Varulv Carmilla vs. Dracula - Runda 3

RasmusL

Champion
Kvar i spel:
Basenanji
StradhLestat
Sömniga Isaac
Sysp
damogn
RasmusL
Sidd

Sju spelare. OM det är helt sämsta scenariot är vi fyra bybor. Vi kan förlora tre bybor till, isf är det kört på allvar. Så om Basse är en värvad vampyr som pekar finger på fel spelare så är det typ kört.

Om Basse är Camilla och har träffat Draco med sitt nattmord så är det bättre, då är vi ganska friska.

damogn

Hero
Läste nu att en konverterad vampyr inte är immun mot blodsug (nattmord), så Basse riskerar att bli nattmördad av sitt avslöjande med. Fast det kanske är för dåligt för Carmilla?

RasmusL

Champion
Du menar att vi inte får veta om det är en furste som åker? 😳 Så kanske det är ja.
Ja shit, jag tänkte mest att vi inte får veta vem av C/D vi prickat, men:

§3c: Den utröstades fraktion avslöjas i uppstarten av nästkommande runda, dock ej annan info.

....tyder ju på att vi inte ens vet om det är en powerroll som hängs...

damogn

Hero
Kvar i spel:
Basenanji
StradhLestat
Sömniga Isaac
Sysp
damogn
RasmusL
Sidd

Sju spelare. OM det är helt sämsta scenariot är vi fyra bybor. Vi kan förlora tre bybor till, isf är det kört på allvar. Så om Basse är en värvad vampyr som pekar finger på fel spelare så är det typ kört.

Om Basse är Camilla och har träffat Draco med sitt nattmord så är det bättre, då är vi ganska friska.
Men det står väl inte att den som mördas anges som bybo? Hittills kan väl ingen vampyr åkt ut?

RasmusL

Champion
Men det står väl inte att den som mördas anges som bybo? Hittills kan väl ingen vampyr åkt ut?
Nej hittills har vi bara träffat gröna, men om det är Basse och Sidd som är vampyr-power, och att vi då faktiskt träffar en av dem om vi röstar ut Sidd, då är det iaf inte kört.

Sysp

NNO
Troligen, men inte 100 % . Nu är jag ute på Sysp-teoretiska vatten här men Sidd kan vara en Carmilla som ljuger right? Jag fick dubbelkolla startinlägget men vi får inte veta vilken vampyr vi fångat när den röstas ut.
Det kan alltså vara så att Basse är Dracula/Carmilla och konverterat Sidd och sen kastar honom som byte för att dölja sig själv.

Det kan inte vara tvärtom för åker Sidd ut som Dracula så blir Basse bybo igen, man kan inte vinna som vampyr utan furste.

§7: Om någon av vampyrernas powerroller röstas ut ur spel återgår ALLA dennes vampyrer till att vara bybor igen.

Däremot är ovanstående antagligen en skitdålig taktik för då garanterar man att den andra fursten inte heller blir utröstad den rundan. Det ger en dock en runda extra till att leta efter varandra via nattmord/konvertering, kanske gynnar den som utför ovanstående stunt?

Känns otroligt avancerat, men vi bör väl vända på alla stenar 😄

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Ingen vampyr har åkt ut, däremot finns väl antydan att en vampyr kan träffat den andra vampyren varpå nattmord uteblev. I så fall sitter den vampyren på ett informations övertag som den kan spela på.

damogn

Hero
Det kan alltså vara så att Basse är Dracula/Carmilla och konverterat Sidd och sen kastar honom som byte för att dölja sig själv.
§4e: Carmilla och Dracula kan givetvis inte konverteras till vampyr.

Sysp

NNO
Ja shit, jag tänkte mest att vi inte får veta vem av C/D vi prickat, men:

§3c: Den utröstades fraktion avslöjas i uppstarten av nästkommande runda, dock ej annan info.

