Complete lack of headerimagination..
Jag kommer väl på minst tre sådana på rak arm, men det som åsyftades var väl snarare det att endast en individ har över 10.000 inlägg.
Shite, det stämmer.. Krille är ensam herre på täppan.
Ja du, och vad system beträffar så är jag nog rädd för att det inte är så enkelt som D100 i mitt fall heller om jag ska vara ärlig; jag använder modifierade crit-tabeller för att uppnå lite bättre verklighetssimulering, hit-locations från 1990's handbook och en del annat. Så länge som det inte inverkar menligt på scenariorna så, samt att man har verkligt god koll på dem.
Min erfarenhet är att de flesta spelledare modifierar sådant friskt, med undantag från ett par DnD 3.5 DM'ar jag har som mer eller mindre slaviskt följer grundböckerna.. *flin*
Vid min första Coc-kampanjs början var nog åtminstone de fem-sex första sessionerna mer som en utflippad variant av Gangbusters; jag gillar långsamma konspirativa utvecklingar, inte den där (med lite risk för felcitering) "Bli uppäten av Nyarlathotep efter fyra timmar"-varianten.
Tror det var ganska länge sedan någon av oss körde sådana infantila kampanjer. Därav en del av det som provocerade mig från början av tråden här.. Ungefär som om vi skulle köra fjortisvarianten av gamla AD&D med tillhörande orchutrotning samt tunneltravande! *S*