationen för att främja sin grönhet. Det tydligaste tecknet på det är att han lyfte den diskret under pretensen att det skulle indikera att Caesar frivilligt accepterat rollen, vilket ju då givetvis signalerar att han är grön. Men det nämns inte förrän flera poster senare.

Vanan trogen så tänker jag att ulvar sällan vill göra något först, och på distanserande sätt så jag tänker att i Sysps lilla signallista borde vi se ulvar Sen början-mitten och efter mitten-slutet nån gång. Kronologiskt har vi på plats 3-5 Brynolf, Basse och Sidd. Och i slutet BM, Fjodde och Octa. Brynolf valde Fjodde, Sidd och Sysp som potentiella ulvkamrater, en kopia av Sysps val där den riktiga ulvkompisen bytts ut mot Sysp. Octa å andra sidan gick ut sist och hade bundna händer med vad han kunde säga, så han drog till med en spelare i hetluften (Basse) och samma spelare som alla andra valt.
Nog om det, det är som sagt små signaler men de bidrar till ett större mönster.

Då går vi över till röstmönster.
Brybolf inleder sitt röstande med en röst på Basse som motiveras med att Basse slängt en like söndag kväll. Det är ju givetvis en tråd att dra i, men det är också något väldigt enkelt för en ulv att haka sig fast i. Brynolf driver sen tesen hårdare för att jaga ulvar I vad som hände I anmälningstråden, en bekväm position att ligga i eftersom den inte tar hänsyn till spelet självt.
Intressant i den vevan är att Octa direkt är på Brynolf om det och slänger en röst där, något som jag alltid reagerar på som standard ulvtaktik för att snabbt distansera sig mot varandra. Här lägger också jag en röst på Octa, varpå Brynolf tystnar helt och försvinner från tråden.
En stund senare byter Octa spår och har plötsligt Brynolf som grönast på banan, samtidigt som han försöker banka in drev på andra håll (Vimes, Stradh) och Brynolf håller kvar vid Basse.
100 poster senare släpper Brynolf Basse-spåret och börjar jobba på "Sidd är ulv för alla vill ulva med Sidd". Ett spår som Octa snart hoppar på, men inte utan en känga till Vimes igen.
Vi har alltså först en distanseringsröst, följt av två separata spår (ytterligare distansering) som till slut sammanfaller på samma spelare (och caset mot Sidd känns ju inte direkt superstarkt).

Vad har vi mer för indicier då?
Octa vill outa våra powerroller. Med två ulvar så vet vi att vi har minst en av dem som fungerar, och jag värderar dem högre än behovet av två gröna spelare i R1. Senare så hakar även Brynolf på samma spår och verkar tycka att det är en bra idé att outa powerroller.

Sen har ju Octa tagit lägliga pauser från tråden vid väl valda tillfällen för att slippa behöva agera bybo så mycket. Och nu när jag kollar efter verkar även Brynolf göra det till viss mån.

Jag tycker vi röstar ut Octa denna rundan och låter siaren sia Brynolf. Octa känns som ett gott nog val för en utröstning R1, och om han är ulv så finns det ett visst samröre med Brynolf i så fall.

Röst: @Octagonal

Jag har span på en del andra saker med, men det får räcka för stunden.
Är din teori alltså att Octa ska hängas för att han och jag gör liknande grejer? Jag som är så grön?