....tyder ju på att vi inte ens vet om det är en powerroll som hängs...
Vi får ju veta om det är en vampyr från Draculas eller Carmillas fraktion vi röstat ut. Däremot inte om det var Dracula eller Carmilla själva.

damogn

Hero
§7: Om någon av vampyrernas powerroller röstas ut ur spel återgår ALLA dennes vampyrer till att vara bybor igen.
§7a: Inget mer får då skrivas i vampyrens PM-konversation (se §1).
§7b: Det är helt okej för en bybo som varit vampyr att säga att hen varit vampyr.
§7c: Det är helt okej för en bybo som varit vampyr att citera PM från vampyrens PM-konversation.

Har Basse brutit 7b och 7c. Han har inte varit vampyr (om han talar sanning), utan är vampyr.

Sysp

NNO
Vi får ju veta om det är en vampyr från Draculas eller Carmillas fraktion vi röstat ut. Däremot inte om det var Dracula eller Carmilla själva.
Den här regeln gör det väl tydligt att vi ser vilken fraktion vampyren tillhörde:

§0: Spelet består av tre fraktioner: Carmillas vampyrer, Draculas vampyrer och bybor.

RasmusL

Champion
Den här regeln gör det väl tydligt att vi ser vilken fraktion vampyren tillhörde:

§0: Spelet består av tre fraktioner: Carmillas vampyrer, Draculas vampyrer och bybor.
Sant, jag tänker fortfarande bara rött/grönt :p

damogn

Hero
§7b: Det är helt okej för en bybo som varit vampyr att säga att hen varit vampyr.
§7c: Det är helt okej för en bybo som varit vampyr att citera PM från vampyrens PM-konversation.

Har Basse brutit 7b och 7c. Han har inte varit vampyr (om han talar sanning), utan är vampyr.
Betyder det något att SL inte sagt något kring detta? Alltså att Basse inte räknas som en "bybo som varit vampyr" eftersom han aldrig varit bybo?

Sysp

NNO

7b har han ju inte brutit mot. 7c är mer oklart men har inte citerat nåt ordagrant så tills SL steppar in spelar vi väl vidare som att ingen regel överträtts. Men vi bör inte be om citat från PM-tråden, det får vi klara oss utan.

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Nej, nu går jag och lägger mig. Ska försöka hitta fler luckor imorgon att vara mer aktiv och se hur saker utvecklar sig.

Sysp

NNO
Om ni tycker det är misstänkt att jag är superaktiv på sena kvällar och inte så mycket på dagarna är det för att barnen gått och lagt sig då… 🧛‍♂️

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Om ni tycker det är misstänkt att jag är superaktiv på sena kvällar och inte så mycket på dagarna är det för att barnen gått och lagt sig då… 🧛‍♂️
Skulle ju gå och lägga mig, men så konstigt är det inte. Livet är som det är och vi tar den tid vi har. Du om någon har väl ändå varit mer aktiv än många andra (tittar delvis på mig själv som inte kan skylla på barn). 🙂

Sidd

”Bybo”
Halloj alla tokiga!

Börjar med att tacka @Big Mama och @Brynolf för spel då.
Ännu en ”intressant” chockstart denna runda då.
Ånyo har vi förlorat 2 bybor och ni verkar inte liksom bry er om detta usla faktum.

Vad gäller Basses lilla utspel så väntar jag nog in morgondagens poster.
Vågat stunt helt klart och med tanke på vad jag gick på förra spelet så väntar jag nog in att Basse återkommer i frågan.
Förstår att reagerar som ni gör men det är verkligen intressanta reaktioner.
Honungsfälla eller ej vete tusan.

Sen så det här då:
Jag är egentligen förvånad över att jag Är kvar i spel. Trodde jag skulle bli nattmördad och har känt mig lite bakbunden av min poweroll, ville inte sticka ut.
Dock rejält missnöjd över att Väktaren avslöjats så flagrant av några av er.
Visst det vart uselt första natten med att jag vinmuggade fel där men så kan det tyvärr gå.
Min ”smulning” var ju tydligen lite för tydlig, även fast jag tänkte att jag lindade in snacket i annat.
Detta gör ju nu att jag ligger risigt till för att råka ut för nattmord: får hoppas att båda Vampisarna tror att den andra ska utföra det.

@Basenanji God Natt😍