Varulv Carmilla vs. Dracula - Runda 1

Basenanji

Din favoritulv!
Obs också att det är mindre ulvigt än vanligt att lågflyga i det här partiet. Sugarna löper ju liksom ingen risk att försäga sig eller förstöra för sitt lag. Så det finns ingen direkt ulvrationalitet bakom att gömma sig.
Så kan det vara, men då utgår du från att ulvar gärna blabbar på. Jag tror att du är överdrivet (och onödigt) rädd för pratglada ulvar. 😄

I det här spelet tjänar en vampyr massor på att lågflyga.

Jag vet faktiskt inte hur vi ska hitta ulvar, mer än att gå på sianden och andra hård-gröningar. Det sagt säger mina abs att nåt är off med Häger, men jag vet inte vad.
Min "känsla", ang Hägern...
Han spelar som "vanligt", så det äre inget som sticker ut hårt men nedtonat på något sätt.....som en"Häger light"

Basenanji

Din favoritulv!
mer än att gå på sianden och andra hård-gröningar.
Nu har jag skrivit några inlägg, men om @Vimes och andra undrar över min lågmälda ton (?) i det här spelet så blir jag lite passiv av en mekanik som bygger på ”hårdgröningar” eller ”brädspelig mekanik”.

/Basse, vill hellre hermeneutiskt tolka holistiska skeenden. Och känslor! I magen!

Sidd

”Bybo”
Jag vet faktiskt inte hur vi ska hitta ulvar, mer än att gå på sianden och andra hård-gröningar. Det sagt säger mina abs att nåt är off med Häger, men jag vet inte vad.
Ja ha. Ännu en post från dig som visar på aktivitet men inte ger så mycket egentligen.
Är det för att du åkte i R1 på ett sistaminutenbananskal senast som gör att du känner att du behöver posta.
Det går ju tex inte att fråga dig om vad du tycker är off med Högern eftersom att du i samma mening skriver att du inte vet vad?
Blir då bara brus. 😇

damogn

Hero
Jag kommer att vara passiv mellan 13 och 18 idag, bara så att ni vet.

Hägerstrand

Ska aldrig mer gå rogue
Det är så jag spelar. Försöker ju analysera, men det finns knappt något att gå på i R1, vilket alla är överens om. Vad menar du och @Sysp att jag ska göra för att vara grön? Förstår inte alls vad ni menar.

Mina poster har innehållit analys och inte spammat bara för att få upp post count. Jag sa att vi inte skulle outa siare i R1 eftersom en outad siare är mer ömtålig än en okänd. Jag förklarade Brynolfs argument så att Vimes förstod det. Jag hjälpte till att identifiera lågflygare. Jag svarar ju på allt som känns relevant...

Ni två anklagar utan att svara på mina påståenden.

Jag kan ge en lista med gröna och röda, är det det ni vill? Listan kommer vara helt fel eftersom det inte finns något att gå på.
Det må vara så du spelar, men det är ett sätt som blir väldigt bekvämt för en ulv att spela. Det blir lättare att gröna dig om du är tydligare med vad du fastnat på när du läst andra spelare och hur dina resonemang går.

(Och om du fortfarande tycker att det här är gaslighting så kan du titta på det senare, när jag fått färg.)

RasmusL

Champion
Efter senaste spelet har jag tänkt mycket på @fjodorsenuba s tankar om spelet och vill inte gärna ligga med röst på en lågflygare. Men det skaver ordentligt att du Rasmus inte har något att säga om spelet: en vampyr-Rasmus har allt att vinna på att inte skriva och lägga sig i.

Kort fråga: hur förstår du Carmillas och Draculas oliks blodsugarförmågor och hur påverkar dessa röstningen?
Oklart! Jag tycker inte att spelledningen riktigt svarat rakt på det när ni frågat, så antingen ger de fler/färre elle får fler/färre.

Jag har tankar om spelet, jag har sagt massor om spelet bara inte med så många ord :)

Jag tror hur som helst att det är dumt att riskera att tre spelare i rundan åker ut.

