Sidd
”Bybo”
Tung post BasseSå här tänker jag om Sysps lista!
Stradh är för mig helgrön det här partiet (köper 100% Ceasar och barnen-resonemanget).
Det gör jag med, man vill ju emotionellt förstå föräldrar i en kämpig situation. Men Stradh är väl ändå en deltagare i det här spelet? Han förtjänar väl att läsas som en varulvsspelare också? Jag blir helt enkelt misstänksam mot vad jag fattar som en ganska snabb, spontan reaktion på först Anthrox (nu kan vi prata helgrön!) och sedan Brynolf (av många betraktad som grön) snack om frågor och metaspel. Stradh var ju också med i ett tidigare spel och var där presssd ganska hårt. Stradh är för mig verkligrn inte helgrön.
Sidd har spelat i mitt tycke jättebra och dessutom talat vett i Basse när han har spårat ur lite väl mycket (senast när Basse trodde att även legionärerna fått val och började dra växlar på det).
Nej, det här är bara fel. Jag menar att Brynolfs post gick att tolka som att tidsbristen bestod i att det var svårt att få ihop ett ulvlag då legionärerna eventuellt fick svara på om de kunde/inte kunde vara med.
Ja, det är en långsökt förklaring men den härstammar i Brynolfs (i mitt tycke) oklara text. Det var därför jag gav den en ”wow”-smiley.
Basse är ovanligt aktiv och det är bra, det som stör mest där är att en hel del aktivitet känns brusig a la Basseulvboken och att han är jättepositiv mot mig när jag själv tycker att jag spelat uruselt och inte särskilt grönt det här partiet pga tidsbrist igår, jag brukar ha gjort ett mycket bättre jobb dag 2 med att gröna mig vid det här laget.
1. Jag är aktiv för att jag vill vinna! Jag vill dessutom inte bli utröstad R1 som bybo. Det är den värsta skammen i ett varulvsparti tycker jag: att jag är så dålig på att gröna mig att de andra byborna vill ha ut mig.
Så ja, jag anstränger mig extra hårt just nu, det gör jag.
2. Du är ju bra ju? Vad ska jag säga, din analys i tidigare spel knäckte ju tsmigtussn spelet och du ger intryck av att vara en sorterad och bra person i övrigt. Sedsn kandke du inte kommer till din rätt i just det här partiet, men man ksn inte vara bäst jämt.
fjodor är lågflyg, poppisulv och har inte deltagit i byboövningen som vi försökt få ihop för att få nån vettig signal i R1. Har inget emot att rösta där om vi vill ha andra, bättre drev.
Håller helt med dig här och tycker att Fjodor+Octa känns som en trolig ulvduo.
Brynolf är grön för mig det här partiet, tänker som jag och grönande att gå ut med att fått frågan om Ceasar i ett osäkert läge där en ulv inte borde veta exakt hur det gick till / om andra fått frågan etc.
Ok, teaser-alert. Min instabila inre paranojja undrar om Brynolf fick frågan men inte svarade innan kl. 21.03. Sedan började Brynolf fundera på om han skulle testa att vara med som Caesar? Dvs Brynolf talar sanning - men kanske inte hela! Han inser dessutom att han kan utnyttjs det fsktum att han fick frågan som ett sorts grönande bevis!
Men det här är bara en sorts inre oro hos mig. Men jag håller inte Beynolf som auto-grön. Hsn är alltid auto-cool, men det är coola skurkar också!
Octa vevar lite men jag tycker planen att outa direkt läser som Octa som försöker knäcka spelet på ett lite oansvarigt sätt som jag inte riktigt vågar mig på
Öh? Så du menar att Octa är grön för att han försöker knäcka spelet ”lite osndvarigt”? Tja, kandke, men jag ser mer en lite överlägsen vinnarstil bakom den där operationen. Octa känner sig söker på att inte hamns i strålkastaren och passar på att lansera en vågad plan.
Vimes är ganska grön för mig, bra post om Ceasars val, drar en lans för Basse på ett sätt som en ulv inte skulle göra helt ostraffat (minns mitt eget byboförsvar av bybo-Waterhouse i Utkante 2 som gick åt skogen).
Jag tycker att Vimes är redig i sina reflektioner och vi håller med varandra om det ulvrationella i Stradhs beteende. Men sedan får nog Vimes stå på egna ben.
Ingen signal på Sömnige Isaac och ganska lite på Big Mama.
Nej precis. Varför jag har försökt få dem att skriva.
Mycket känslor (korrekt enligt ulvboken).
Punkterna:
1-Jag tolkar Lestradhs snabba reaktion på Brynolfs outning som ”bekräftande”, att visa på att Brynolf inte var ensam ute å cyklade med förfrågan från SL. Stratten var inte stressad! Möjligtvis att denne försökte glida med på att ”gröna” sig vilket när vi tänkt efter ser uruselt ut.
2. Legionärerna har fått val: du står på dig och påstår att Brynolf antytt det. Jag blev förvånad över den tolkningen då jag inte ser det på kartan.
3.Basse är aktiv: varken grönar eller rödar: bara härligt att du är påkopplad
4.Blicken riktas mot Fjodde: jag håller med om att det finns väldigt lite att gå på om Fjodor.
5.Brynolf grön eller ej: såklart att vi kan vara lurade av ett ulvstunt så här i spelstart: jag tycker det känns långsökt så bara konstigt att du fortsätter att argumentera för det just nu
6.Strålkastarljuset på Octa: Octa ska vi verkligen inte glömma bort, får vi färg på Basse borde det betyda motsatt lag på Octa
7.Tacktal till Vimes: förståligt oavsett färg på båda gentlemenen.
Redig post alltså men inte så mycket grönande för min del.