Seg start på rundan idag, mycket jobb och också svår att veta var man ska börja, verkar inte vara ensam som känner så.
Fakta
Anthrox (hövding) och Sidd (väktare) är helgröna.
Det kan inte vara fyra ulvar för då hade spelet varit slut.
Brynolf fick frågan om att vara Ceasar men såg inte PM:et innan damogn redan gått vidare och hittat en annan Ceasar.
Ceasar har valt:
* Nattmord jämna rundor (teoretiskt sett extra nattmord istället, men det hade varit helt värdelöst)
Ceasar har inte valt:
* Galen siare
* Paranoid siare
Är det någon idé att göra menyanalys?
Förutom att det inte är fyra ulvar så tror jag faktiskt inte vi kan få ut så mycket menyanalys även så här sent i spelet.
I och med att vår siare är död så är det väldigt lite vinning att lista ut om Ceasar valt vanlig siare, naiv siare eller ulvmiller.
Alla ulvantal (1-3) har råd med dubbla nattmord om de skulle vilja. En eller två ulvar kan dessutom ha ett extra nattmord, trasig väktare eller en extraröst. Det här kommer inte heller påverka hur vi spelar, vi måste anta att vi måste rösta ut en ulv nu R3 annars game over.
Så här sent är menyanalysdiskussionen rätt safe space för ulvar att gömma sig i och brusa tråden.
Jag föreslår därför att den lilla effort som byn verkar ha tid med i den här rundan inte går till menyanalys utan istället till gräv på sånt som skulle kunna ge något - röstmönster, postgräv, kanske ulvkompisaranalys och ordning (fast den verkar rätt tam att hitta mönster i).
Dags att gräva
Jag tänker lägga en timme nu på att gräva på de övriga fem.
Nån annan får gräva på mig, just nu verkar de flesta motiveringar att rösta på mig vara att jag varit ovanligt inaktiv och att jag inte bidragit till byn. Ovanligt inaktiv för att vara jag är fortfarande mer aktiv än de flesta här. Orkar man gräva lite på mig hittar ni både ställningstaganden, analyser och röstmönster - jag tycker att jag bidragit till byn mer de andra fem utom möjligen Basse.
Innan jag gått tillbaka och verkligen grävt är det här mina intryck så här långt (gör mig nog inga vänner här men nu ska alla stenar vändas
):
@Basenanji - Aktiv som tusan. Försvarade Vimes. Provocerade mig lite i R1 när han slarvläste mig men redde upp det bra (inte min förtjänst
). Lägger en snajptidig röst i R3 direkt efter rundans öppnande vilket är lite rödande. Ska läsa mer och försöka granska de mer hårda fakta runt röstturerna osv som borde finnas här.
@StradhLestat - Det var grönande att gå ut med att han tackat nej till Ceasar i ett läge där det var oklart hur det gått till. Stradh upprepar dock hela tiden att han inte ljugit i det här partiet, vilket får mig att undra om han faktiskt tackade nej till Ceasar men blev rekryterad istället. I så fall hade han kunnat fått mer info i ulvchatten från Ceasar och känt sig trygg med att outa "tacka nej" så där tidigt. Lägger en snajptidig röst i R3 direkt efter rundans öppnande vilket är lite rödande. Ska gräva mer här.
@Big Mama - Har haft henne som grön pga "inget PM"-outning så jag har haft lite dålig koll på exakt vad hon postat. Vimsar på i R3 med ett par missförståndsposter och petar i vem Sidd väktat. Behöver läsa från början här, för lite lagrat i huvudet här.
@Sömniga Isaac - Samma som Big Mama, jag har för lite koll för att riktigt ha en uppfattning innan omläsning. Upplevdes som nybörjarförsiktig i början, halvgrönad av liknande PM-outning som Big Mama och osannolikt Ceasarval, men nu är den skölden borta så här sent i rundan - nu blir det granskning oavsett.
@fjodorsenuba - Inaktiv överlag i fjodorstil, mest aktiv igår kväll när jag hade svårt att spela. Ska läsa om igen, men magkänslan är att det har skrivits lite.