Hägerstrand

Ska aldrig mer gå rogue
Du tänker inte att det här spelet skiljer sig lite från andra på så sätt att ulvarna INTE har en varulvschatt just nu och det är lite lättare att saker går dem förbi om man inte är så övertydlig i tråden?

Vimes

Vitlöksförsäljare
Jag tycker inte baronen ska outa nu. Eftersom väktaren bara kan skydda en av oss är det bättre att baronen outar direkt i R2 och avslöjar sitt siarresultat då.

Big Mama

Hur länge kan man kalla sig ny
Ovant att se dig hänga på låset med en såhär förberedd post, BM. Du brukar släntra in mycket senare. Och för att vara så het på gröten med att signalera deltagande så har du varit rätt frånvarande efter det?
Var på teater och restaurang hela em och kvällen igår. Idag simninig men ska försöka läsa ikapp nu.

Toppenupplägg Antrox med att annonsera spelstartstid långt i förväg. Brukar det inte vara så att det bara plötsligt börjar. Jag brukar ju som ni har märkt missa starten. Men inte denna gång!

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Jag skulle dock hellre få @Big Mama s syn på detta hellre än att jag kommenterar dennes post.

Vidare så behöver byn väl ändå fundera på hur vi hanterar @RasmusL och @BiobunkerVII frånvaro: hur påverkar det nästa runda om det fortsätter, å kommande? Inga signaler eller spår och hjälper inte byn med att hitta scummisar!
Jag är helt med på detta, jag väntar in svar från @Big Mama. Det som gjorde att jag fastnade var att jag tänkte att hon menade redan i runda 1, där vampyrerna inte har aktiverat sin förmåga från nattmord än.

Sen är jag helt med på din linje att jag vill se mer från @BiobunkerVII och @RasmusL. Nu har Rasmus förvisso varit mer aktiv och delat sina tankar. Så det är väl främst @BiobunkerVII och @Big Mama jag vill se mer ifrån, Bio har ju dock flaggat för att han inte kan delta särskilt mycket i runda 1 (samma som Rasmus), men BM är fortfarande väldigt tyst och osynlig.

Hägerstrand

Ska aldrig mer gå rogue
Det här har jag grubblat på hela förmiddagen, så nu går jag rogue:
Jag är baronen

Men Hägerstrand, varför outar du det nu?
Jag vet att jag är högriskmål för nattmord, och extra mycket i den här rundan när @Vimes är fredad (ja, väktis, du ska fortfarande väkta Vimes). Jag hade en plan på att snajpouta i slutet av rundan för att förhindra att ulvar kunde fejkclaima senare rundor, men eftersom jag gör såhär så kastar jag handsken till ulvarna. Kommer ni våga lite på att den andra vampyren nattmördar mig? Har ni tillräckligt med is i magen för det?

Så med lite tur leder det här till att det bara blir ett nattmord den här rundan.

Men Hägerstrand, varför argumenterade du mot när folk föreslog att baronen skulle outa?
För att de inte visste om baronen var högriskmål för att nattmördas.

Men Hägerstrand, kunde du inte säga det här på ett subtilt sätt och behålla ditt skydd mot att bli konverterad?
Nä, jag har frågat Anthrox i PM-tråden om hur man kunde göra omskrivningar, men SL är ganska hård med vad som räknas som att baronen outat sig.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Var på teater och restaurang hela em och kvällen igår. Idag simninig men ska försöka läsa ikapp nu.

Toppenupplägg Antrox med att annonsera spelstartstid långt i förväg. Brukar det inte vara så att det bara plötsligt börjar. Jag brukar ju som ni har märkt missa starten. Men inte denna gång!
Välkommen in i spel igen :gremsmile:

RasmusL

Champion
12 - 9 - 6
12 - 10 - 8
12 - 10 - 7

Röstar vi ut utan grund och utan att tjäna röstmönster tappar vi en runda. När det är 6 lirare är det sudden death.

12 - 9 - 6
12 - 10 - 8
12 - 10 - 7

Röstar vi ut utan grund och utan att tjäna röstmönster tappar vi en runda. När det är 6 lirare är det sudden death.
Nu är jag säkert inte helt med på din matte, men har du tagit hänsyn till att vampyrerna MÅSTE få ut varandra oxo?