Jag får släppa Basse igen, även om jag nu spenderat enormt mycket tid på att läsa igenom Basse, Vimes och Fjodors inlägg så blir jag inte mycket klokare. Så nedan är min observation.
Det vi vet: Octa var grön. Det jag kan påstå, jag är grön. Anth är grön (hövding). Sidd och Brynolf är gröna på grund av de roller de hävdat, där ingen hävdat emot. Big Mamma litar jag på, vi två är de enda som i klartext nämnt detta med att inte fått PM och varit förvirrade över det. BM sa det dessutom före mig, vilket gjorde att jag vågade nämna det då det gav mig större klarhet i hur spelet fungerar. Sen fördes diskussion om hur det egentligen är mellan Brynolf och BM, men de är ju båda gröna i mina ögon.
Osäkra för mig: Sysp och Strahd.
Så över till de jag är osäker på men som jag tänker hålla som röda så länge.
Vad jag ser, som inte är något nytt utan redan blivit nämnt av andra deltagare.
Vimes: Anklagar/misstänker Sidd hela första rundan, men riktar även misstanke mot Fjodor. Skyddar/berömmer Basse. Aktiv i runda 1, men jag får verkligen ingen klarhet i något som sägs från Vimes. För mig blir det mest massa prata utan något direkt innehåll, utöver att gräla med/misstänka Sidd under stora delar av rundan.
Fjodor: Nämner att han inte haft interaktion med SL på något sätt. Går att tolka som att han säger samma som mig och BM, men långt mycket senare i spelet. Basse upplever det olustigt att Fjodor är vänlig mot Basse under runda 1. Sägs ganska sent i runda 1. Är inte jätte aktiv i runda 1, likt mig och BM.
Basse: Uttrycker tacksamhet och olust över att vara skyddad/uppbackad av Vimes. Är väldigt aktiv genom hela runda 1.
Alla tre uttrycker dock att Octa förmodligen är grön och är tveksamma till att rösta ut Octa. Säger förmodligen inte så mycket.
Eftersom min röst på Basse just nu gör till eller från så flyttar jag den till Vimes, för det är den spelare jag just nu upplever skjuter ifrån sig mest/har sagt minst trots stort deltagande i rundorna.
Röst:
@Vimes