Varulv Carmilla vs. Dracula - Runda 3

damogn

Hero
Eller är den allmänna hypotesen att BB7 var VH och att det är släppt helt?

RasmusL

Champion
Men förresten. Vem är Van Helsing? Det fanns ju tre power-roller. Varför har Van Helsing inte diskuterats? Och har VH väktat fel person under R2?
Väktade varken Brynolf eller Basse (om nu Basse blivit konverterad)?
Om VH är i spel så ska VH fortsatt vara tyst :) Vi tjänar inget vad jag kan se på att veta vem VH är och ulvarna kan då döda'n.

Sysp

NNO
Jag är ganska säker på att VH var Bio och att vi lyckades hänga väktaren... Jag kan ha fel, det som talar emot är att Bio inte outade när det blev säkert att Bio skulle åka ut.
Det hade ju varit hysteriskt roligt om det bara blev ett nattmord nu för att väktaren missade väkta Vimes och Häger i R1 (väktare sig själv?) och nu förhindrade ett mord 😄 Men Basses outning av Sidd talar emot det.

RasmusL

Champion
Eller är den allmänna hypotesen att BB7 var VH och att det är släppt helt?
Att spekulera kring väktare brukar inte vara en jättebra linje för byn, och det är som regel ulvigt att gräva där. Vad ser du för fördel för byn om det blir allmänt känt vem VH är?

damogn

Hero
Det hade ju varit hysteriskt roligt om det bara blev ett nattmord nu för att väktaren missade väkta Vimes och Häger i R1 (väktare sig själv?) och nu förhindrade ett mord 😄 Men Basses outning av Sidd talar emot det.
Trodde inte VH kunde väkta sig själv. Men Sidd hade ju rett ut det om Basse ljög

damogn

Hero
Att spekulera kring väktare brukar inte vara en jättebra linje för byn, och det är som regel ulvigt att gräva där. Vad ser du för fördel för byn om det blir allmänt känt vem VH är?
Nej inte allmänt känt. Undrade bara varför det var dött att diskutera. Men det är väl att alla antar att BB7 var VH. Konstigt att han inte sa något precis innan han åkte ut.

Sysp

NNO
Trodde inte VH kunde väkta sig själv. Men Sidd hade ju rett ut det om Basse ljög
§5b: Van Helsing – Kan varje runda väkta en annan spelare, men inte sig själv. Kan inte bli konverterad så länge som Van Helsings identitet är okänd.

Du har helt rätt 👍 Bra koll på väktaren, misstänkt bra? 😳😄

RasmusL

Champion
§5b: Van Helsing – Kan varje runda väkta en annan spelare, men inte sig själv. Kan inte bli konverterad så länge som Van Helsings identitet är okänd.

RasmusL

Champion
Nej inte allmänt känt. Undrade bara varför det var dött att diskutera. Men det är väl att alla antar att BB7 var VH. Konstigt att han inte sa något precis innan han åkte ut.
Varför ska vi diskutera det? Vad är vinsten?

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Jag tror att det vi behöver fokusera på nu är det som Basse var inne på redan tidigt i denna runda, att hitta Camarilla. Om vi nu utgår från att Basse är ärlig lär vi försöka hitta något som tar oss närmare att hitta den andra vampyren. Hur vet jag dock inte, men känns helt klart vettigare än att luska runt i eventuell väktares vara eller inte vara.

Sysp

NNO
Varför ska vi diskutera det? Vad är vinsten?
Håller med. Om väktaren mot förmodan är i spel är det ju en jättefördel för byn så det är bara att vara tyst och väkta på. Vi tjänar inget på att outa den nu.

Sysp

NNO
Jag tror att det vi behöver fokusera på nu är det som Basse var inne på redan tidigt i denna runda, att hitta Camarilla. Om vi nu utgår från att Basse är ärlig lär vi försöka hitta något som tar oss närmare att hitta den andra vampyren. Hur vet jag dock inte, men känns helt klart vettigare än att luska runt i eventuell väktares vara eller inte vara.
Om Basse talar sanning har Carmilla mördat Vimes och Brynolf och inte försökt konvertera än. Det är väl det vi har att gå på.

damogn

Hero
Om Basse talar sanning har Carmilla mördat Vimes och Brynolf och inte försökt konvertera än. Det är väl det vi har att gå på.
Så Carmilla har -2 denna runda också. Och vi kom fram till att vi trodde att -2 betydde att två röster på Carmilla räknades bort? Inte att hon kunde räkna bort röster hos andra eller att hon själv fick färre röster på något vis?

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Så Carmilla har -2 denna runda också. Och vi kom fram till att vi trodde att -2 betydde att två röster på Carmilla räknades bort? Inte att hon kunde räkna bort röster hos andra eller att hon själv fick färre röster på något vis?
§4a1: CARMILLA:
Blodsug – Nattmörda en spelare. Du får två röster färre på dig i nästa runda.

Tycker det är ganska tydligt att det räknas bort två röster från C.

RasmusL

Champion
Troligen, men inte 100 % . Nu är jag ute på Sysp-teoretiska vatten här men Sidd kan vara en Carmilla som ljuger right? Jag fick dubbelkolla startinlägget men vi får inte veta vilken vampyr vi fångat när den röstas ut.

Sysp

NNO
Vi får räkna ut hur mycket tid vi har på oss så vattentätt som möjligt.

Hinner vi rösta R3 Sidd och sen om Sidd är vampyr, R4 Basse för att säkra eller förlorar vi då?

Om Sidd är bybo och han åker nu R3 så förlorar vi inte i R4 för då är både Dracula och Carmilla kvar, en måste bli utröstad för att den andra ska kunna vinna.

damogn

Hero
Troligen, men inte 100 % . Nu är jag ute på Sysp-teoretiska vatten här men Sidd kan vara en Carmilla som ljuger right? Jag fick dubbelkolla startinlägget men vi får inte veta vilken vampyr vi fångat när den röstas ut.
Så Sidd påstår sig vara Dracula för Basse? Varför?

Sysp

NNO
Du menar att vi inte får veta om det är en furste som åker? 😳 Så kanske det är ja.